Občas nestartuje FO II benzin Vyřešeno!
-
- Nováček
Ahoa Pánové a Dámy. Podělím se s váma o zajímavou závadu jindy bezporuchového benzinového Focuse 1,6 16v 74kw 2007 motor Shda najeto cca 150tkm.Třeba to někomu ulehčí od bolení hlavy.Předesílám že jsem mechanik a Fordy běžně dělám i jedním jezdím ale na tohle jsem docela koukal .Přijel ke mě zoufalý zákazník s touto závadou:Ráno někdy chytne na brnk a jindy neodjede,přes den startuje 50x bez problému na drc pak jde např. na oběd a už neodjede,za jízdy necuká táhne jak má volnoběh vyrovnaný a že už to pár servisú rěšilo.Pochopitelně když chtěl předvést nedělalo to ani jemu ani mě.Tak jsem do auta sedl a den s ním jezdil a ejhle Fakt.Po asi 20 bezchybných startech bez ohledu na vlhkost, teplotu motoru i okoli, nebo množství paliva či polohu auta motor najednou točil 3min jako blázen,imo zhaslo, pumpa po otočení klíčku zřetelně zavrčela,jiskra přítomna, ovšem motor ani neškytl a hlavně diagnostika zcela bez závad.Tak jsem poprosil kolemjdouci o roztlačení a ejhle opět na brnk.Při daším totálním failu jsem zkusil start spray a opět na čtvrt otáčky chytl.Po selhání když naskočil a hned jsem ho chcípl už zas pracoval normalně. Tak jsem se do toho dal,jenže kam jsem sahl tam už někdo byl,čidla klika i vačka nové,země očištené,klapka jak sklo,nová cívka kabely svíčky,relátka,redukční ventil palivové lišty.startér i baterka vše nové nebo zalité kontoxem,odvzdušnění nádrže ok.Napojil jsem za jízdy diagnostiku a nakonec i osciloskop a čekal co na sebe prozradí.Pochopitelně nic,A nakonec Tadááá.Opět pri failu jsem vytáhl lištu se vstřikovači a kolega točil a hle,vstriky jen tak slabě prskaly kapičky benzínu a naměřený tlak 0,3 bar a rail poloprázdný.Vysvětlení:při otočení klíčku má pumpa natlakovat lištu na startovací tlak ale během fáze startování pumpa stojí,rozbíhá se na stálo až po sepnutí relé a signálu z ŘJ že motor běží proto na spray chytala.Pumpa nebyla schopna dodat před startem do lišty požadovaný tlak ale při jízdě