ford focus C-max 1,8 88 kw stratra vykonu
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 15.02.2014 14:18
ztráta výkonu
Zdravim panove, mam fofo II 1.6 Ti VCT 2005. Mam ho jen par tydnu, a dnes se stala zvlastni vec. Pri jizde na 5ku 100km/h pokles vykonu,pri pridani plynu sla rychlost dolu, pri podrazeni na 4ku se motor chytnul a vse ok,po 20km se ale rozsvitila oranzova kontrolka motoru (mit). Nevite na co se zamerit?
Ford Focus II combi (2005) 1.6 Ti-VCT 85kW
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: ztráta výkonu
Milion a jedna pricina. Treba vycitat kody zavad, to dokaze aj najlacnejsi ELM327, potom sa da spekulovat co s tym.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 15.02.2014 14:18
Re: ztráta výkonu
Necituj předchozí příspěvky!
mam objednanou,jen musim pockat nez dorazi. Spis jestli tohle uz nekdo neresil. Kdyz jsem hledal na foru tak se to tykalo naftaku a kazdy sel po turbu,ale co ja?
koukal jsem na svicky,voda zadna,krapet vetsi odtrh,tak jsme je upravily. Ted jen cekat:(
mam objednanou,jen musim pockat nez dorazi. Spis jestli tohle uz nekdo neresil. Kdyz jsem hledal na foru tak se to tykalo naftaku a kazdy sel po turbu,ale co ja?

Ford Focus II combi (2005) 1.6 Ti-VCT 85kW
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8450
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: ztráta výkonu
Problém s VCTčkem nebo některým z čidel(vč. pro VCT), nebo něco jinýho, Tohle se bez diagnostiky opravdu nedá...
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: ztráta výkonu
to to dlouho nepojezdilo 

Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 15.02.2014 14:18
Re: ztráta výkonu
takze takhle:
druhy den chyba vymazana pres diagnostiku pro Volva (bohuzel nedokazala precist chyby). Kontrolka se zatim nerozsvitila. Vcera dorazila diagn. (z ciny jak jinak
) po dvou dnech
jsem ji konecne rozjel. Nalezena chyba p000a . Trosku jsem s tim pocital,kdyz jsem prochazel forum
Muze mi nekdo prosim polopaticky (jako lopate) rict, co mam chtit po svem mechanikovi? nechci mu tam blekotat neco o remenech,solenoidech a rozkvetlych kytickach. Strucne jasne. Jinak auto jezdi,ale po delsi trase nechce moc do kopce (nastesti to mam do prace kousek a rovne).
Nedelam si velke nadeje,da se na tohle uplatnit reklamace (skryta zavada)?
Par lidi to tu resi na foru, ztrata vykonu,netahne do kopce atd. , jenze nekomu se kontrolka (rozumej ta oranzova) rozsviti a nekomu ne. Me se rozsvitila jen jednou,zrejme to bylo tim ze jsem mackal plyn jak o dusu a dusil motor (nez jsem podradil) a lambda hodila emise (jen hadam,nejsem odbornik). Necht je tohle voditkem ostatnim s timhle problemem, udelejte diagnostiku,a pak se ptejte zde
to Foki: nesmej se
druhy den chyba vymazana pres diagnostiku pro Volva (bohuzel nedokazala precist chyby). Kontrolka se zatim nerozsvitila. Vcera dorazila diagn. (z ciny jak jinak



Muze mi nekdo prosim polopaticky (jako lopate) rict, co mam chtit po svem mechanikovi? nechci mu tam blekotat neco o remenech,solenoidech a rozkvetlych kytickach. Strucne jasne. Jinak auto jezdi,ale po delsi trase nechce moc do kopce (nastesti to mam do prace kousek a rovne).
Nedelam si velke nadeje,da se na tohle uplatnit reklamace (skryta zavada)?
Par lidi to tu resi na foru, ztrata vykonu,netahne do kopce atd. , jenze nekomu se kontrolka (rozumej ta oranzova) rozsviti a nekomu ne. Me se rozsvitila jen jednou,zrejme to bylo tim ze jsem mackal plyn jak o dusu a dusil motor (nez jsem podradil) a lambda hodila emise (jen hadam,nejsem odbornik). Necht je tohle voditkem ostatnim s timhle problemem, udelejte diagnostiku,a pak se ptejte zde

to Foki: nesmej se

Ford Focus II combi (2005) 1.6 Ti-VCT 85kW
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: ztráta výkonu
Ten kod chyby hovori o pomalej odozve pri zmene casovania vacky. Z technickeho hladiska ma napada 5 pricin :
1. uplne vylagrovany TiVCT mechanizmus v remenici, takze hydraulika netesni, olej si tecie kade chce a k spravnemu postaveniu remenice voci vacke dochadza za pridlhy cas
2. pridrety mechanizmus TiVCT - remenica sa skrizila voci naboju, takze k prestaveniu opat dochadza pomaly
3. upchate olejove kanaliky - olej tecie / vyteka z remenice prilis pomaly, takze aj doba potrebna na nastavenie ziadanej polohy je dlhsia, nez je RJ ochotna tolerovat
4. vadny solenoid
5. konektor, kabel od RJ k solenoidu, resp. problemy s kontaktom
Zavady 1-3 naznacuju milion kilometrov, zavada 4 - aj v lepsich rodinach sa stava, zavada 5 je elektrickeho charakteru
Pridam vysvetlenie TiVCT :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eNvD_rRXsww[/youtube]
1. uplne vylagrovany TiVCT mechanizmus v remenici, takze hydraulika netesni, olej si tecie kade chce a k spravnemu postaveniu remenice voci vacke dochadza za pridlhy cas
2. pridrety mechanizmus TiVCT - remenica sa skrizila voci naboju, takze k prestaveniu opat dochadza pomaly
3. upchate olejove kanaliky - olej tecie / vyteka z remenice prilis pomaly, takze aj doba potrebna na nastavenie ziadanej polohy je dlhsia, nez je RJ ochotna tolerovat
4. vadny solenoid
5. konektor, kabel od RJ k solenoidu, resp. problemy s kontaktom
Zavady 1-3 naznacuju milion kilometrov, zavada 4 - aj v lepsich rodinach sa stava, zavada 5 je elektrickeho charakteru
Pridam vysvetlenie TiVCT :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eNvD_rRXsww[/youtube]
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: ztráta výkonu
Pokud vada byla v dobe prodeje a kupujici ji zatajil , tak ano , pokud v dobe prodeje vse fungovalo a vada se projevila az nyni tak je to vada opotrebenim .pe3kfm píše:
Nedelam si velke nadeje,da se na tohle uplatnit reklamace (skryta zavada)?
pe3kfm píše:
to Foki: nesmej se
Ja se nesmeju pouze konstatuju , k zavade - patrne vadny vct mechanismus . Vymenit vct kola a pri tom rozvody
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: ztráta výkonu
Ne pětku stovkou, to nějak motor netočí a kdyby byl posun vačky nefunkční, tak to jde znát až ve vyšších otáčkách, v těchto je pomalu základní nastavení vačky. Osobně bych se přikláněl k přidřenému motoru.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: ztráta výkonu
Casovanie sa posuva pri zatazi a az cez 4000ot/min, nie? Takze ak jazdis do tychto otacok, mechanizmus neprehadzuje casovanie.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: ztráta výkonu
Tazko povedat, podla kriviek priebehu krutiaku su rozdiely uz okolo 2000 rpm :
- 2000 rpm 140 Nm vs 138 Nm
- 2500 rpm 138 Nm vs 140 Nm
- 3000 rpm 143 Nm vs 136 Nm (pre mna nepochopitelna diera v pripade TiVCT, asi emisie)
- 3500 rpm 146 Nm vs 147 Nm
- 4000 rpm 150 Nm vs 155 Nm (ostra spicka krutiaku TiVCT)
- 4500 rpm 138 Nm vs 150 Nm (74 kW beznadejne umiera, dalsie tocenie zjavne nema zmysel)
- 5000 rpm 129 Nm vs 145 Nm (TiVCT ukazuje o com je)
- 5500 rpm 120 Nm vs 140 Nm (zdochlina vs sportovec)
- 6000 rpm 118 Nm vs 132 Nm (74kW davno zdochnuty, TiVCT konci az tu)
- 6500 rpm 102 Nm vs 120 Nm
- 2000 rpm 140 Nm vs 138 Nm
- 2500 rpm 138 Nm vs 140 Nm
- 3000 rpm 143 Nm vs 136 Nm (pre mna nepochopitelna diera v pripade TiVCT, asi emisie)
- 3500 rpm 146 Nm vs 147 Nm
- 4000 rpm 150 Nm vs 155 Nm (ostra spicka krutiaku TiVCT)
- 4500 rpm 138 Nm vs 150 Nm (74 kW beznadejne umiera, dalsie tocenie zjavne nema zmysel)
- 5000 rpm 129 Nm vs 145 Nm (TiVCT ukazuje o com je)
- 5500 rpm 120 Nm vs 140 Nm (zdochlina vs sportovec)
- 6000 rpm 118 Nm vs 132 Nm (74kW davno zdochnuty, TiVCT konci az tu)
- 6500 rpm 102 Nm vs 120 Nm
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: ztráta výkonu
Ten rozdiel v nizsich otackach by som prisudzoval inej konstrukcii vyfuku, inemu nstaveniu RJ. Ako pises, kde sa viditelne meni priebeh krivky je prave od 4000ot/min, kde podla mna zacina posun casovania vaciek.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: ztráta výkonu
No právě, jede pod 4000 ot/min, kolem 3000 ot/min / 100 km/hod/, to jsou otáčky, kdy tak maximálně ŘJ odjistí přes elektromagnetický ventil, tlakem oleje, zajišťovací kolík , tak porucha časování vačky není dle mne pravděpodobná. A kdyby byla, tak to bude mít minimální, ba nepostřehnutelný vliv na výkon v těchto otáčkách.stano. píše:Casovanie sa posuva pri zatazi a az cez 4000ot/min, nie? Takze ak jazdis do tychto otacok, mechanizmus neprehadzuje casovanie.
Já bych se zaměřil na to mazání, tlak oleje atd......
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 15.02.2014 14:18
Re: ztráta výkonu
Uz jsem domluveny s clovekem,co mi to privezl, ze s tim zajde do servisu a mrknou na to. Mam jeste v zaloze dalsiho z jineho servisu,jen casu a penez je malo. Zatim dekuju panove za prispevky a dam vedet jak to dopadlo, at ostatni co to resi maji nejaky navod.
Ford Focus II combi (2005) 1.6 Ti-VCT 85kW
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: ztráta výkonu
ballu, stano :
Odporucam pozriet
http://www.fordpers.be/content/assets/n ... 281%29.PDF
Velmi zaujimavy material
EDIT :
Konecne som mal cas na hlbsie studium tejto veci :
- volnobeh - zaporne prekrytie ventilov - t. j. vsetko zavrete, casovanie je silne oneskorene
- za nizkych otacok a velkej zataze je maximalizovane prekrytie ventilov - vsetko otvorene
- stredne otacky a stredna zataz (standardna jazda) - mierne prekrytie, casovanie mierne oneskorene
- vysoke otacky a velka zataz - nulove prekrytie ventilov, casovanie sania mierne oneskorene za ucelom dosiahnutia pulzneho preplnania motora
Z diagramov v dokumente vyplyva, ze zmena casovania sa deje od 700 do cca 5000 otacok. Lavy diagram znazornuje casovanie sania, pravy zasa prekrytie sacich a vyfukovych ventilov
Odporucam pozriet
http://www.fordpers.be/content/assets/n ... 281%29.PDF
Velmi zaujimavy material
EDIT :
Konecne som mal cas na hlbsie studium tejto veci :
- volnobeh - zaporne prekrytie ventilov - t. j. vsetko zavrete, casovanie je silne oneskorene
- za nizkych otacok a velkej zataze je maximalizovane prekrytie ventilov - vsetko otvorene
- stredne otacky a stredna zataz (standardna jazda) - mierne prekrytie, casovanie mierne oneskorene
- vysoke otacky a velka zataz - nulove prekrytie ventilov, casovanie sania mierne oneskorene za ucelom dosiahnutia pulzneho preplnania motora
Z diagramov v dokumente vyplyva, ze zmena casovania sa deje od 700 do cca 5000 otacok. Lavy diagram znazornuje casovanie sania, pravy zasa prekrytie sacich a vyfukovych ventilov
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host