Stránka 1 z 6
Jak efektivně zahřát motor TDDi
Napsal: 06.09.2007 08:13
od zewl
Mozna je to blbost, ale zajimalo by me, jak efektivne v zime zahrivat TDDi motor (samozrejme myslim jizdou). Je mi jasne, ze cim vyssi otacky, tim se rychleji zahreje, ale prece jenom se studeny motor nema tocit. Zas kdyz pojedu kolem 1500 otacek, tak se motor zahriva pomalu. Myslite, ze idealni otacky pro zahrati jsou tam, kde spina turbo? Mam diesela poprve v zivote, predtim jenom benzin a chci pro jeho zivotnost udelat maximum. Diky
Napsal: 06.09.2007 08:31
od Jiri02
Zalezi na tom, jaka je zima. Rozhodne by se nemel nemel motor stvat hned po startu, kdy ma jeste studeny olej a nemaze oprimalne. To, ze chladici kapalina je za provozu jeste studena, nemusi vsak znamenat, ze olej je stejne studeny – ohriva se rychleji. Hlavne bych studeny motor nenutil do velkeho zatizeni momentem – velkeho plynu, ani do moc vysokych otacek. Po par munitach jizdy bych jel uz normalne. Otacky v oblasti max. kroutaku. Vnitrek motoru a olej se ohreje pomerne rychle, chladici kapalina pomaleji.
Nevidim zadny smysl v umyslnem cilenem zahrivani motoru. Dulezite je, nenicit motor v extremnich rezimech, zvlast pokud nema jeste teplotu v normalu.
Napsal: 06.09.2007 08:36
od zewl
jde mi totiz o to, ze kazdy den jezdim do prace 18 km (dalnice). A chci, aby byl tudiz motor co nejdrive zahraty, aby se i zahraty jeste stacil aspon trosku protahnou

Napsal: 06.09.2007 12:42
od Jiri02
Jakmile zacne byt tepla voda tak nad 50°C, uz bys mohl protahovat. Olej je teplejsi. Otazkou je, jak je teplomer cejchovany. IMHO az se rucicka vzrazne pohne, bude olej uz teply.
Napsal: 06.09.2007 12:43
od Kóťa
Já osobně dokud nemám motor ohřátej podle ukazatele,tak točim od 1500 do 2000,možná lehce přes.Pod 1500 mě to bolí,to se mu moc nelíbí a víc jak ty dva asi taky ne.Jinak lehkou nohu a topit taky vehementně začínám až po ohřátí.Ale když jedu s přítelkyní nebo tak tak topim.Jinak ne...A snad to má nějakej výsledek,že ten motor neodvařim.Když vidim některý umělce....v zimě veme za oktávku,čoud od vejfuku,tak se mi hrnou slzy do očí

Napsal: 06.09.2007 12:47
od zewl
RopakKota píše:Já osobně dokud nemám motor ohřátej podle ukazatele,tak točim od 1500 do 2000,možná lehce přes.Pod 1500 mě to bolí,to se mu moc nelíbí a víc jak ty dva asi taky ne.Jinak lehkou nohu a topit taky vehementně začínám až po ohřátí.Ale když jedu s přítelkyní nebo tak tak topim.Jinak ne...A snad to má nějakej výsledek,že ten motor neodvařim.Když vidim některý umělce....v zimě veme za oktávku,čoud od vejfuku,tak se mi hrnou slzy do očí

za sluzebni oktavku bych nebrecel
Ale asi tak jako ty s tim ohrivanim motoru. Ale v aute topim od zacatku. Mam displej, kde je teplota standartne nastavena na 22 stupnu a vic neresim. Na plyn vic neslapu, dokud neni rafika teploty svisle vzhuru. Ale nez takhle nabehne, tak to bude ted trvat dyl a dyl, tak se ptam, jak se to da urychlit...
Napsal: 06.09.2007 13:04
od Jiri02
zewl píše:Ale nez takhle nabehne, tak to bude ted trvat dyl a dyl, tak se ptam, jak se to da urychlit...
Motor se hreje mechanickymi ztratami a ztratami ze spalovani. Podle toho, jak Te zajima nizka spotreba, tak cilene urychleni ohrivani to neni nic pro Tebe. Stehnak tu psal, ze ve Finsku, kde pracuje, ma v motoru zadelane elektricke ohrivatko zapojovane kabelem na zasuvku externiho zdroje proudu pro ten ucel. Tam, na rozdil od nas, v zime poradne mrzne. Tak tudy by vedla cesta i pro Tebe: rano nastartujes ohraty motor a hned topis...
Napsal: 06.09.2007 13:09
od zewl
hmm, takze v podstate tomu nemuzu nijak pomoct stylem jizdy.
PS: me nezajima extra nizka spotreba, jen me bavi s tim experimentovat

Napsal: 06.09.2007 20:57
od staroch
zewl píše:hmm, takze v podstate tomu nemuzu nijak pomoct stylem jizdy.
PS: me nezajima extra nizka spotreba, jen me bavi s tim experimentovat

Nejšetrnější způsob zahřívání motoru je v praxi vlastně nejpomalejší. Klidná jízda. U mě 1500-2500.
Hlavně si ale nemysli, jak se tu někde psalo, že se studeným motorem nesmíš do kopce, nebo tak něco, nebo že se někdo bál vyjet na dálnici, aby nemusel dát při nájezdu na dálnici trošku více plynu. To by bylo neprodejné vozidlo.
Já myslím, že tak v půlce cesty to už můžeš bez výčitek "rozbalit".
Napsal: 06.09.2007 21:17
od Partizan
Ráno nastartuju a hned jedu.Je to o tom jak kdo odkud vyjíždí,když ty najíždíš na dálnici,tak tam hoď 100 na pětku a jeď.Až se rafička ustálí na půlce,tak to rozbal.Tak to dělám já.Jinak topím tak 2 km rozjezdu z domova.Rafička je ještě na začátku
Napsal: 07.09.2007 00:42
od jamaka
No neviem ci je olej teplejsi ako voda. Mam na ST-cku oba budiky a voda je urcite skor tepla ako olej. A podla budickov viem kedy mu uz mozem brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrm

Napsal: 07.09.2007 08:34
od zewl
staroch píše:...nesmíš do kopce, nebo tak něco, nebo že se někdo bál vyjet na dálnici, ....
nad timto jsem se fakt zasmal
jinak delam to jak ty, jezdim cca. 1500-2000 otacek, nez mi rafika stoji svisle vzhuru (jako ta rafika na palubovce, ne na sedacce

)
diky za nazory
Napsal: 07.09.2007 08:50
od silverwolf
zewl píše:staroch píše:...nesmíš do kopce, nebo tak něco, nebo že se někdo bál vyjet na dálnici, ....
nad timto jsem se fakt zasmal
jinak delam to jak ty, jezdim cca. 1500-2000 otacek, nez mi rafika stoji svisle vzhuru (jako ta rafika na palubovce, ne na sedacce

)
diky za nazory
Rafika na sedačce ti ukazuje pořád na koberec. To by si nikam nedojel

Napsal: 07.09.2007 15:41
od Jiri02
silverwolf píše:[Rafika na sedačce ti ukazuje pořád na koberec. To by si nikam nedojel

To asi podle tlaku kapaliny...
Napsal: 07.09.2007 15:52
od zewl
ano ten tlak kapaliny zevnitr je velice dulezity aspekt

Taky tlak v ridici jednotce je dulezity...