Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech
Zdravím, venku kosa a mi přestalo poslouchat auto. V sobotu chci nastartovat a vše v pořádku. Po cca 30 vteřinách motor samovolně zhasne. Toto se opakuje tak dobrých 15 minut. Na volnoběh to vydrželo déle, když jsem zkoušel přidat plyn zhasne téměř okamžitě. Žádná kontrolka, žádné zacukání, prostě zhasne. Po těch 15 minutách najednou ok. To samé se opakovalo dnes ráno. Předpokládám, že to má spojitost se zimou co tady na Severní Moravě panuje. A po těch 15 minutách se to prostě prohřeje a jede. Jen netuším, ve kterém místě hledat problém. A jestli je to způsobené opravdu jen zamrzáním. Arktická nafta tady nikde není (aspoň co jsem hledal) a aditivum se mi tam nechce dávat, jelikož mám eolys a prý se to moc nesnese. Jen nevím, ve kterém místě se ten špunt dělá ( podávací čerpadlo, vedení pod autem, filtr, vysokotlaké čerpadlo) ? Nebo se pletu a prostě odešel některý ze jmenovaných dílů?
Díky za jakoukoliv radu či nápad. Trápit auto 20 minut opakovaným startováním je cesta do motorového nebe.
Díky za jakoukoliv radu či nápad. Trápit auto 20 minut opakovaným startováním je cesta do motorového nebe.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
- LUKAŠ
- Test driver
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 09.06.2012 12:10
- Bydliště: Prostějovsko
Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech
Nerikej ze nemas v okoli Benzinu s Vervou Diesel nebo Agip..
A jeste bydliste ostrava tam urcite takova benzinka je 


Ford Focus combi 1.8 TDDi Endura, r.v. 2000, GHIA 90PS
Galerka: Lukáškuv Focus (DRÁČEK)


https://www.facebook.com/groups/fordgroups/
Galerka: Lukáškuv Focus (DRÁČEK)



https://www.facebook.com/groups/fordgroups/
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13501
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech
Na 99% palivovom filtri. A ked si ho dlho nemenil, mas v nom vodu a usadene parafiny, tak ti arkticka nafta nepomoze.
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech
+1
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech
Včera jsem provedl vypuštění filtru a situace stejná. Je pravda, že najeto má za mně 30 000 km a otázkou je kolik předemnou. Doma mi už dávno leží nový, ale nějak jsem byl líný ho před zimou vyměnit.stano. píše:Na 99% palivovom filtri. A ked si ho dlho nemenil, mas v nom vodu a usadene parafiny, tak ti arkticka nafta nepomoze.

A ohledně těch pump, tak aqip tady máme, ale nemá arktickou na čepu. Benzinu tu máme, ale verva diesel není primárně nafta určená do mrazů, byť má parametr filtrovatelnosti až -26°C oproti zimní naftě -20°C. Arktickou nabízí benzina, ale nejblíže je Frýdlant nad Ostravicí a to tam kvůli toho nepojedu. Ale je mi jasné, že i ta verva je určitě v tomhle mrazu lepší než normální.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13501
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech
Usadene parafiny a zastuplovane sitko vo filtri odpustenim vody nevyriesis. Ako sam pises, ten filter ma neznamu minulosti. A evidentne mal byt uz davno vymeneny.
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech
Arktická nafta má asi o 5°C lepší filtrovatelnost při -30°C(něco takovýho jsem četl na stojanu na Benzině). Takže je to akorát hezkej marketingovej tah. U nás jen vyjímečně k použití.
A jestli jsi línej vyměnit filtr, tak holt teď musíš platit za lenost a blbost.
A jestli jsi línej vyměnit filtr, tak holt teď musíš platit za lenost a blbost.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 02.02.2013 13:48
Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech
taky myslím že palivový filtr . Jestli to chceš vyzkoušet tak nahřej fénem jen ten filtr (lepší je horkovzdušná pistole s nastavením teploty , nahřej jen ten filtr chvilku počkej aby se prohřál i vevnitř a můžeš vyzkoušet závada se neobjeví 100% filtr . Ale já bych asi ani netestoval a dal rovnou filtr nový ,jen u filtru bych byl asi opatrný s jeho náhradou mám dojem že je tam rozdíl v propustnosti ,když tam dáš propustnější tak sice vydrží déle než se zacpe , ale zase pustí víc bordelu do čerpadla a přeci jen je oprava čerpadla (eventuálně i nějakého toho vstřiku ) dražší než častější výměny palivového filtru.
Focus combi 1.8 Tdci 74kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech
Tak jasně, že pokud je to filtr, tak je to jednoznačně moje chyba. Já jen jestli by to mohlo být i něco jiného.Kdyby byl ucpaný filtr, nepojede to přece ani po zahřátí.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 02.02.2013 13:48
Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech
je to ucpaný parafínem ten se ohřeje a zase něco pustí ale i tak asi svyšší spotřebou než by byla s novým filtrem
Focus combi 1.8 Tdci 74kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech
Tak Ostrava odpoledne "jen" -5°C. Žena normálně po práci nastartovala a přijela domů (auto stálo od rána venku). Pořád se mi nechce věřit tomu ucpanému filtru. To by snad škytalo. Včera co se mi to podařilo rozjet ještě studené tak to zhruba při 90 km/h zhaslo. Odřadil jsem za 4, 3, 2 a ani jedno cuknutí ve snaze se chytit. Zastavil jsem. Vypnul zapnul klíček a nastartoval. Normálně to auto chytá na první zatočení. Tady si to chvilinku potočí (asi natlakuje naftu) a chytne. Tohle mi právě příjde, jako by byl nějaký zmrzlý špunt ještě před filtrem a ten se tam pohybuje. Při tlaku se posune dál a někde to přicpe čerpadlo furt tlačí takže ho nepustí. Pak to lehne. Dojde k opadnutí tlaku špnut zase někam sjede. Při dalším startu se zase naplní filtr a natlakuje soustava, ale zase se ten špunt posune dál. A tak to trvá pořád dokola dokud nerozmrzne. Je to jen moje teorie, ale nebylo by to možné?
Sice tankuji pořád stejně, ale nemohla být třeba nafta menší kvality a tak to při těch extremních teplotách co tu máme zamrzá v nějakém užším místě?
Sice tankuji pořád stejně, ale nemohla být třeba nafta menší kvality a tak to při těch extremních teplotách co tu máme zamrzá v nějakém užším místě?
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
- Lunaris
- Nováček
- Příspěvky: 184
- Registrován: 01.03.2013 23:45
- Bydliště: Čisovice <--> Praha
Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech
Nevím, proč tady spekuluješ. Filtr měl být vyměněný už dávno, takže i kdyby to bylo něčím jiným, tak tam snad ten starý filtr nenecháš. Vyměň to a pak napiš co a jak.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 918
- Registrován: 15.09.2011 13:49
Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech
Taky mi to dělá, jak je pod -15 tak ujedu kousek a najednou Engine systems fault a konec. Filtr už je připravený v regále, ale nějak není čas 

-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech
Hledám příčinu, ne důsledek. Žádná hláška, prostě nic. Podle mne je na vině palivo a ne filtr. Proto se ptám. Výměnou filtru, dosáhnu toho, že propustnost se z nějakých procent zvedene na větší procenta a tak to ten filtr nějak udýchá. To však není řešení problému. Spekulujete vy a ne já. Třeba má ten filtr mých 30 000 plus pár drobných, to nikdo neví, ani já ani vy.Nic proti vašim návrhům. Hledám řešení. A řeči, že verva diesel je řešení neberu. To bychom mohli zrušit normální zimní naftu. Jen jsem chtěl zjistit, jestli nemá někdo obdobný problém při teplotách cca -14°C dlouhodobě. Nic víc, nic míň. Byť jsem tady příspěvky nováček, nejsem úplný amatér. A nemám rád opravy typu autoservis, vyměn tohle a pak se uvidí. Tohle myslím nemá rád nikdo. Víme jak to končí. Vyměníte několik dílů a problém přetrvává. Peníze pryč a vy pořád nevíte proč. Proto existují takové fóra abychom tomu předešli. 10 rad vyměn filtr je mi k ničemu. Teploty byly extrémní a asi se jen tak nevrátí, takže výměna filtru mi nic neřekne. A jen dodám zkušenost s odvodněním. Vypustit z filtru cca 200cm3 nafty jak píše etzold či jak se jmenuje je problém. Už se vám nedotlačí chybějící nafta zpět a je třeba systém odvzdušnit. To už se tam nepíše. Venku už není taková zima, tak zítra napíšu, jestli už auto jede hned či ne.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13501
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech
Komu nie je rady, tomu nie je pomoci... 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti