Stránka 1 z 2
Vibrace motoru
Napsal: 07.10.2019 17:26
od Sokik
Ahoj, vím že toto téma tu už několikrát je, ale nic nepopisuje pořádně můj problém. Když nastartuju motor (1.8 16v, focus 99) tak na volnobězné otáčky se jemně chvěje motor. Horší je, když zapnu světla, rádio, třeba ještě stojím na brzdě atd. Prostě čím víc spotřebičů, tím to jakoby víc vibruje. Vibrace jdou cítit po celém autě, dokonce když zvenku sáhnu na kufr, jde cítit vibrace

. Taky se to víc třepe když na místě natočím kola doleva, ale otáčky nepadaji na budicich. Čím to může být? Mám 2 teorie. Buď to přidřená nějaká kladka (proč by to jinak reagovalo na zatáčení?) nebo může to být vyfukem, kterej má zřejmě vykuchanej kat? Při jízdě to už ale nedělá nebo při vyšších otáčkách. Četl jsem tu něco o volnobězném ventilu. Má cenu se na něj kouknout, když to reaguje na točení kolama? Předem všem moc děkuji za rady.
Re: Vibrace motoru
Napsal: 07.10.2019 17:35
od Jemar
Volnoběžný ventil bych určitě zkontroloval, při velkém elektrickém i mechanickém zatížení (posilovač řízení má v krajních polohách velký odpor) volnoběžný ventil přidává volnoběžné otáčky. Posilovač řízení má i snímač tlaku, který je propjen s ŘJ motoru a na základě sepnutí zvyšuje volnoběžný ventil otáčky motoru. Může být poškozený nebo spíš uklepaný drát k němu.
Re: Vibrace motoru
Napsal: 07.10.2019 17:40
od petulak
ono, by to chtělo . napsat kolik je otáček, na ten volnoběch.
Re: Vibrace motoru
Napsal: 07.10.2019 17:44
od miki21
přesunuto z sekce podvozek do sekce motor

Re: Vibrace motoru
Napsal: 07.10.2019 18:41
od Sokik
Jemar píše:Volnoběžný ventil bych určitě zkontroloval, při velkém elektrickém i mechanickém zatížení (posilovač řízení má v krajních polohách velký odpor) volnoběžný ventil přidává volnoběžné otáčky. Posilovač řízení má i snímač tlaku, který je propjen s ŘJ motoru a na základě sepnutí zvyšuje volnoběžný ventil otáčky motoru. Může být poškozený nebo spíš uklepaný drát k němu.
Dobře, díky moc. Když ho vytáhnu a vyčistim, může to pomoct? Vím že by bylo lepší dát nový, ale jestli tímto způsobem zjistim
Jestli je to opravdu tím ventilem.
Re: Vibrace motoru
Napsal: 07.10.2019 18:43
od Sokik
miki21 píše:přesunuto z sekce podvozek do sekce motor

Omlouvám se, moc se ve fórech nevyznám. Příště si dám pozor.
Re: Vibrace motoru
Napsal: 07.10.2019 18:44
od Sokik
petulak píše:ono, by to chtělo . napsat kolik je otáček, na ten volnoběch.
No normálně jak má byt, něco pod 1000 odhadem tak 700-800 cca? Zkusím asi vyčistit ten ventil a když to bude tím, rovnou koupím druhý.
Re: Vibrace motoru
Napsal: 07.10.2019 19:32
od miki21
Tuším, že předepsané jsou 750 +-50, takže to je vpořádku.
V tomhle věku auta bych se spíše zaměřil na zavěšení motoru a převodovky.
Má to klimu? Mění se otáčky motoru se zapojovanými spotřebiči (klimy)?
Re: Vibrace motoru
Napsal: 07.10.2019 20:56
od Sokik
miki21 píše:Tuším, že předepsané jsou 750 +-50, takže to je vpořádku.
V tomhle věku auta bych se spíše zaměřil na zavěšení motoru a převodovky.
Má to klimu? Mění se otáčky motoru se zapojovanými spotřebiči (klimy)?
Držáky mě nenapadli, mrknu na to. Klimu má, když Klimu zapnu tak se to třepe víc no. Čím víc toho zapnu tím víc se to trepe. Nejhorší je když dám výhřev přední, zadní, mlhovky přední, zadní, světla, Klimu, vnitřní okruh, spatecku a držím brzdu a do toho zapnu výstražný

kdybych do toho ještě troubil, určitě by se to rozpadlo

Re: Vibrace motoru
Napsal: 07.10.2019 22:30
od Jemar
Jen pro upřesnění 1.8 16V z prvního příspěvku je benzinový motor, ale v podpisu je naftový motor. Ten volnoběžný ventil nemá. Co platí?
Re: Vibrace motoru
Napsal: 07.10.2019 23:58
od vladka1
Pokud jsou otáčky volnoběhu OK, tak se zaměř na zavěšení motoru. Nejdřív na spodní silent na převodovce. Taky jsme ho už měnil.. I když starý vypadal dobře, tak rozdíl s novým byl dost velký.. Taky mi na volnoběh vibroval motor a časem se to zhoršovalo... Dával jsem Lemforder.
Re: Vibrace motoru
Napsal: 08.10.2019 06:09
od Sokik
Jemar píše:Jen pro upřesnění 1.8 16V z prvního příspěvku je benzinový motor, ale v podpisu je naftový motor. Ten volnoběžný ventil nemá. Co platí?
kdysi jsem měl maftu, teď mám 1.8 16v benzín. Omlouvám se.
Re: Vibrace motoru
Napsal: 08.10.2019 06:24
od Sokik
Ještě dneska sem zkusím postnout fotku budíků, jestli z toho někdo poznate, zda jsou správné volnoběžné otáčky

bývalí majitel si s tím jaksi hrál a je tam nalepenej jakoby papír, prostě budíky jsou "wrc"

zda se mi že když jedu tachometrovych 50, jedu reálných tak 30-35. Ale možná je to jen zdání, vždy jsem jezdil s naftou, toto je můj první benzín a benzíny jsou celkově pohodlnější takže tolik jakoby nevnímám "že jedu". No a jak jsou ty budiky předělany tak třeba to úplně nesedí a ukazuje to malinko jinak.
Re: Vibrace motoru
Napsal: 08.10.2019 07:15
od Sokik
Takže když to nastartuju za studena, mám otáčky cca 1100 a v této hodnotě to je asi nejhorsi. Vše hučí a trepe se celá přístrojovka. Když je to teplejší. Volno eh je na nějakých 700-800 a to spíš už jen hučí. Když mám 1900 otáček a víc je klid. Nejhorší to je od těch 1100 do cca 1800.
Re: Vibrace motoru
Napsal: 08.10.2019 13:34
od vladka1
= volnoběh OK a šel bych po zavěšení motoru, jako první silent dole na převodovce.. Lemf. stojí asi šestikilo
https://www.autodily-cardo.cz/silentblo ... -31020-01/
Pokud tam není něco typu běh na 3 válce, ale to by cukalo i v tahu...
Tachometr ověříš na radaru v každý druhý vesnici - když radar ukazuje 50 tak tachometr na autě by měl ukazovat ca 55-57
Otáčky na budíkách jsou orientační, přesný zobrazí diagnostika, ale podtáčením to nebude, to by třepalo v nejnižších a ne při 1100