Jedna se o
Mondeo MK5 (combi) 2017
Takze udelal jsem si pokracovani.
Tapecirung jsem rozdelal tak, ze jsem z obou madel na zavirani kufru vyloupl obe plastove krytky.
Nasledne 4x srouby, maji 7mm orisek, pozor na ty protikusy -> "matky", jsou to jen kusy plechu zacvakle v karoserii a jeden mi vypadl, a skoro odcestoval sloupkem do vnitrku 5tych dverin, nastesti se mi ji podarilo rukou vyndat. Pak vyndani tapecirungu jsou jen nacvakavaci plastove "caply", zacal jsem od bileho plastu, nejdrive jeho delsi cast smerem do stredu dveri, pak jeho mensi cast smerem dolu. Na obou stranach.
Pak uz jen ty caply na velkem sedem plastu.
Aby se dalo dostat ke kamere, je treba sundat zadni svetla. Nejdrive je treba sundat plastove krytky zboku dveri co prekryvaji svetla, staci vycvaknout ty dva plastove "caply" a ten prekryvny plast pak jde lehounce dolu. Pak je pristup ke 2 matkam venku dveri a jedna vevnitr. Vsechny jsou na 11klic, vnitrni lze pomoci klasiky napr racna plus orisek, a vnejsi pomoci stranoveho nebo ockoveho klice, kvuli vzpere patych dveri. Pozor pak pri utahovani na silu, je treba pouzit stejnou jakou slo povolovani -> nebylo to moc extra utazeny. Nasledne odcvaknout kostky konektoru, jdou lehounce jednou rukou. Pak jdou svetla ven, uplne lehce, ci pripadne staci sroubovakem zatlacit zespod na ty srouby.
Nasleduje lista ve ktere je umistena kamera. Drzi na 6 ti matkach, myslim, ze to byl 10 (nebo

mm orisek, je treba mit dostatecne prodlouzeni k racne. Nedivit se, ty srouby jsou nasouvaci, takze od prvniho povoleni se budou vrklat.
Nasleduji 2 ks bilych silonovych caplu, ktere jdou hur. Resil jsem tak, ze jsem si opatrne nacpal hadr (sroubovak jsem nepouzival, abych to 1. nezlomil, za 2. neposkrabal) mezi listu s kamerou a dvere. Tim hadrem jsem docilil toho, ze lista byla napruzena a snazila se odskocit od dveri. Je treba u toho pouzivat hlavu, tj nervat to, abych to nezlomil, je to jen plast. Hadr jen kvuli tomu, ze mi v tom nikdo nepomahal a ruce jsem mel uvnitr dveri.
Pak je treba nejakyma klestema (to je ta horsi cast, je treba tam strcit ruce dovnitr dveri) zmacknout ty bily caply, aby prosly tou dirou.
No a mame listu venku, je tam dostatecne dlouhy kabel, takze pujde odtahnout od dveri a otocit vzhuru. Opet podlozit hadrem v cele delce, aby nedoslo k poskrabani laku dveri.
Zbyva posledni cast a tim je kus dlouheho plastu prekryvajici kameru, osvetleni spz a tlacitka na 5te dvere.
Opatrne sundat obe osvetleni SPZ tak, ze na boku jsou ty kovove spony, ke kterym staci zasunout sroubovak a vytlacit je ven.
Na tom dlouhem plastu v blizkosti kamery jsou dva kusy zacvaknutych kusu, lze je velmi opatrne sroubovakem nadzvednout a prstem zatlacit, jeden a pak druhy. No a zbyvaji naboku dlouheho plastu zacvakavaci kusy, staci vycvaknout jeden a druhy pak uz pujde tim, ze dlouhy plast je vlastne vycvaknutim jednoho uz prakticky volny. Zvolil jsem vycvaknuti strany, kde neni kabelaz.
Kamera ma konektor, ktery nejde moc dobre sundat (v porovnani oproti konektorum ke zadnim svetlum), ale neni to nic co by neslo, je tam mala zapadka, kterou je treba stlacit a pak opatrne vykyvat konektor. Samotna kamera pak jde vyndat pomoci uzkeho sroubovaku, kde se vyhne (fakt hodne opatrne) plast ve kterem drzi a jde pak kolmo nahoru.
Prostredi okolo kamery je silne znecistene od prachu, celkove je tam tak 0.5mm tlusta vrstva prachu, je to proste vne auta, sice pod listou, ale ta netesni.
Vzal jsem kus smirklu a opatrne ocistil kontakty na kamere, je treba dat pozor na ty kontakty, aby zustaly rovny a nebyly uhnuty. Pak prostrikat WD40 oba kusy konektoru. Vysusit zbytek WD hadrem, at to pak nevyteka ven a tim by byly zablity paty dvere. Pak jsem namazal samici konektoru (ty dirky kam se zasouvaji samotne kontakty konektoru samce kamery) vazelinou -> s tou to neprehanet -> decentne, at tam neni pak priste velky humus. Vazelina proto, aby pokud mozno ucpala diry, kudy muze prijit vlhkost/prach.
Pak sborka presne v opacnem poradi. Jen pozor na kabelaz v te liste, vede vlevo pod tim jednim zacvakavacim plastem dlouhe listy (doporucuji nafotit stav pred rozborkou).
Bile silonove caply jdou pak zacvaknout velmi lehce.
Nasleduji svetla, utahovat velmi s rozvahou, jsou to vsechno plasty, i ty matky jsou plast.
Tapecirung nejdrive velka seda deska, pekne to zapada do der a ve finale opet ty bile plasty, u nich je treba si dat pozor, at ty bile siroke vodici caply se nedeformuji, a ty cerne kulate je treba lehce sroubovakem nasmerovat do jejich diry, ale neni to o moc jen cca 1.5mm, jakmile zapadnou, tak celej bilej plast si o tech ca 1.5 mm sedne dolu presne na sve misto.
Kamera funguje, sice zatim jen jedna jizda po vycisteni, ale hlaseni o nedostupnosti kamery zatim zadne.