Stránka 1 z 2
Nízká hladina chladící kapaliny
Napsal: 06.02.2015 17:08
od E.Bulis
Zdravim Forďáci,
před týdnem jsem koupil Focusa Mk2 před FL a zatím se s autem seznamuji. Můj dotaz je. Když jsem auto kupoval bylo tam určité množství chladící kapaliny, nebylo mezi ryskami, rikal jsem si ted je stejne zima a moc s nim jezdit nebudu necham to az na servisovani. Včera jsem byl v servise na oleji a mechoš mi doplnil i chladici kapalinu mezi rysky. Dneska jsem jěště chtěl dolít vodu do ostřikovačů,když jsem najednou zjistil, když otevřu kspotu, že chladici kapalina je opět na stejné hladině, jak před dolitím. Chtěl bych se zeptat, je možné, že by to bylo třeba prasklou expanzní nádržkou? Nebo jestli třeba si motor včera jěště po dolití a nastartování natáhl další kapalinu a proto jsem zase pod minimem? Koukal jsem na okolí chladící soustavy a u spoju, ale ničeho mokreho sem si nevšiml. Je možné, že se to za noc vypařilo.
Díky za rady
Re: Chladící kapalina - unik do určité míry nádržky
Napsal: 06.02.2015 19:38
od E.Bulis
Teď mě jěště k tomu napadá, že od doby jak to auto mám, tak jsem sledoval ručičku teploty a i po delší jízdě (třeba 50 km) jsem ji nikdy neměl uprostřed, ale třeba tak ve 3/4 půlky. Jako říkal jsem si, že by to asi mohlo být normální. Může to být důsledkem nedostatku kapaliny nebo to je normální?
Re: Chladící kapalina - unik do určité míry nádržky
Napsal: 06.02.2015 22:48
od Skodax
Tak zkusit odvzdušnit (nejlevnější scénář). Pak to ohřívání je moc dlouho tak zjistit funkci termostatu a taky zkontrolovat těsnost chladiče. No a nakonec zkontrolovat jestli nežere vodu (dým, tlakování do nádržky atd.)
Re: Chladící kapalina - unik do určité míry nádržky
Napsal: 07.02.2015 11:31
od vita.polak24
Zdravím měl jsem stejný problém,ale zjistil jsem že byl povolený termostat takjsem ho rovnou i přetěsnil a chtěl bych se zeptat jak se to ovzdušňuje nebo jestli se to ovzdušňuje samo??díky za radu
Re: Chladící kapalina - unik do určité míry nádržky
Napsal: 07.02.2015 12:18
od vita.polak24
ještě jsem se chtěl zeptat nevíte někdo jaký typ termostatu patří na Focusa 1.6TDCi /66kw našel jsem dva vstupy dva vývody a teploměr nahoře,ale na autě mám tři vstupy tři vývody a teploměr dole.Ale když se dívám i na termostaty peugeot,citroen tak mají všechny jen dva vstupy a dva výstupy na hadice díky za radu
Re: Chladící kapalina - unik do určité míry nádržky
Napsal: 07.02.2015 12:59
od E.Bulis
Dneska jsem to byl projet s tim, že jsem to šel zkusit odvzdušnit. Dolil jsem do max destilkou a jel to projet. Po jizdě už skoro nic neubylo. Pak jsem si všiml že z krytu motoru pod autem stejně trochu něco prokapavalo. Stejně se budu muset na ten termostat podívat, protože ani potom po delší jízdě jsem se s rafičkou nedostal na 90 stupňů. Chtěl bych se zeptat po tom přetěsnění to přestalo? Čím jste to přetěsňoval? Ja sem na to nic nenašel. A nevím jestli nekoupit rovnou ten termostat.
Jo a odkud se k tomu termostatu da dostat? zespodu? aspon na to abych zkontroloval jestli je to jen uvolněné.
Re: Chladící kapalina - unik do určité míry nádržky
Napsal: 07.02.2015 16:23
od stano.
vita.polak24 píše:ještě jsem se chtěl zeptat nevíte někdo jaký typ termostatu patří na Focusa 1.6TDCi /66kw našel jsem dva vstupy dva vývody a teploměr nahoře,ale na autě mám tři vstupy tři vývody a teploměr dole.Ale když se dívám i na termostaty peugeot,citroen tak mají všechny jen dva vstupy a dva výstupy na hadice díky za radu
Ty asi myslis komplet cely domcek termostatu. Lebo samotny termostat je len ten "ventil" vo vnutri.
Moze byt prasknuty domcek termostatu. Malinko prerazeny chladic. Tesnenie pod hlavou. Miznut voda moze aj obycajnou netesnostou na spoji hadice. Ked je to na teplej strane (pri vyfuku) alebo tecie dostatocne pomaly, hned sa aj stihne odparovat a nikde nie je vidiet mokro. Hlada sa to odpodu, ci niekde nie je vidiet utecene flaky od vysuseneho fridexu
Re: Chladící kapalina - unik do určité míry nádržky
Napsal: 07.02.2015 17:29
od E.Bulis
Tak už jsem zjistil problem, kudy mi to teklo. Před sundáním spodniho krycího plastu to vypadalo na netěsnící termostat. Po sundání jsem však zjistil, že se uvolnil vypouštěcí šroub v chladiči. Kolem termostatu, bylo to bylo suche. Uvidime, jestli bude kapalina dal utikat. Stejne ovsem nevim, jak je to s tim termostatem. Budiky ukazuji nizkou teplotu, v diagnostickym menu vyssi. Budík je napojenej přímo na termostat nebo na teplotní čidlo?
Re: Chladící kapalina - unik do určité míry nádržky
Napsal: 05.03.2015 22:46
od dalibor
Mám podobný problém na FoFo II 1.6 TDCi 66 kW. Poradíte mi jak se dostanu k tomu čerpadlu, popř. kam se mám podívat. Děkuji
Re: Chladící kapalina - unik do určité míry nádržky
Napsal: 18.06.2015 11:39
od Michal_K
Zdravím všechny, nechci zakládat nové téma tak se zeptam tady. U motoru 1,6 TDCi 66 kW jsou v horní části expanzky na vodu dva úzké vývody. Teď jsem viděl jeden motor, který měl jeden vývod zaslepený (ten blíž k motoru). Je to z výroby nebo je to nějaké nouzové řešení nějakého problémů?
Děkuji za informace
Nízká hladina chladící kapaliny
Napsal: 15.01.2017 15:53
od Sanc
Ahoj,kdyz jsem šel kontrolovat hladinu chladící kapaliny, tak byla asi 2cm pod min. Když jsem odšroubovat víčko,tak ušel tlak a chladící kapalina se dorovnala na MAX. Je to normální? Díky za odpověď.
Focus 1.6tdci
Re: Nízká hladina chladící kapaliny
Napsal: 15.01.2017 21:27
od stano.
Viecko sa neuvolnuje pri rozohriatom motore. Ked si to neschytal do xichtu/na ruky, mas tam aspon bubliny.
Re: Nízká hladina chladící kapaliny
Napsal: 16.01.2017 21:28
od kouki123
Cau chci se zeptat kde se nachazi u focus 2 vypousteni na chladici kapalinu a jaky typ chladici kapaliny je to focus 2 1.6 tdci 80kw 2007 dik
Napsal: 17.01.2017 09:41
od viduka55
Vypustak je zespoda na chladici na straně u řidiče. Kapalina G12
Re: Nízká hladina chladící kapaliny
Napsal: 17.01.2017 17:51
od kouki123
muže byt tato Antifreeze Sheron Maxi D