Stránka 1 z 1

Hlucny motor 1,6 tdci

Napsal: 11.07.2013 14:22
od Manthy
Zdravim,

nedavno som kupil focus 1,6 tdci 66kw, pri 158 000 km, velmi pekny ale jedna vec ma trapi mechanik vravel, ze je vsetko ok ze to tak ma byt. Motor ma taky traktorovy alebo ako to nazvat autobusovy zvuk taha najlepsie 1750 - 2200max potom akoby umrel netaha tak razantne ale zrychluje. Myliste ze je niekde vada? Bojim sa ci nahodou turbo neni nejak chytene alebo nieco. A akosi sa neviem dopatrat ci ma aj niekto iny takyto problem. U mechanika som dal spravit rozvody a remenicu vraj od toho je ten zvuk zvuk sa sice zmiernil ale stale je pomerne hlucne.

Re: Hlucny motor 1,6 tdci

Napsal: 11.07.2013 21:20
od V12
Zla kupa. 1.6TDCI je prave po 150k km silne problematicky vdaka konstrukcnym pochybeniam. Vies lokalizovat, odkial ten zvuk ide ? Ak zhora z oblasti rozvodu, moze to byt napinak retaze medzi vackami. Ak niekde zpredu, moze to byt lozisko alternatora. Ak zprava a stichne, resp. zmeni sa po vysliapnuti spojky, huci lozisko v prevodovke. Atd. atd. atd.
Dufam, ze si nesetril a pri vymene rozvodu mechanik vymenil aj vodnu pumpu...

Re: Hlucny motor 1,6 tdci

Napsal: 11.07.2013 21:32
od Manthy
Jasne komplet vymenene vraj huci ta remenica ale aj po vymene stale taky traktorovy. Akoby ventily klepali alebo ako to nazvat. Presne taky zvuk ako ked stare karosy zrychluju. Je to pocut iba ked zrychlujem ale ked sa dostanem do vyssej rychlosti tak je relativne kludne ak teda nepodradit a nedupnem na plyn

Re: Hlucny motor 1,6 tdci

Napsal: 11.07.2013 21:44
od Jardak
Jen aby neklepaly váznoucí vstřiky.... popis by na to odpovídal.

Re: Hlucny motor 1,6 tdci

Napsal: 11.07.2013 22:00
od Manthy
Co to znamena? Vstreky boli robene pretesnene a dva menene tusim.

Re: Hlucny motor 1,6 tdci

Napsal: 12.07.2013 08:37
od V12
Klepot ventilov ? Ak to klepu ventily, blahozelam k vstupenke do servisov, pretoze su chytene hydrostely v dosledku zanesenia motora karbonom. Ked klepocu vstreky, treba repasovat aj tie zvysne, ak sa da. Pises, ze boli pretesnovane. To znamena, ze v minulosti podfukovali, cim sa v motore mohlo vytvorit znacne mnozstvo karbonu. A ked k tomu ako bonus predosly majitel vymienal olej po 20 - 30k km, hmmm, ako to napisat setrne, hmmm ahaaa, uz to mam - co za vrak si to kupil ?
Doba, ked sa auta kupuju podla celkoveho stavu (teda hlavne stavu karoserie a interieru) su uz daaaavno prec. Pri kupe jazdeneho diesla sa treba spravat obzvlast opatrne a to v pripade 1.6HDI specialne. Auto s motorom, ktory nechyti hned na 4 valce a nema plynuly chod hned po natoceni NEBRAT, pretoze ma potencialny kua drahy problem s palivovym systemom. V motore nesmie nic klepotat, hrkotat, nesmie sa triast, nesmie dymit, cmudit a smrdiet po nespalenej nafte.