Houpání otáček a zatížení motoru

hrosik85
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08.10.2013 09:55

Houpání otáček a zatížení motoru

Příspěvek od hrosik85 » 08.08.2015 22:20

Ahoj,
mám problém s Ford Focus 2003 kombi, 1.6 Zetec benzín. Když zapnu ventilátory do kabiny (hlavně 1+2 stupeň) tak to na volnoběh rozhoupe otáčky motoru. Při rozjezdu je auto líné a musím to víc vytočit a jak se rozjede, pak se propadne najednou výkon kolem 2000 ot a pak pomalu zase přidává. Při jízdě je zase pomalá akcelerace. A dokonce jsem jel z kopce a jak zapnu ventilaci, tak normálně pocítim, jak auto začne zpomalovat. Je to trochu jako motorová brzda. Auto navíc začalo více žrát, víc jak o 10% a je fakt líné.

Netušíte, co by to mohlo dělat? Přimo ventilátor, ta jeho regulace, nebo alternátor? Když zapnu všechny spotřebiče kromě ventilace, tak je to OK (světla, rádio, vyhřívání zadního skla...). Tak se mi to zase na alternátor moc nezdá. Zítra ještě změřím napětí, teď už je mi blbý to startovat před bytovkou :).

Díky za tipy.

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8452
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Houpání otáček a zatížení motoru

Příspěvek od lucky.jack » 09.08.2015 07:03

Jestli máš klimu tak se ti nejspíš zapne kompresor, který může být pridreny a motor má tím pádem za úkol překonat odpor kompresoru...
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

hrosik85
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08.10.2013 09:55

Re: Houpání otáček a zatížení motoru

Příspěvek od hrosik85 » 09.08.2015 12:27

Tak jsem to dneska ještě zkoumal a fakt to dělá kompresor. Vytáhl jsem pojistku z pozice A/C a od té doby je to OK. Proč se vlastně spíná kompresor, když je klima vypnutá? Nedá se tohle nějak obejít. Při zapnutí větráku v prostoru motoru fakt klapne a otáčky se rozhoupou.

Máte zkušenosti s opravou kompresoru? Nebo koupit nový?

Uživatelský avatar
HonzaNovotny
Junior
Junior
Příspěvky: 311
Registrován: 12.05.2012 23:04
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Houpání otáček a zatížení motoru

Příspěvek od HonzaNovotny » 09.08.2015 17:52

Kam máš nasměrovaný proudění vzduchu??
Ford Focus 1.6 16v Zetec MKI HB r.v. 98 >>GALERIE<<
Minulé: Škoda Favorit 135 r.v. 91

Obrázek

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13478
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Houpání otáček a zatížení motoru

Příspěvek od miki21 » 09.08.2015 19:51

Ono to totiž soudruzi od Forda vymysleli tak, že pokud máš zapnutý ofuk naplno na čelní sklo,tak se klima pouští sama... stačí posunout kolečko o chlup na nohy a nedělá to.
Než začneš kupovat nový kompresor, tak to vyzkoušej. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Nonid
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Příspěvek od Nonid » 09.08.2015 20:10

To neni zadnej vymysl forda, tohle je globalni :) Jde o to, abys mel okno co nejdriv odmlzeny, abys videl na cestu...
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Houpání otáček a zatížení motoru

Příspěvek od stano. » 09.08.2015 20:16

No ale taketo citelne prepady vykonu to nemoze mat na 1.6. Ved na 1.4 to nie je take hrozne.
Vypni tu klimu a skus sa BEZ PLYNU pomalinky rozbehnut. Ci ti to pojde.
A potom este skus toto: https://www.youtube.com/watch?v=L5eCetJb1qU

hrosik85
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08.10.2013 09:55

Re: Houpání otáček a zatížení motoru

Příspěvek od hrosik85 » 09.08.2015 21:41

miki21: jj, zkoušel jsem to a máš recht, já mám ofuk na přední sklo, protože tak mi to nejmň vadí. V téhle pozici se fakt automaticky připne kompresor. Na jiných pozicích to nedělá. Takže ašpoň mám teda variantu nějakou

stano: tohle video na youtube jsem viděl asi 2 dny zpět a dneska dopo jsem ho i komentoval. Měl jsem přesně tento problém, ale to už mám opraveno

hrosik85
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08.10.2013 09:55

Re: Houpání otáček a zatížení motoru

Příspěvek od hrosik85 » 09.08.2015 21:47

Tak poznatky z dnešní cesty:

Vypnutá klima, ventilace na stupni, kde se nic samo nepřipíná - motor šlape jak hodinky, otáčky drží, chod je tichý, motor má výkon, zrychluje i na nízkých otáčkách, každý rozjed jsou hrábě, protože jsem zvyklí na to víc šlápnout

Zapnutá klima - na volnoběh otáčky kolísají, motor při rozjezdu nemá výkon, z kopce v místech, kde auto třeba na 4ku ještě stále samo zrychlovalo, tak s klimou dokonce přibržduje, chod motoru je hlasitější, auto docela často celé zavibruje

A ještě jeden poznatek, při startu studeného motoru a zapnuté klimě je motor OK. Až když se zahřeje a spadnou volnoběžné otáčky, tak začnou problémy. Ale to spíš bude asi bohatostí směsi, co jde do studeného motoru, co? I když jendou mi přišlo, že motor už byl zahřátý a ještě to chvíli bylo OK. Neb jestli ten kompresor až se zahřeje, tak zlobí. Fakt nevím.

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od jarous350 » 09.08.2015 23:10

Nonid píše:To neni zadnej vymysl forda, tohle je globalni :) Jde o to, abys mel okno co nejdriv odmlzeny, abys videl na cestu...
Zrejme jde o to, aby mohl jet autem i dement s IQ<60. Protoze pokud bych chtel mit okno co nejdriv odmlzeny, abych videl na cestu, tak bych si AC pustil sam, nebo spis bych si pustil vyhrivani okna. Kdyz je venku slunecno a 15 stupnu, tak nic odmlzovat ani chladit nepotrebuju, takze at kriteria pro spousteni udelaj bud poradne a nebo at radsi nedelaj nic.

Zacal jsem jezdit se Sierrou, pak jsem pres Escorta dosel k tomu, ze mam doma FF1 a FF2 a vysledkem je to, ze se bojim koupit FF3. Do FF1 pokrok a pak uz to jde do hajzlu.

K tematu: U 1.6 je pokles vykonu pri klime opravdu znatelny, takze to jeste nemusi znamenat pridreny kompresor. Houpani otacek byva jenom pri urcitych parametrech zatizeni/teplota motoru/teplota venku. Zkus tema resici volnobeh.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

hrosik85
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08.10.2013 09:55

Re: Houpání otáček a zatížení motoru

Příspěvek od hrosik85 » 10.08.2015 08:57

No ono s tou klimou fakt něco je, protože fungovala dobře a až letos to začalo zlobit. Roky předtím jsem klimu používal v pohodě. Letos s ní mám problém se rozjet, brzdí mě i z kopce a najedu o 100 km méně na nádrž. Takže pokles výkonu je citelný.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Houpání otáček a zatížení motoru

Příspěvek od stano. » 10.08.2015 09:01

Pri vypnutom motore skus rukou tocit s hriadelom kompresora - nie ta cast, po ktorej ide remen, ale ta, ktora je na cele remenice. Pri vypnutej klime a nastartovanom motore sa nehybe. Ak to nepojde rukou, je pridreny kompresor.

hrosik85
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08.10.2013 09:55

Re: Houpání otáček a zatížení motoru

Příspěvek od hrosik85 » 10.08.2015 09:27

Stano: kde tam vlastně ten kompresor je? nemáš foto jak se k té hřídeli dostat?

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Houpání otáček a zatížení motoru

Příspěvek od Cimi » 10.08.2015 11:32

tak přidám se mam ten samí problém, jak popisujete, díky stano za radu taky to zküsím s otáčením.. jinak musí být přidřený vyloženě kompresor nemůže to dělat jen nějaká ta spojčička?
btw houpe mi to jak blázen a když vyřadim před křižovatkou a prudčeji zabrzdim tak to zdechne... vcelku klasika asi :D klimatizace běží ale sem tam mam potí že se zařazenou rychlostí nesepne musím vyřadit aby sepla.. zajímavé čekal bych to s přidřeným kompresorem spíš naopak.
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Houpání otáček a zatížení motoru

Příspěvek od petulak » 10.08.2015 11:33

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti