Netěsnost na sacím potrubí
-
- Nováček
- Příspěvky: 73
- Registrován: 04.08.2015 08:15
Netěsnost na sacím potrubí
Zdravím všechny pomocníky.
Vyzvednul jsem si auto ze servisu (výměna rozvodů a generálka hlavy) a doma po otevření víka při běžícím motoru zaregistroval syčení. Při bližší prohlídce jsem našel napojení jedné hadice zaprcané silikonem (viz. foto). Nevíte, zda-li je tam tato hadice pouze nasazená a dá se vyměnit? Nechci se hned pouštět do odstraňování silikonu. Do servisu si samozřejmě půjdu promluvit, ale chci vědět na čem jsem.
Díky
Vyzvednul jsem si auto ze servisu (výměna rozvodů a generálka hlavy) a doma po otevření víka při běžícím motoru zaregistroval syčení. Při bližší prohlídce jsem našel napojení jedné hadice zaprcané silikonem (viz. foto). Nevíte, zda-li je tam tato hadice pouze nasazená a dá se vyměnit? Nechci se hned pouštět do odstraňování silikonu. Do servisu si samozřejmě půjdu promluvit, ale chci vědět na čem jsem.
Díky
Lu2
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Netěsnost na sacím potrubí
Odvetranie klukovky. Pod tym silikonom by mal byt tyrkysovy ventilek. Najdes tu o tom dost popisane, byvaju problemy s podtlakmi. Ale to riesenie je hodne useknutia paprce
Ked tak robili cele auto, no dakujem pekne.

- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
- Johny181
- Junior
- Příspěvky: 418
- Registrován: 07.12.2013 22:13
- Bydliště: Klobouky u Brna
Re: Netěsnost na sacím potrubí
Tak hadica tam je, vypadá to že i vede tam kam má, jenom to prasácky utěsnili
Odborníci


FOFO 1.5 110kw
134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact

FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold
-byl
9let sloužil bez zaváhání


FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold

9let sloužil bez zaváhání

- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Netěsnost na sacím potrubí
prasácky,,,,,slabé slovo.Johny181 píše:Tak hadica tam je, vypadá to že i vede tam kam má, jenom to prasácky utěsnili![]()
Odborníci

a, může hadice víst, jak chce.


FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Netěsnost na sacím potrubí
Když to vidim tak bych určitě ověřil jak dělal rozvody - abys za chvíli neřešil potkanej motor.. Přípravky novej šroub a utahovací moment... Nech si říct postup jak to dělal (o správným postupu předem nic neříkej, jde o to jestli ho vůbec zná a jestli ho dodržel...)
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 73
- Registrován: 04.08.2015 08:15
Re: Netěsnost na sacím potrubí
Pánové, děkuji za rady. Hadičku jsem sundal očistil od silikonu a našel zlomený vývod ventilu, vyměnil jsem za nový (cca 400 i s těsněním/průchodkou). Motor se na volnoběh zklidnil, ale chci se zeptat, zda-li je následující chování v pořádku:
1. Studený motor při startování chytne až po cca 3 sekundách (dříve hned)
2. Po nastartování vyletí otáčky na cca 1200, po cca 5 s klesnou na 750-800
3. Občas při chodu na volnoběh otáčky mírně poklesnou (cca 50), motor trochu "zabublá" a otáčky se vrátí. Když přepnu ventilátor do polohy 4, otáčky výrazně poklesnou, po pár sekundách se vrátí
4. Při řazení po sešlápnutí spojk. pedálu je zvuk motor o dost hlasitější (rozvibruje se)
Měl jsem napíchuté auto na Fordiag a tam mi furt svítí spojkový pedál. Nemůže tam být zakopán pes?
Co se týče toho servisu, tak mi borci měnili rozvody a motor se jim potkal (nevím jak to dokázali
), ale 2 ventily ohlé, takže jsem na auto čekal skoro 14 dnů, srovnali hlavu, vybrousili sedla, vyměnili ty dva ventily a všechna gufera a motor šlape dobře.
1. Studený motor při startování chytne až po cca 3 sekundách (dříve hned)
2. Po nastartování vyletí otáčky na cca 1200, po cca 5 s klesnou na 750-800
3. Občas při chodu na volnoběh otáčky mírně poklesnou (cca 50), motor trochu "zabublá" a otáčky se vrátí. Když přepnu ventilátor do polohy 4, otáčky výrazně poklesnou, po pár sekundách se vrátí
4. Při řazení po sešlápnutí spojk. pedálu je zvuk motor o dost hlasitější (rozvibruje se)
Měl jsem napíchuté auto na Fordiag a tam mi furt svítí spojkový pedál. Nemůže tam být zakopán pes?
Co se týče toho servisu, tak mi borci měnili rozvody a motor se jim potkal (nevím jak to dokázali

Lu2
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Netěsnost na sacím potrubí
Bod tri - prehod ofuk z okna do inej polohy alebo vypni ventilator kurenia. Ak to prestane, je to automaticke zapinanie klimy.
-
- Nováček
- Příspěvky: 73
- Registrován: 04.08.2015 08:15
Re: Netěsnost na sacím potrubí
Klima by to být neměla, v systému není tlak a spojka kompresoru nespíná.
Lu2
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Netěsnost na sacím potrubí
1. zkus resetovat ŘJ (odpojit baterku), pak asi změř tlaky jestli to není nízkou kompresí (netěsní ventily po repasi). Po srovnání hlavy taky může být jiná komprese (snížení výšky)
2. je normální, pokles otáček mám spíš pomalejší (až se ohřeje motor). Do studeného vstřikuje víc paliva - jako sytič.
3. občas "zabublání" je spíš vlastnost
ventilátor na ofuk skla automaticky spíná klimu (odmlžení) proto velký pokles (jak velký je problém vyřadit aut. spínání? Je to jen opruz a přemýšlím o vyhození...)
4. Uložení motoru, možná něco na spojce - lamela, přítlačák... Spojkový pedál - koukni jestli je připojený konektor - čidlo vyšlápnutí spojky. Pokud je odpojený, tak má auto i vyšší spotřebu (nezavře vstřiky při brzdění motorem - myslí si že je vyšláplá spojka a motor by zdechl)
Máš tam vůbec stejný motor?? U nich se dá čekat asi všechno..
2. je normální, pokles otáček mám spíš pomalejší (až se ohřeje motor). Do studeného vstřikuje víc paliva - jako sytič.
3. občas "zabublání" je spíš vlastnost

4. Uložení motoru, možná něco na spojce - lamela, přítlačák... Spojkový pedál - koukni jestli je připojený konektor - čidlo vyšlápnutí spojky. Pokud je odpojený, tak má auto i vyšší spotřebu (nezavře vstřiky při brzdění motorem - myslí si že je vyšláplá spojka a motor by zdechl)
Máš tam vůbec stejný motor?? U nich se dá čekat asi všechno..

FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Netěsnost na sacím potrubí
Volnoběh reaguje i na velký odběr el. (zatížení alternátoru). Vyčištěním volnoběžnýho ventilu nic nezkazíš...lu2 píše:Klima by to být neměla, v systému není tlak a spojka kompresoru nespíná.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 73
- Registrován: 04.08.2015 08:15
Re: Netěsnost na sacím potrubí
Díky za nápady. Volnoběžný ventil jsem čistil s výměnou ventilku odvětrání klikovky.
ad 1) Stačí resetovat adaptační tabulku přes fordiag nebo musím odpojit akumulátor?
ad 2) Motor se zahřívá velmi rychle. Po ujetí cca 2 km už fouká teplý vzduch.
ad 3) Kompresor klimy by spínat neměl, není tlak (pro jistotu zkontroluju). Má smysl přetěsnit nebo rovnou vyměnit (únik je kolem řemenice, klimu bývalý majitel neopoužíval)?
ad 4) Kde najdu čidlo vyšlápnutí spojky a konektor k němu.
Díky
ad 1) Stačí resetovat adaptační tabulku přes fordiag nebo musím odpojit akumulátor?
ad 2) Motor se zahřívá velmi rychle. Po ujetí cca 2 km už fouká teplý vzduch.
ad 3) Kompresor klimy by spínat neměl, není tlak (pro jistotu zkontroluju). Má smysl přetěsnit nebo rovnou vyměnit (únik je kolem řemenice, klimu bývalý majitel neopoužíval)?
ad 4) Kde najdu čidlo vyšlápnutí spojky a konektor k němu.
Díky
Lu2
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Netěsnost na sacím potrubí
1) nevim, diag. nemám tak jen odpojuju baterku...lu2 píše:Díky za nápady. Volnoběžný ventil jsem čistil s výměnou ventilku odvětrání klikovky.
ad 1) Stačí resetovat adaptační tabulku přes fordiag nebo musím odpojit akumulátor?
ad 2) Motor se zahřívá velmi rychle. Po ujetí cca 2 km už fouká teplý vzduch.
ad 3) Kompresor klimy by spínat neměl, není tlak (pro jistotu zkontroluju). Má smysl přetěsnit nebo rovnou vyměnit (únik je kolem řemenice, klimu bývalý majitel neopoužíval)?
ad 4) Kde najdu čidlo vyšlápnutí spojky a konektor k němu.
Díky
2) přesně tak, za 5 vteřin 2 km neujedeš tak se ti ohřívá stejně jak můj tj. na volnoběžné až tak po minutě spíš po dvou... Z 1200 na 800 tak 20 vteřin (?)
3) podle zdroje. Možná je nejlevnější vyměnit celý auto

4) čidlo je na pedálu
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 73
- Registrován: 04.08.2015 08:15
Re: Netěsnost na sacím potrubí
Ad 2) ten pokles je určitě dříve než za 20 s.
Ad 3) nechápu, ale asi nevíš
Díky
Ad 3) nechápu, ale asi nevíš
Díky
Lu2
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Netěsnost na sacím potrubí
Bod 4 - mozno aj axialna vola na kluke.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů