Také pozoruji na mém Focusu 1.6 16v (FYDD) r.2002 vibrace, které se nepříjemně přenášejí do volantu a přístrojové desky. Vibrace jsou na volnoběh, u kterého jsem také hledal příčinu. Ta kost ani nevím, že tam něco takového je, věděl jsem jen o tom silentbloku na motoru (ten už to má nejspíš také za sebou, ale cena není zrovna nejmenší - druhovýroba začíná někde na 1200,-). Zkusím, ten fígl s heverem a lehce to přizdvihnu, jestli se něco projeví...
Nicméně to nevyřeší problém s volnoběhem, který dle diagnostiky i budíku osciluje někde mezi 690-720ot./min. Je to dosti málo, co jsem tak zkoušel tak na volnoběh je to nejklidnější při cca 760ot./min. Zkoušel jsem zatím čistit volnoběžný ventil, podtlakové hadice vypadají dobře, nevím jak ten ventilek, zkusím vyndat a vyčistit. Jinak jsem měnil všechny filtry (krom palivového), svéčky nové orig. Ford. Celkově mi připadá, že Focus benzínový, má s otáčkami dost problémů. Měl jsem různá auta, ale otáčky se vžd chovaly tak nějak podobně. Tady pokud člověk za jízdy vyřadí, tak otáčky lehce nadskočí a pak klesnou pod úroveň neutrálu (cca 500ot.) a pak vyletí lehce nad neutrál (cca 1200ot.) a pak se teprv ustálí na volnoběhu, kde ale nejsou úplně v klidu, staší přibrzdit, otočit volantem apod. a otáčky vždy lehce klesnou/stoupnou.
U všech aut co jsem s nimi jezdil nebo měl co dočinění, tak když se vyřadilo kleslo to na neutrál a tam to drýelo ať jsem dělal co jsem dělal a nepociťoval jsem žádné vibrování a kolísání...
Toto mě u Fordu dosti zarazilo a ještě víc, když tady na fóru s tím má problém pomalu každý kdo benzínového Focuse má.
No zkusím tu kost, možná i ten silentblok, ale když čtu jak lidi kvůli volnoběhu už zkusili věechno, tak mám strach abych nevyhodil rance peněz a nebylo to staále dokola to samé.
Ford asi někde udělal chybu a celý ten jeho volnoběžný venti bych vzal a hodil kamsi
