ford focus C-max 1,8 88 kw stratra vykonu

pe3kfm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 15.02.2014 14:18

ztráta výkonu

Příspěvek od pe3kfm » 29.03.2014 20:12

Zdravim panove, mam fofo II 1.6 Ti VCT 2005. Mam ho jen par tydnu, a dnes se stala zvlastni vec. Pri jizde na 5ku 100km/h pokles vykonu,pri pridani plynu sla rychlost dolu, pri podrazeni na 4ku se motor chytnul a vse ok,po 20km se ale rozsvitila oranzova kontrolka motoru (mit). Nevite na co se zamerit?
Ford Focus II combi (2005) 1.6 Ti-VCT 85kW

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: ztráta výkonu

Příspěvek od V12 » 29.03.2014 21:02

Milion a jedna pricina. Treba vycitat kody zavad, to dokaze aj najlacnejsi ELM327, potom sa da spekulovat co s tym.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

pe3kfm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 15.02.2014 14:18

Re: ztráta výkonu

Příspěvek od pe3kfm » 29.03.2014 21:46

Necituj předchozí příspěvky!

mam objednanou,jen musim pockat nez dorazi. Spis jestli tohle uz nekdo neresil. Kdyz jsem hledal na foru tak se to tykalo naftaku a kazdy sel po turbu,ale co ja? :( koukal jsem na svicky,voda zadna,krapet vetsi odtrh,tak jsme je upravily. Ted jen cekat:(
Ford Focus II combi (2005) 1.6 Ti-VCT 85kW

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8450
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: ztráta výkonu

Příspěvek od lucky.jack » 29.03.2014 21:50

Problém s VCTčkem nebo některým z čidel(vč. pro VCT), nebo něco jinýho, Tohle se bez diagnostiky opravdu nedá...
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: ztráta výkonu

Příspěvek od foki » 29.03.2014 22:55

to to dlouho nepojezdilo :dih:
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

pe3kfm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 15.02.2014 14:18

Re: ztráta výkonu

Příspěvek od pe3kfm » 05.04.2014 13:30

takze takhle:
druhy den chyba vymazana pres diagnostiku pro Volva (bohuzel nedokazala precist chyby). Kontrolka se zatim nerozsvitila. Vcera dorazila diagn. (z ciny jak jinak :)) po dvou dnech :dih: jsem ji konecne rozjel. Nalezena chyba p000a . Trosku jsem s tim pocital,kdyz jsem prochazel forum :(
Muze mi nekdo prosim polopaticky (jako lopate) rict, co mam chtit po svem mechanikovi? nechci mu tam blekotat neco o remenech,solenoidech a rozkvetlych kytickach. Strucne jasne. Jinak auto jezdi,ale po delsi trase nechce moc do kopce (nastesti to mam do prace kousek a rovne).

Nedelam si velke nadeje,da se na tohle uplatnit reklamace (skryta zavada)?

Par lidi to tu resi na foru, ztrata vykonu,netahne do kopce atd. , jenze nekomu se kontrolka (rozumej ta oranzova) rozsviti a nekomu ne. Me se rozsvitila jen jednou,zrejme to bylo tim ze jsem mackal plyn jak o dusu a dusil motor (nez jsem podradil) a lambda hodila emise (jen hadam,nejsem odbornik). Necht je tohle voditkem ostatnim s timhle problemem, udelejte diagnostiku,a pak se ptejte zde ;)


to Foki: nesmej se :(
Ford Focus II combi (2005) 1.6 Ti-VCT 85kW

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: ztráta výkonu

Příspěvek od V12 » 05.04.2014 14:05

Ten kod chyby hovori o pomalej odozve pri zmene casovania vacky. Z technickeho hladiska ma napada 5 pricin :
1. uplne vylagrovany TiVCT mechanizmus v remenici, takze hydraulika netesni, olej si tecie kade chce a k spravnemu postaveniu remenice voci vacke dochadza za pridlhy cas
2. pridrety mechanizmus TiVCT - remenica sa skrizila voci naboju, takze k prestaveniu opat dochadza pomaly
3. upchate olejove kanaliky - olej tecie / vyteka z remenice prilis pomaly, takze aj doba potrebna na nastavenie ziadanej polohy je dlhsia, nez je RJ ochotna tolerovat
4. vadny solenoid
5. konektor, kabel od RJ k solenoidu, resp. problemy s kontaktom

Zavady 1-3 naznacuju milion kilometrov, zavada 4 - aj v lepsich rodinach sa stava, zavada 5 je elektrickeho charakteru

Pridam vysvetlenie TiVCT :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eNvD_rRXsww[/youtube]
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: ztráta výkonu

Příspěvek od foki » 05.04.2014 17:01

pe3kfm píše:
Nedelam si velke nadeje,da se na tohle uplatnit reklamace (skryta zavada)?
Pokud vada byla v dobe prodeje a kupujici ji zatajil , tak ano , pokud v dobe prodeje vse fungovalo a vada se projevila az nyni tak je to vada opotrebenim .
pe3kfm píše:

to Foki: nesmej se :(

Ja se nesmeju pouze konstatuju , k zavade - patrne vadny vct mechanismus . Vymenit vct kola a pri tom rozvody
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: ztráta výkonu

Příspěvek od ballu » 06.04.2014 07:23

Ne pětku stovkou, to nějak motor netočí a kdyby byl posun vačky nefunkční, tak to jde znát až ve vyšších otáčkách, v těchto je pomalu základní nastavení vačky. Osobně bych se přikláněl k přidřenému motoru.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: ztráta výkonu

Příspěvek od stano. » 06.04.2014 08:39

Casovanie sa posuva pri zatazi a az cez 4000ot/min, nie? Takze ak jazdis do tychto otacok, mechanizmus neprehadzuje casovanie.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: ztráta výkonu

Příspěvek od V12 » 06.04.2014 10:06

Tazko povedat, podla kriviek priebehu krutiaku su rozdiely uz okolo 2000 rpm :
- 2000 rpm 140 Nm vs 138 Nm
- 2500 rpm 138 Nm vs 140 Nm
- 3000 rpm 143 Nm vs 136 Nm (pre mna nepochopitelna diera v pripade TiVCT, asi emisie)
- 3500 rpm 146 Nm vs 147 Nm
- 4000 rpm 150 Nm vs 155 Nm (ostra spicka krutiaku TiVCT)
- 4500 rpm 138 Nm vs 150 Nm (74 kW beznadejne umiera, dalsie tocenie zjavne nema zmysel)
- 5000 rpm 129 Nm vs 145 Nm (TiVCT ukazuje o com je)
- 5500 rpm 120 Nm vs 140 Nm (zdochlina vs sportovec)
- 6000 rpm 118 Nm vs 132 Nm (74kW davno zdochnuty, TiVCT konci az tu)
- 6500 rpm 102 Nm vs 120 Nm
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: ztráta výkonu

Příspěvek od stano. » 06.04.2014 10:39

Ten rozdiel v nizsich otackach by som prisudzoval inej konstrukcii vyfuku, inemu nstaveniu RJ. Ako pises, kde sa viditelne meni priebeh krivky je prave od 4000ot/min, kde podla mna zacina posun casovania vaciek.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: ztráta výkonu

Příspěvek od ballu » 06.04.2014 10:45

stano. píše:Casovanie sa posuva pri zatazi a az cez 4000ot/min, nie? Takze ak jazdis do tychto otacok, mechanizmus neprehadzuje casovanie.
No právě, jede pod 4000 ot/min, kolem 3000 ot/min / 100 km/hod/, to jsou otáčky, kdy tak maximálně ŘJ odjistí přes elektromagnetický ventil, tlakem oleje, zajišťovací kolík , tak porucha časování vačky není dle mne pravděpodobná. A kdyby byla, tak to bude mít minimální, ba nepostřehnutelný vliv na výkon v těchto otáčkách.
Já bych se zaměřil na to mazání, tlak oleje atd......
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

pe3kfm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 15.02.2014 14:18

Re: ztráta výkonu

Příspěvek od pe3kfm » 06.04.2014 11:44

Uz jsem domluveny s clovekem,co mi to privezl, ze s tim zajde do servisu a mrknou na to. Mam jeste v zaloze dalsiho z jineho servisu,jen casu a penez je malo. Zatim dekuju panove za prispevky a dam vedet jak to dopadlo, at ostatni co to resi maji nejaky navod.
Ford Focus II combi (2005) 1.6 Ti-VCT 85kW

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: ztráta výkonu

Příspěvek od V12 » 06.04.2014 19:38

ballu, stano :
Odporucam pozriet
http://www.fordpers.be/content/assets/n ... 281%29.PDF
Velmi zaujimavy material

EDIT :
Konecne som mal cas na hlbsie studium tejto veci :
- volnobeh - zaporne prekrytie ventilov - t. j. vsetko zavrete, casovanie je silne oneskorene
- za nizkych otacok a velkej zataze je maximalizovane prekrytie ventilov - vsetko otvorene
- stredne otacky a stredna zataz (standardna jazda) - mierne prekrytie, casovanie mierne oneskorene
- vysoke otacky a velka zataz - nulove prekrytie ventilov, casovanie sania mierne oneskorene za ucelom dosiahnutia pulzneho preplnania motora

Z diagramov v dokumente vyplyva, ze zmena casovania sa deje od 700 do cca 5000 otacok. Lavy diagram znazornuje casovanie sania, pravy zasa prekrytie sacich a vyfukovych ventilov
Přílohy
tivct.PNG
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host