Netěsnost na sacím potrubí

lu2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 73
Registrován: 04.08.2015 08:15

Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od lu2 » 01.09.2015 20:27

Zdravím všechny pomocníky.

Vyzvednul jsem si auto ze servisu (výměna rozvodů a generálka hlavy) a doma po otevření víka při běžícím motoru zaregistroval syčení. Při bližší prohlídce jsem našel napojení jedné hadice zaprcané silikonem (viz. foto). Nevíte, zda-li je tam tato hadice pouze nasazená a dá se vyměnit? Nechci se hned pouštět do odstraňování silikonu. Do servisu si samozřejmě půjdu promluvit, ale chci vědět na čem jsem.

Díky
Přílohy
IMG_20150901_191416.jpg
IMG_20150901_191407.jpg
Lu2

Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od stano. » 01.09.2015 20:56

Odvetranie klukovky. Pod tym silikonom by mal byt tyrkysovy ventilek. Najdes tu o tom dost popisane, byvaju problemy s podtlakmi. Ale to riesenie je hodne useknutia paprce :dih: Ked tak robili cele auto, no dakujem pekne.

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od petulak » 02.09.2015 08:49

dobrej oddíl---serviz. :puke_r: :puke_r:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Johny181
Junior
Junior
Příspěvky: 418
Registrován: 07.12.2013 22:13
Bydliště: Klobouky u Brna

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od Johny181 » 02.09.2015 13:10

Tak hadica tam je, vypadá to že i vede tam kam má, jenom to prasácky utěsnili :D :D Odborníci
FOFO 1.5 110kw :arrow: 134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact
Obrázek
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold :arrow: -byl
9let sloužil bez zaváhání
:palec_nahoru:

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od petulak » 02.09.2015 18:45

Johny181 píše:Tak hadica tam je, vypadá to že i vede tam kam má, jenom to prasácky utěsnili :D :D Odborníci
prasácky,,,,,slabé slovo. :dih:
a, může hadice víst, jak chce. :blee: za, tohle, bych mechanikou dal do držky, a až by se probudil, tak znovu. :evil:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od vladka1 » 03.09.2015 12:26

Když to vidim tak bych určitě ověřil jak dělal rozvody - abys za chvíli neřešil potkanej motor.. Přípravky novej šroub a utahovací moment... Nech si říct postup jak to dělal (o správným postupu předem nic neříkej, jde o to jestli ho vůbec zná a jestli ho dodržel...)
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

lu2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 73
Registrován: 04.08.2015 08:15

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od lu2 » 10.09.2015 07:56

Pánové, děkuji za rady. Hadičku jsem sundal očistil od silikonu a našel zlomený vývod ventilu, vyměnil jsem za nový (cca 400 i s těsněním/průchodkou). Motor se na volnoběh zklidnil, ale chci se zeptat, zda-li je následující chování v pořádku:

1. Studený motor při startování chytne až po cca 3 sekundách (dříve hned)
2. Po nastartování vyletí otáčky na cca 1200, po cca 5 s klesnou na 750-800
3. Občas při chodu na volnoběh otáčky mírně poklesnou (cca 50), motor trochu "zabublá" a otáčky se vrátí. Když přepnu ventilátor do polohy 4, otáčky výrazně poklesnou, po pár sekundách se vrátí
4. Při řazení po sešlápnutí spojk. pedálu je zvuk motor o dost hlasitější (rozvibruje se)

Měl jsem napíchuté auto na Fordiag a tam mi furt svítí spojkový pedál. Nemůže tam být zakopán pes?

Co se týče toho servisu, tak mi borci měnili rozvody a motor se jim potkal (nevím jak to dokázali :dih: ), ale 2 ventily ohlé, takže jsem na auto čekal skoro 14 dnů, srovnali hlavu, vybrousili sedla, vyměnili ty dva ventily a všechna gufera a motor šlape dobře.
Lu2

Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od stano. » 10.09.2015 09:18

Bod tri - prehod ofuk z okna do inej polohy alebo vypni ventilator kurenia. Ak to prestane, je to automaticke zapinanie klimy.

lu2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 73
Registrován: 04.08.2015 08:15

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od lu2 » 10.09.2015 10:04

Klima by to být neměla, v systému není tlak a spojka kompresoru nespíná.
Lu2

Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od vladka1 » 10.09.2015 10:16

1. zkus resetovat ŘJ (odpojit baterku), pak asi změř tlaky jestli to není nízkou kompresí (netěsní ventily po repasi). Po srovnání hlavy taky může být jiná komprese (snížení výšky)
2. je normální, pokles otáček mám spíš pomalejší (až se ohřeje motor). Do studeného vstřikuje víc paliva - jako sytič.
3. občas "zabublání" je spíš vlastnost ;) ventilátor na ofuk skla automaticky spíná klimu (odmlžení) proto velký pokles (jak velký je problém vyřadit aut. spínání? Je to jen opruz a přemýšlím o vyhození...)
4. Uložení motoru, možná něco na spojce - lamela, přítlačák... Spojkový pedál - koukni jestli je připojený konektor - čidlo vyšlápnutí spojky. Pokud je odpojený, tak má auto i vyšší spotřebu (nezavře vstřiky při brzdění motorem - myslí si že je vyšláplá spojka a motor by zdechl)

Máš tam vůbec stejný motor?? U nich se dá čekat asi všechno.. :bebng:
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od vladka1 » 10.09.2015 10:18

lu2 píše:Klima by to být neměla, v systému není tlak a spojka kompresoru nespíná.
Volnoběh reaguje i na velký odběr el. (zatížení alternátoru). Vyčištěním volnoběžnýho ventilu nic nezkazíš...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

lu2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 73
Registrován: 04.08.2015 08:15

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od lu2 » 10.09.2015 10:29

Díky za nápady. Volnoběžný ventil jsem čistil s výměnou ventilku odvětrání klikovky.

ad 1) Stačí resetovat adaptační tabulku přes fordiag nebo musím odpojit akumulátor?
ad 2) Motor se zahřívá velmi rychle. Po ujetí cca 2 km už fouká teplý vzduch.
ad 3) Kompresor klimy by spínat neměl, není tlak (pro jistotu zkontroluju). Má smysl přetěsnit nebo rovnou vyměnit (únik je kolem řemenice, klimu bývalý majitel neopoužíval)?
ad 4) Kde najdu čidlo vyšlápnutí spojky a konektor k němu.

Díky
Lu2

Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od vladka1 » 10.09.2015 10:36

lu2 píše:Díky za nápady. Volnoběžný ventil jsem čistil s výměnou ventilku odvětrání klikovky.

ad 1) Stačí resetovat adaptační tabulku přes fordiag nebo musím odpojit akumulátor?
ad 2) Motor se zahřívá velmi rychle. Po ujetí cca 2 km už fouká teplý vzduch.
ad 3) Kompresor klimy by spínat neměl, není tlak (pro jistotu zkontroluju). Má smysl přetěsnit nebo rovnou vyměnit (únik je kolem řemenice, klimu bývalý majitel neopoužíval)?
ad 4) Kde najdu čidlo vyšlápnutí spojky a konektor k němu.

Díky
1) nevim, diag. nemám tak jen odpojuju baterku...
2) přesně tak, za 5 vteřin 2 km neujedeš tak se ti ohřívá stejně jak můj tj. na volnoběžné až tak po minutě spíš po dvou... Z 1200 na 800 tak 20 vteřin (?)
3) podle zdroje. Možná je nejlevnější vyměnit celý auto ;)
4) čidlo je na pedálu
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

lu2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 73
Registrován: 04.08.2015 08:15

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od lu2 » 10.09.2015 11:09

Ad 2) ten pokles je určitě dříve než za 20 s.
Ad 3) nechápu, ale asi nevíš

Díky
Lu2

Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od stano. » 10.09.2015 11:27

Bod 4 - mozno aj axialna vola na kluke.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů