Stránka 1 z 1

Kontrolka mot. po prasknutí řemene a přehřátí - 1,8/16V

Napsal: 15.11.2015 11:48
od Olut
Včera mi praskl řemen, auto se přehřálo, spadlo do ochranného režimu a při tom se vyvařila chladicí kapalina. Kontrolka s ozubeným kolem svítila, ale nezačala blikat, takže se to snad nezadřelo ani nefouklo těsnění pod hlavou.
Nechal jsem to vystydnout, nastartoval jsem to normálně, ale kontrolka motoru svítila dál.
Proč to, je to normální, nebo je chyba ještě někde jinde než jen v chybějící kapalině a prdlém řemenu?
Auto je s posilovačem bez klimatizace.
Řemen při poslední kontrole nevypadal nijak opotřebovaně, nebyly na něm žádné praskliny - napadlo mě, jestli se nezadřel alternátor a řemen neroztrhl až následně, stalo se to už někomu?
Díky ta tipy.

Re: Kontrolka mot. po prasknutí řemene a přehřátí - 1,8/16V

Napsal: 15.11.2015 15:14
od miki21
diagnostikou vyčíst chyby a pak případně smazat

Re: Kontrolka mot. po prasknutí řemene a přehřátí - 1,8/16V

Napsal: 15.11.2015 15:56
od Olut
Nestačilo by to zresetovat odpojením baterky?

Jinak mě ještě napadlo, jestli se nemohlo zadřít vodní čerpadlo. Jediné, co jsem včera potmě a v dešti zkoušel protočit, bylo čerpadlo posilovače, to se točí normálně.

Re: Kontrolka mot. po prasknutí řemene a přehřátí - 1,8/16V

Napsal: 15.11.2015 16:53
od miki21
Na řemenici čerpadla vidíš při nastartovaném motoru, takže pokud by se kouslo ložisko, tak po ní řemen klouže.
Ložisko altíku taky odejít může, ale taky lze lehce vyzkoušet otočením rukou a při chodu pohledem.
Reset baterkou by mohl stačit, pokud je už vše ok. Proveď ho a každopádně sleduj stav kapalin, teplotu a chod motoru. Pokud kontrolka zhasne po resetu a už se nerosvítí, tak je vše ok. Zadřené ložisko jednotka nepozná, takže chyba vyskočila tou teplotou.
Taky koukni, jestli se vše točí (alt. pumpa...) i po zahřátí.

Re: Kontrolka mot. po prasknutí řemene a přehřátí - 1,8/16V

Napsal: 17.11.2015 21:03
od Olut
Díky za účast, auto je zase provozuschopné, kontrolka motoru už nesvítí. Žádná řemenice nebyla nijak poškozená ani zadřená, v servisu vykutali zbytky starého řemene a dali tam nový, který jsem jim přivezl (Dayco z Kelly, jediného krámu, který byl po cestě a kde ho měli skladem).

Původní řemen byl starý asi 4 roky, před přetržením nepištěl, nejevil vůbec žádné známky opotřebení, žádné rýhy ani praskliny podél ani napříč. Značka už na něm ale žádná nebyla, asi ji smazala řemenice vodního čerpadla. Ani se mi nechce věřit, že by řemen ve standardní kvalitě vydržel tak málo (4 roky/60 000 km).

ALE kromě řemene tam nastala ještě jedna zrada, v plastové spojovací trubce (č. dílu 1108264) nad chladičem. Nebýt toho, že v servisu vykutali zpod ponku různé zbytky hadic a trubek z jiných aut a provizorně to pospojovali, neodjel jsem. Na širším konci trubky totiž vyletěla zátka, jak je vidět na druhém obrázku, takže z toho vytékala chladicí kapalina.

Takže je otázka, co bylo dřív - jestli se a) nejdřív přetrhl řemen, přehřál motor a zátka vyletěla zvýšeným tlakem chladicí kapaliny, nebo b) nejdřív vyletěla zátka, někde se zaklínila nebo zamotala do řemene a ten se teprve pak roztrhl, což následně vedlo k přehřátí.

Ta zátka ale nejspíš nemá funkci pojistky proti přetlaku, protože trubka se neskládá ze dvou čísel dílů, prodává se jako jeden kus. Spíš to ve mně budí dojem vadného dílu nebo únavy materiálu věkem.

Jestli se někomu něco podobného stalo taky, budu rád za každý názor.

Re: Kontrolka mot. po prasknutí řemene a přehřátí - 1,8/16V

Napsal: 17.11.2015 21:58
od pzi
Ta zátka co vyletěla je mrazovka, už jsem zažil že únavou začala prosakovat a tím i vyletěla, ale může to být jen důsledek toho, že praskl řemen a tím se vařil motor tak povolila.

Re: Kontrolka mot. po prasknutí řemene a přehřátí - 1,8/16V

Napsal: 18.11.2015 08:29
od petulak
zátku, oblepit lepidlem. jinak, je to "běžnej ůkaz" na 1.8. :)

Re: Kontrolka mot. po prasknutí řemene a přehřátí - 1,8/16V

Napsal: 18.11.2015 08:34
od r0mik
ta trubka je nejoblibenejsi dil z motorového prostoru pro 1.8, 2.0, ST170. Stava se to vsem, jednou jsem klientovi otevrel kapotu abych mu kouknul na kolisajici volnobeh a z niceho po chvilce gejzir vody.

Re: Kontrolka mot. po prasknutí řemene a přehřátí - 1,8/16V

Napsal: 05.12.2015 13:59
od vitr73
jj..tahle plastova trubka u tehle aut neni chyba ale vlastnost...ja jsem si ji musel po tom co praskla udelat z plynovejch medenejch kolinek a kousku medene trubky...kdyz jsem se ve fordu dozvedel co za ten kus plastu chtej...

Re: Kontrolka mot. po prasknutí řemene a přehřátí - 1,8/16V

Napsal: 06.12.2015 22:43
od Olut
To je sranda - mě napadlo to samé, měděná trubka, pájecí pasta, letlampa :lol:
Možná by se to koneckonců dalo zbastlit i z obyčejných vodovodních trubek z PPR, údajně se dají použít i na ústřední topení.
Chvíli jsem hloubal, že bych ten díl sehnal na vrakárně, ale nerad bych tuhle "radost" zažil znovu s jinou trubkou z vraku, která by už byla taky načatá, takže se na to nejspíš vykašlu.
Zatím se zdá, že bastl ze servisu funguje uspokojivě.
Za novou mi řekli cenu asi 700 a jako druhovýroba to asi neexistuje, takže tudy cesta nepovede.

Re: Kontrolka mot. po prasknutí řemene a přehřátí - 1,8/16V

Napsal: 07.12.2015 07:00
od vitr73
jestli muzu poradit tak si ji vyrob sam...z te medi na plyn...a uz nikdy to nebudes muset resit. :palec_nahoru:
Mne ta rubka z plastu tekla tim spuntem dost casto a vetsina epoxitovejch lepidel to dlouho neudrzi(zrejmne je to dany tou nemrznouci smesi)..no lepil jsem to asi 3x a za chvilku to zase teklo az mne to nasralo a udelal jsem to z medenejch kolinek a trubky znovu...
3 kolinka,tecko a 30 cm trubky...