Stránka 1 z 2
Špatný start za teplého počasí.
Napsal: 13.07.2017 16:57
od aamoto
Zdravím místní odborníky, objevil se mě problém, se kterým nevím co dělat. Když je venku chladnější počasí řekněme 20°C a míň tak nastartuju na brnk, ale jak auto stojí celej den na slunku(v autě je třeba 50°C), tak mám problém nastartovat. Auto chytne, ale hned se udusí a pak musím dlouho točit(třeba 5s) než chytne a chviličku se sbírá, jako by nejely všechny válce a pak se ustálí a chová se normálně, ale stačí ujet 50m zdechnout a zase chytne na brnk. Napadly mě svíčky, tak sem je vyměnil(sice za starší, ale když sem je z auta vytahoval, tak se chovaly normálně) a dělá to to stejný.
Nevíte někdo, čím by to mohlo bejt.??
Díky.
Re: Špatný start za teplého počasí.
Napsal: 13.07.2017 17:14
od MartinMaty
Rěším to samé, prakticky rok, zatím marně, nové svíčky, regulátor volnoběhu, snímač kliky, nic nepomáhá, chybu to taky nepíše...
Re: Špatný start za teplého počasí.
Napsal: 13.07.2017 18:09
od aamoto
Tak pokud nejsu sám, tak by to mohla bejt častá závada a snad někdo poradí s řešením.
Re: Špatný start za teplého počasí.
Napsal: 13.07.2017 20:22
od Nonid
Zkus otevrit kapotu pred startem na chvili. Muj odhad je, ze tohle dela vaha vzduchu

Re: Špatný start za teplého počasí.
Napsal: 13.07.2017 20:27
od aamoto
Po FL 1.6ka váhu nemá.

Re: Špatný start za teplého počasí.
Napsal: 13.07.2017 20:56
od Nonid
Tak ta fesacka vec, co ma misto toho. 1.8ka na to taky dost trpela, resp. teda pokud jsem nejakou dobu jezdil v teplym pocasi a pak to odstavil tak na 20min, tak jsem skoro nikdy nenastartoval bez otevreni kapoty
Re: Špatný start za teplého počasí.
Napsal: 13.07.2017 21:27
od aamoto
Tak zkusím a uvidíme.
Re: Špatný start za teplého počasí.
Napsal: 17.07.2017 15:06
od aamoto
Tak se nám trošku pokazilo počasí, takže se to zkoušelo blbě, ale teď sem to dvakrát otestoval s otevřenou kapotou a auto si sice trochu zakuckalo, ale chytlo hned a nezdechlo, takže to vypadá nadějně.. Tak kde je to ku***tko co to způsobuje??
Re: Špatný start za teplého počasí.
Napsal: 18.07.2017 14:28
od Lafr
Přidam se s podobným příznakem. Jak to v teplém počasí chcípnu a chci znovu nastartovat třeba do hodiny či hodiny a půl, tak to točí o poznání dýl, naskočí to a tak vteřinku se sbírá. Řešení bych také uvítal.

Re: Špatný start za teplého počasí.
Napsal: 18.07.2017 20:11
od fulda007
Mám to samé,někdy po zahřátí jen točí,řeším to tak že startuji s trochu sešláplým pedálem.
Re: Špatný start za teplého počasí.
Napsal: 18.07.2017 20:43
od aamoto
Teplota motoru u mě nemá vliv, u mě je rozhodující teplota okolí, když na auto celej den svítí tak problém, ale pak se zahřátým motorem pohoda a ráno když je venku 20 tak taky chytne hned. Takže spíš problém s čidlem teploty nasávanýho vzduchu?? Pokud to vůbec focus má??
Re: Špatný start za teplého počasí.
Napsal: 19.07.2017 11:50
od vladka1
Tipuju že tohle dělá MAF senzor - čidlo teploty okolního vzduchu. Pod rozpálenou haupnou je horko = udává např. 50°, přitom okolní vzduch je třeba 25° = ŘJ si myslí že je míň vzduchu = dávkuje míň benzínu = moc chudá směs na start.
tady je pěkný popis čidel:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=13442
Re: Špatný start za teplého počasí.
Napsal: 19.07.2017 14:35
od aamoto
Jo tak takhle je to. Mě bylo hned divný jak to funguje bez váhy vzduchu a ona se jenom přestěhovala. Snad bude o víkendu čas, že bych to rozdělal a zkusil vyčistit.
Díky
Re: Špatný start za teplého počasí.
Napsal: 19.07.2017 15:41
od vladka1
S čištěním bych až tak aktivní nebyl, spíš bych nejdřív změřil tlak paliva.
Ono to může být několik drobností které se samostatně prakticky neprojeví, ale v součtu už to zlobí.
Nižší tlak paliva = míň benzínu a když se přidá "zblbnutí" ŘJ ohřátím senzoru od haupny, tak to nestartuje vůbec.
Horší start polovychladlýho motoru s rozpálenou haupnou je spíš vlastnost než projev závady...
Re: Špatný start za teplého počasí.
Napsal: 19.07.2017 18:39
od aamoto
Je mě jasný, že příčin může bejt víc, ale tlak paliva si doma nezměřím a navíc si myslím, že kdyby byl nízkej, tak se to projeví i při jízdě třeba pod plným plynem(a že tak jezdím často) a to jede naprosto normálně.