Stránka 1 z 1

Chyba P008A špatné starty

Napsal: 31.07.2024 12:12
od spac1
Dobrý den. Měl bych dotaz, jestli jste někdo neřešili stejný problém.

Máme u auta problém, že občas špatně startuje. S tímto problémem se potýkáme již několik let. Neřešilo se to, protože to ničemu nevadilo a do teďka ničemu nevadí, auto vždy nastartovalo.

Projevuje se to, když auto déle stojí. Stačí i jak se auto nechá stát přes pracovní dobu 8 hodin a potom se ho chce nastartovat, tak špatně startuje.
Máme vyzkoušené, že autobaterii to není a že na to ani teplota nemá vliv.

Čeho jsem si přes diagnostiku Forscan všiml, že to vyhodilo chybovou hlášku P008A:21-28
Vyhodilo to tuto chybu 23.7.2024 v 19:29:58. Nevím, jestli tehdy start byl, nebo nebyl špatný.

Přikládám celý výpis chyby. Překlad je trochu krkolomný.

Při špatném startu to nekontroluji přes diagnostiku, jestli to tu chybu vyhodilo, takže nevím, jestli to má nějakou souvislost.
Auto normálně jezdí, krásně táhne.

Předem děkuji za rady.

Ford S-MAX 2.0TDCi 2015 110kW

Přikládám odkaz na video, jak to špatně startuje:
https://www.youtube.com/watch?v=AANx49n_JDE

===PCM DTC P008A:21-28===
Kód: P008A - Tlak nfzkotlakTho systTmu paliva - prfliš nfzký
Dodatečný příznak závady (:21):
- Amplituda signálu nižší než minimum
Stav (-28):
- Uložené DTC - v okamžiku požadavku se nevyskytují
- Pro tento DTC je kontrolka chyby motoru vypnutá
Jednotka: Řídící jednotka motoru
Snímek #1:
-EVENT_TIME: 271958873 s (Tue Jul 23 19:29:58 2024) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 218722 km - Celková vzdálenost
-MODULE_VOLTAGE: 12.3 V - Napětí řídicího modulu
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 26 °C - Venkovní teplota
-LOAD: 0.00 % - Vypočítaná hodnota zatížení
-ECT: 53 °C - Teplota chladící kapaliny motoru
-MAP: 98.0 kPa - Absolutní tlakové čidlo potrubí
-RPM: 0 1/min - Otá?ky motoru za minutu
-VSS: 0.0 km/h - Rychlost vozidla
-IAT: 35 °C - Teplota nasávaného vzduchu
-MAF: 2.11 g/s - Průtokové množství vzduchu
-BARO: 98.0 kPa - Atmosférický tlak
-VPWR: 12.38 V - Napětí řídicího modulu
-AAT: 26 °C - Teplota vzduchu okolí
-APP_D: 14.90 % - Poloha pedálu akcelerátoru D
-APP_E: 15.29 % - Poloha pedálu akcelerátoru E
-FUEL_TIMING: 0.00 ° - Časování hlavního vstřikování ve vztahu k horní úvrati (TDC)
-FUEL_RATE: 0.00 l/h - Průtok paliva v motoru
-EOT: 49 °C - Teplota oleje motoru
-FLI: 43.53 % - Hladina paliva
===END PCM DTC P008A:21-28===

Re: Chyba P008A špatné starty

Napsal: 31.07.2024 22:03
od ZaQik

Re: Chyba P008A špatné starty

Napsal: 01.08.2024 18:50
od spac1
To je sice moc pěkné, ale v této diskuzi se jedná o 1.6 ecoboost. Já mám 2.0 TDCi...

Re: Chyba P008A špatné starty

Napsal: 16.11.2024 12:51
od valo
Ja mam tankisti problém tiež mi vypisuje chybu PCM DTC P008A:21-28===
Kód: P008A - Tlak nfzkotlakTho systTmu paliva - prfliš nfzký
ale motor ide normálne bez problému.
keď chybu zmažem tak na druhy deň je tam znova.
Dosť ma to znervózňuje lebo potrebujem ist do Rakúska a bojím sa že ma to niekde nechá.
Palivak filter som menil pred pol rokom tak neviem čo to spôsobuje ale idem ho vymeniť znova a uvidím čo sa ta chyba bude opakovať.

Re: Chyba P008A špatné starty

Napsal: 16.11.2024 17:43
od valo
Ešte zmáram tlak pomocného čerpadla v nádrži podľa diagnostiky je 4 kpa a že ma byt okolo 3 kpa tak to vyzerá že je pripchaty palivový filter.

Re: Chyba P008A špatné starty

Napsal: 27.11.2024 08:37
od valo
Tak chyba zatiaľ odstránená. Všimol som si pri diagnostike že chyba sa zobrazovala vtedy keď bol pokles napätia na batérii pod 11 V. Dal som dobyť batériu zmazal som chybu a ráno opäť to isté tak som sa rozhodol že dám zrepasovať alternátor čo som chcel urobiť už dávnejšie lebo sem tam mi zapískalo ložisko v alternátore. Repas stal 150€. Po montáži alternátora a dôkladnom pozatláčaní palivového vedenia opäť som zmazal chybové kódy a problém zatiaľ prestal.

Re: Chyba P008A špatné starty

Napsal: 09.03.2025 15:30
od Messer_CZ
Zdravim,
mám obdobný problém u 1.6 ecoboost. Auto neche nastartovat. Naskočí a hned chcípne. Po načtení diagnostikou dává chybu P008A nízký tlak paliva. Nevim zda je to čídlem tlaku na rail liště nebo vysokotlakym čerpadlem. Po sundání čidla tlaku vystříkne palivo když pumpa na chvílí sepne ( třeba při otevření dveří atd.). Nevmi přesně zda může palivo skrz toto čerpadlo takto procházet bez natočenýho motoru. Nemáte někdo nějakou radu?
Díky Honza