1.8 TDCi 92 kW - ztráta výkonu v nízkých otáčkách
Napsal: 26.07.2020 09:06
Motor je sice v Galaxy, ale napíšu to sem.
Cca 50 km po natankování (MaxxMotion Diesel, před tím Verva a Maxx) ztratil motor výkon v nízkých otáčkách. Do cca 2.200 otáček reaguje na plyn jen velmi pozvolna. Poté vystřelí dopředu a jede jede má až do 5 tis. otáček. Protože se nám to stalo ráno cestou na Vysočinu, pokračovali jsme dál (zprvu jsem si říkal, že to bude naftou). Po cca 130 km se rozsvítila kontrolka motoru, chování auta se nezměnilo. Doma jsem přes vyčetl z Forscanu následující chyby: Klíčové jsou podle mě P0489 - nízká úroveň v obvodu ERG a P0299 - nízký plnící tlak turbodmychadla.
Vizuálně ani na poslech jsem žádnou změnu nezaznamenal. Turbo je slyšet. Chyby jsem zmazal, zkalibroval PCM, obnovil adaptace ERG, najezdil zkušebně cca 20 km a chyby se nevrátili. Auto jede ale v nízkých otáčkách pořád na "čtvrt plynu". Spotřeba zůstala stejná. EGR je po vypnutí motoru slyšet, jak se otevírá a zavírá.
Nějaké nápady kam se podívat?
Cca 50 km po natankování (MaxxMotion Diesel, před tím Verva a Maxx) ztratil motor výkon v nízkých otáčkách. Do cca 2.200 otáček reaguje na plyn jen velmi pozvolna. Poté vystřelí dopředu a jede jede má až do 5 tis. otáček. Protože se nám to stalo ráno cestou na Vysočinu, pokračovali jsme dál (zprvu jsem si říkal, že to bude naftou). Po cca 130 km se rozsvítila kontrolka motoru, chování auta se nezměnilo. Doma jsem přes vyčetl z Forscanu následující chyby: Klíčové jsou podle mě P0489 - nízká úroveň v obvodu ERG a P0299 - nízký plnící tlak turbodmychadla.
Vizuálně ani na poslech jsem žádnou změnu nezaznamenal. Turbo je slyšet. Chyby jsem zmazal, zkalibroval PCM, obnovil adaptace ERG, najezdil zkušebně cca 20 km a chyby se nevrátili. Auto jede ale v nízkých otáčkách pořád na "čtvrt plynu". Spotřeba zůstala stejná. EGR je po vypnutí motoru slyšet, jak se otevírá a zavírá.
Nějaké nápady kam se podívat?