Zvýšená kouřivost 1.6 16V
- kratales
- Junior
- Příspěvky: 258
- Registrován: 17.10.2012 12:07
- Bydliště: Jihlava
Zvýšená kouřivost 1.6 16V
Ahoj klubáci,
chtěl bych Vás poprosit o radu. Teď když jsou nižší teploty, tak auto začalo docela dost kouřít. Myslím si, že olej spalován není (kouř z výfuku nesmrdí po spáleném oleji) a vodu to také nebere. Spotřeba oleje je cca. 0,3l/1000km. Z pohledu laika bych řekl, že by to mohlo být těsnění pod hlavou, ale to by se ztrácela voda, nebo se pletu?
Motor: Zetec 1.6 16V, 74kW
Nevíte tedy čím by to mohlo být?
Mnohokrát děkuji.
chtěl bych Vás poprosit o radu. Teď když jsou nižší teploty, tak auto začalo docela dost kouřít. Myslím si, že olej spalován není (kouř z výfuku nesmrdí po spáleném oleji) a vodu to také nebere. Spotřeba oleje je cca. 0,3l/1000km. Z pohledu laika bych řekl, že by to mohlo být těsnění pod hlavou, ale to by se ztrácela voda, nebo se pletu?
Motor: Zetec 1.6 16V, 74kW
Nevíte tedy čím by to mohlo být?
Mnohokrát děkuji.
Ford Focus 2 Combi FL, Duratec 1.6 16V 74kW, rok 2011
- rromann
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 04.08.2011 20:16
- Bydliště: Havl. Brod
Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V
No 0.3l/1000km je sakra dost, takže ti to olej žere. Mohly by to být simeringy na ventilech.
Ford Mondeo Mk4 2.0 Tdci 120kw, 2013
Seat Ibiza 6l 1.4 16V 63kw, 2007
Byl: Ford Focus 1.6 16V, sedan, Ghia, r.v. 1999

Seat Ibiza 6l 1.4 16V 63kw, 2007
Byl: Ford Focus 1.6 16V, sedan, Ghia, r.v. 1999

- kratales
- Junior
- Příspěvky: 258
- Registrován: 17.10.2012 12:07
- Bydliště: Jihlava
Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V
No tak předchozí motor mi bral 1 - 1,5l/1000km, tak tuhle spotřebu beru jako ok. Navíc dnes u nových aut je i v manuálu napsáno, že 1l/1000km je ok. Tak 0,3l/1000km mi přijde jako ok.
Ford Focus 2 Combi FL, Duratec 1.6 16V 74kW, rok 2011
- rromann
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 04.08.2011 20:16
- Bydliště: Havl. Brod
Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V
Neříkej že když od výměny do výměny (15000km) doliješ 4,5l, přijde ti to OK ? U předchozího motoru teda 15-22,5l mezi výměnami 

Ford Mondeo Mk4 2.0 Tdci 120kw, 2013
Seat Ibiza 6l 1.4 16V 63kw, 2007
Byl: Ford Focus 1.6 16V, sedan, Ghia, r.v. 1999

Seat Ibiza 6l 1.4 16V 63kw, 2007
Byl: Ford Focus 1.6 16V, sedan, Ghia, r.v. 1999

- kratales
- Junior
- Příspěvky: 258
- Registrován: 17.10.2012 12:07
- Bydliště: Jihlava
Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V
Tak jo přijde mi to ok. To je dle mého názoru běžné, že starší motory si prostě něco malinko vezmou. Ale třeba jen žiju v omylu a nebo je to u tohoto motoru jinak. A jak prosím zjistím, jestli se jedná o ty simeringy na ventilech?
Ford Focus 2 Combi FL, Duratec 1.6 16V 74kW, rok 2011
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13570
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V
To mozu byt aj piestne kruzky. Predpokladam, ze mas auto z bazaru. Stav kilometrov bude ma 99,9% znacne vyssi. 1.4 a 1.6 (hlavne 1.6) motory pri vyssom najazde brali olej, to je ich choroba/vlastnost.
0.3l/1000km je dost. Ale nic strasne. Dymit to kvoli tomu nebude.
0.3l/1000km je dost. Ale nic strasne. Dymit to kvoli tomu nebude.
- kratales
- Junior
- Příspěvky: 258
- Registrován: 17.10.2012 12:07
- Bydliště: Jihlava
Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V
Jojo auto mám z bazaru, ale motor mám asi před 2 měsíci měněný za motor s tacho 140tis. km. Také si nemyslím, že by to kvůli tak nízké spotřebě oleje tolik hulilo.
Jinak děkuji za rady a za odpovědi.
Jinak děkuji za rady a za odpovědi.
Ford Focus 2 Combi FL, Duratec 1.6 16V 74kW, rok 2011
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13503
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V
Sledovat hladinu oleje a chl. kapaliny a případně při příští výměně přejít na 5w40 (pokud se tak již nestalo).
Ono když jsou ty nižší teploty, tak i ta pára z výfuku je líp vidět.
Ono když jsou ty nižší teploty, tak i ta pára z výfuku je líp vidět.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V
Já myslím že je to klasické kouření co je každým benziňákem v zimě a vy ho tu vyplašíte že má KO motor 

Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
- kratales
- Junior
- Příspěvky: 258
- Registrován: 17.10.2012 12:07
- Bydliště: Jihlava
Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V
Mockrát Vám děkuji za odpovědi
Jo vypadá to jako pára bez oleje. Akorát té páry je dost, kouří to jak několik favoritů vedle sebe. A co sleduji ostatní Fíky, tak ty jsou v pohodě.
Ještě mě napadá jestli to nemůže souviset s výfukem. Auto má teď poslední 2 měsíce takovej mírně hlasitější a hlubší zvuk, myslím, že bude někde u katalizátoru dirka.

Jo vypadá to jako pára bez oleje. Akorát té páry je dost, kouří to jak několik favoritů vedle sebe. A co sleduji ostatní Fíky, tak ty jsou v pohodě.
Ještě mě napadá jestli to nemůže souviset s výfukem. Auto má teď poslední 2 měsíce takovej mírně hlasitější a hlubší zvuk, myslím, že bude někde u katalizátoru dirka.
Ford Focus 2 Combi FL, Duratec 1.6 16V 74kW, rok 2011
- VH123
- Zkušený
- Příspěvky: 1214
- Registrován: 09.04.2009 09:37
- Bydliště: Lovosice
Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V
Kouří to pořád nebo jen těsně po nastartování? Nemůže to být vodní pára z kondenzátu v tlumiči než se celý výfuk pořádně prohřeje? Ale 3 deci na 1000 km jsou docela dost.
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
- kratales
- Junior
- Příspěvky: 258
- Registrován: 17.10.2012 12:07
- Bydliště: Jihlava
Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V
Kouří to stále, nevšiml jsem si, že by to zakouřilo víc po nastartování.
Ford Focus 2 Combi FL, Duratec 1.6 16V 74kW, rok 2011
- Abrc
- Nováček
- Příspěvky: 186
- Registrován: 23.12.2011 17:35
- Bydliště: Prostĕjov
Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V
kouri mi taky ale jen chvilku,cca nez se zahreje motor,ujedu proste 5km a uz ne.jinak me kdyz vzal cca 0,4l po cca 10 000 tak jsem se zdesil :F.
byl : FF 1,6i 16v r.v 2000
je : FF2 1,8tdci r.v 2008
je : FF2 1,8tdci r.v 2008
- Dingo-zetec se
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 08.01.2009 01:19
- Bydliště: Trenciansky kraj
Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V
za chladnych ran a pod 10°c ti para z vyfuku pojde hlavne pri studenom aj mierne zohriatom motore,
ja som nedavno isiel podvecer mestom stojim v kolone na semafore a dymili sme asi desat aut a to akoze dost
ja som nedavno isiel podvecer mestom stojim v kolone na semafore a dymili sme asi desat aut a to akoze dost

- kratales
- Junior
- Příspěvky: 258
- Registrován: 17.10.2012 12:07
- Bydliště: Jihlava
Re: Zvýšená kouřivost 1.6 16V
Ahoj,
tak mám znovu dotaz ke kouřivosti auta. Dnes je cca. 3°C a auto stále kouří i když je motor prohřátý. Nějak se mi to nelíbí, tak přikládám video. Můžete to prosím nějak zhodnotit? Spotřeba oleje je zhruba kolem 0,3 - 0,4l/1000km, voda se neztrácí. Bohužel první motor mi odešel zhruba po 160tis. km a současný motor mám v autě tak 4 měsíce a měl by mít najeto 140tis. km, ale zřejmě bude mít víc.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=N7mTioRrLLM[/youtube]
tak mám znovu dotaz ke kouřivosti auta. Dnes je cca. 3°C a auto stále kouří i když je motor prohřátý. Nějak se mi to nelíbí, tak přikládám video. Můžete to prosím nějak zhodnotit? Spotřeba oleje je zhruba kolem 0,3 - 0,4l/1000km, voda se neztrácí. Bohužel první motor mi odešel zhruba po 160tis. km a současný motor mám v autě tak 4 měsíce a měl by mít najeto 140tis. km, ale zřejmě bude mít víc.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=N7mTioRrLLM[/youtube]
Ford Focus 2 Combi FL, Duratec 1.6 16V 74kW, rok 2011
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů