Stránka 1 z 1
1,6 Ti Vct škubání, jede na tři válce
Napsal: 25.08.2016 06:47
od mirin1
Prosím o názor. 1,6 TiVct - začalo to občasným zacukáním, potom se přidalo zhasínání motoru. Tak jsem vyměnil svíčky - samozřejmě FoMoCo - a tím jsem se dostal do problému.Od té chvíle to cuká, škube, občas si to střelí do výfuku. Tak jsem vyměnil kabely ke svíčkám - bez zlepšení. Následovala cívka - sice z vrakáče, ale na zkoušku... A auto si stále skáče, jede asi na tři válce - občas. Diagnostika píše "porucha zapalování 2. a 3. válce". Protože je to auto i na LPG, tak mně v servise straší podpálenými ventily, ale byl jsem změřit tlaky a OK.Poraďte někdo, prosím.
Re: 1,6 Ti Vct škubání, jede na tři válce
Napsal: 25.08.2016 07:25
od lucky.jack
Zkontrolovat nastavení rozvodu.
Re: 1,6 Ti Vct škubání, jede na tři válce
Napsal: 25.08.2016 10:56
od mobil-man
Nezatéká na cívku či kabely přes ostřikovače? Lze to vyzkoušet tak, že nalejete vodu kolem ostřikovačů a jestli bude něco kapat do motoru, tak je to jedna z možných příčin.
Na druhou stranu po výměně cívky a kabelů by to nemělo dělat hned a nemělo by to dělat, pokud dlouho nepršelo.
Pak ještě zkontrolovat konektor, který jde do cívky, měl snahu se vypalovat a také na něj přímo kapala voda, co protéká přes ostřikovače.
Poslední variantou jsou kuny, krysy a podobné svině, co sežrali nějaký kabel po cestě.
P. S. Ti-VCT není zcela vhodné na LPG, kolik to na LPG najelo? Má to přimazávání ventilů?
Re: 1,6 Ti Vct škubání, jede na tři válce
Napsal: 25.08.2016 11:22
od mirin1
Na LPG má najeto cca 50 tisíc.Přimazávání tam je.Už jsem z toho mimo a nikomu se do toho nechce.
Re: 1,6 Ti Vct škubání, jede na tři válce
Napsal: 30.08.2016 09:45
od V12
A divis sa ? To auto nie je zapalovac, aby si don tlacil LPG. Hlavne do malej jedna-sestky so zanedbatelnou spotrebou. Keby to bol nejaky V8 4.0 a viac, ani neceknem.
Teraz ale k veci - blbne to iba na LPG, alebo aj na bemzin ? Ked sa totiz jazdi dlhodobo na LPG, po prepnuti na benzin to cuka, no staci par desiatok km a obvykle to pride k rozumu - precistia sa benzinove vstreky atd.
Re: 1,6 Ti Vct škubání, jede na tři válce
Napsal: 30.08.2016 11:12
od jarod72pm
mirin1 píše: Protože je to auto i na LPG, tak mně v servise straší podpálenými ventily, ale byl jsem změřit tlaky a OK.Poraďte někdo, prosím.
Motory Ti-VCT jsou HXDA, HXDB, SHDA, SHDB, SIDA
Jediná SIDA je konstrukčně pro LPG , pokud to cpeš do jiného ano hrozí další problémy.(navíc výměna oleje by se měla zkrátit na polovinu času a km nájezdu)
Pokud je problém v zapalování tak kontrola cívky-kabelů a svíček i kabelů od řídící jednotky k cívce a naposledy kontrola řídící jednotky .
Re: 1,6 Ti Vct škubání, jede na tři válce
Napsal: 01.09.2016 06:51
od mirin1
Je to HXDA. Nevydržel jsem a postavil jsem auto do značkového servisu. Zjistili vadnou svíčku, po její výměně auto jakž takž jede, ale na LPG chcípá a občas cuká. Na ten benzín a hlavně po ránu poskakuje jak stará 120, než se zahřála. A s tou svíčkou to nevím. Vyměnil jsem svíčky a začalo to jet na 3 válce, tak jsem tam dal staré a pořád na tři válce. Následovala výměna kabelů i cívky.Beze změny. A pak tam najdou vadnou svíčku.Myslím, že tam bude nějaký načatý kablík, spoj , stuďák - něco co se projevuje někdy více a někdy méně.
Re: 1,6 Ti Vct škubání, jede na tři válce
Napsal: 19.09.2016 14:13
od mirin1
Tak. Přestal jsem používat LPG a ujel několik set km jen na benzín.Auto je klidnější a cuká minimálně. Pro zajímavost jsem nalil do benzínu Wyns- čistič vstřikování a auto po cca 200km necuká již téměř vůbec a motor je tišší, jakoby klidnější. Myslíte, že fakt může být něco s těmi ventily?
Re: 1,6 Ti Vct škubání, jede na tři válce
Napsal: 19.09.2016 15:12
od jarod72pm
Asi bych zkusil jezdit na benál+VIF pravidelně , pokud tam bylo funkční přimazávání na 50tkm by to mělo teoreticky vydržet ale ventily podpálené asi ne (je otázka nakolik ten čistič pomohl ventilům) ,spíš by mě zajímalo co na LPG běžně na motoru odchází nebo se zkracuje díky plynu životnost když to má jezdit na benzín.