Stránka 1 z 1
Hlasný klepot v motore TDDI
Napsal: 26.10.2014 21:17
od jozuo
Ahojte. Mám taký problém s mojím Focusom 1,8 TDDI, 66kW. V rámci jednej jazdy mi začalo hnusne klepať v motore, zvuk viac identifikujem v časti na vodičovej strane. Otáčkami sa zvuk zvyšuje, nikdy neprestane, vyšliapnutie spojky nič nerieši. Stretol sa s tým niekto? Na videu je to zreteľne počuť.
https://www.youtube.com/watch?v=dRDEW9MrMmA
Re: Hlasný klepot v motore TDDI
Napsal: 27.10.2014 11:21
od PKEnergy
Hmm, zní to hnusně a nevěští to nic dobrého. Jako první pomoc bych sundal řemen a zkusil to nastartovat. Je to za chvilku a alespoň zjistíš, jestli je to v motoru, nebo v něčem na řemenu (altík, servo, klima, pumpa atd.).
Kolik si s tím klepáním najel?
PK
Napsal: 27.10.2014 17:17
od jozuo
Cca 60 km cestou domov.
Re: Hlasný klepot v motore TDDI
Napsal: 27.10.2014 17:59
od phofy
Zní to jako ventil
Re: Hlasný klepot v motore TDDI
Napsal: 27.10.2014 20:08
od stano.
Takto znela Fiatka, ked mala pripchaty hydrostel. Takze tiez sa priklanam za ventil.
Re: Hlasný klepot v motore TDDI
Napsal: 27.10.2014 20:29
od Jardak
Vzhledem k tomu, že tento motor nemá hydroštely ale pevný zdvihátka s podložkami, tak to ventil pravděpodobně nebude. U těchto motorů občas odejde pouzdro pístního čepu v ojnici a tohle bude pravděpodobně ten samej případ. Po demontáži hlavy to jde poznat tak, že pístem jde ve válci pootáčet.
Re: Hlasný klepot v motore TDDI
Napsal: 27.10.2014 21:34
od jozuo
Keď som s tým prišiel do servisu, povedali, aby som najprv vymenil olej, ak nepomôže a bude to pokračovať sú dve možnosti:
1. Nechať rozobrať motor, aby sa konkrétne prišlo na opravu ( cena do 1000€ )
2. Hodiť to na internet a predať.
Druhá možnosť ma absolútne neláka, nakoľko auto potrebujem. Ešte dodám že má najazdených necelých 192 000 km ( auto máme doma cca 10 rokov)
Re: Hlasný klepot v motore TDDI
Napsal: 27.10.2014 22:03
od Jardak
Výměna oleje pokud ho byl dostatek a nemá přejetej výměnej interval nic nevyřeší - vyhozený peníze.
Shodit víko ventilů a zkontrolovat vůle ventilů. Pokud bude vůle v normě, shodit hlavu a zkusit pootáčet pístama. Na jednom pístu bude asi pouzdro pístního čepu vymlácený.
Pak je otázka jestli je snazší vyměnit ojnici s pístem, nebo sehnat jinej motor. Motor musí z auta v každým případě, protože skrz vanu se na ojnici nedá dostat. Blok se musí rozpůlit v rovině klikovýho hřídele a to se na autě nedá udělat.
Osobně bych asi sháněl jinej motor, nemůže bejt problém ho sehnat v dobrým stavu.
Re: Hlasný klepot v motore TDDI
Napsal: 28.10.2014 07:54
od jozuo
Počítam s tým, že motor pôjde von. Mechanika na to by som aj mal. Pomaly sa už pozerám po nete po schopnom TDDi, 66kW. Len ma prekvapilo že také niečo sa stalo pri takom nájazde. Všade som počúval o tom aký je ten motor málo poruchový.
Napsal: 31.10.2014 18:57
od jozuo
Po diagnostike sa zistil posunuty rozvod