Klepani pri brzdeni od zadniho kotouce

Odpovědět
Uživatelský avatar
pivas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 02.02.2008 03:18

Klepani pri brzdeni od zadniho kotouce

Příspěvek od pivas » 05.04.2007 22:16

Zdravim mistni zkusenejsi kolegy,
nenasel jsem tady odpoved na muj problem. Delsi dobu se mi od leve zadni brzdy ozyval pri brzdeni takovy lehce soupavy zvuk(jakokdyz mate rozcentrovane kolo na silnicce a ono soupe o spalek), rikal jsem si desticky? Sundal jsem kolo, kotouc vypada velmi dobre (vzadu se moc casto nikdo nevozi), desticky jete, ale ne nijak zle. Nebyly ale sjete rovnomerne, tak jsem je prohodil ve vire, ze se to treba spravi. Opak je pravdou a ted je ten zvuk pri brzdeni mnohem horsi, je to spis uz takove klepani. Jakkdyby byl ten kotouc zosmený a soupal o tu jednu desticku. Nevim ale z ceho. Dela to jen jedno kolo.
Diky vsem pritomnym za jakoukoliv radu.

Uživatelský avatar
driver
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 517
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od driver » 05.04.2007 22:45

možná vybržděné kotouče

Uživatelský avatar
pivas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od pivas » 05.04.2007 23:13

no nevim, kotouc vypada ze toho moc nenabrzdil, je to zadni kolo...

Uživatelský avatar
carlos
Junior
Junior
Příspěvky: 298
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Karlovarsko

Příspěvek od carlos » 06.04.2007 08:12

Měl jsem podobné problémy, stále se to zhoršovalo, až to bylo poznat i na pedálu brzdy. Dělalo mi to na zadním levém kole. (tloušťka kotoučů byla O.K.) Po sundání kotouče, jsme zjistili, že vnitřní destička byla mírně odlepená na okrajích od nosného plechu. Tím docházelo k nerovnoměrnému opotřebení kotouče i destičky. Může se také stát, že při výměně destiček člověk koupí měkké desky oproti kotoučům, nebo naopak. Pak kotouč buď narezne a nebo se zhobluje a zvlní. Já to vyřešil výměnou kotoučů i destiček a teď do jednak brzdí mnohem lépe a hlavně potichu. Koupil jsem kotouče i desky od stejného výrobce. Kotouče se dají samozřejmě přetočit, ale myslím, že se to nevyplatí.
(Také jezdím s poloprázdným autem, zadní část prakticky nezatěžuji)
FF 1,8 TDDi kombi 75k r.v.2000, state blue
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
herizn
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 706
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek od herizn » 06.04.2007 20:46

to carlos:
proč by se to nevyplatilo?myslím,že jednou se kotouče klidně přetočit dají,nevidím v tom problém a běžně se to provádí,je však potřeba dodržet určitá pravidla.........
Ford Focus 1,6 Zetec-SE,Futura-74KW-stříbrná metla,11/2001,hatchback5

Obrázek

Uživatelský avatar
pivas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od pivas » 06.04.2007 22:09

no dekuju za odpovedi, vypada to ze to bude neco podobneho. Nerozumim ale terminu "pretocit" kotouc...to jako zbrousit?
Kazdopadne je to velmi neprijemne a hlucne. Jeste jednou diky za tipy.

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 06.04.2007 23:45

pivas píše:no dekuju za odpovedi, vypada to ze to bude neco podobneho. Nerozumim ale terminu "pretocit" kotouc...to jako zbrousit?
Kazdopadne je to velmi neprijemne a hlucne. Jeste jednou diky za tipy.
Pretocit kotouc znamena srovnat plochy kotouce na soustruhu. Tloustka brzdoveho kotouce nesmi byt mensi nez povolena minimalni tloustka.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
pivas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od pivas » 09.04.2007 23:09

tak jen na pro budouci generace vysvetleni, na zadnim kotouci byla z vnitrni strany takovy lehka vybouleninka, ktera soupala(klepala) do desticky takze demontaz a rozbruska to vyresila. zdravim

Uživatelský avatar
carlos
Junior
Junior
Příspěvky: 298
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Karlovarsko

Příspěvek od carlos » 10.04.2007 08:11

Také řešení s minimem nákladů :)
to herizn:
Mě se stočení kotoučů nevyplatilo, vyplatí se v případě, že je co brát z materiálu (10mm nový kotouč, 8mm minimum) já byl na 8,5 mm. Problém je spíše s destičkami, protože se stejně musí dát nové. Což se mi na kotouč před koncem životnosti nechtělo dávat. Teď jsem byl navíc na STK, tak jsem to vyměnil vše a je klid, brzdy super. :)
FF 1,8 TDDi kombi 75k r.v.2000, state blue
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
LANpartyzan
Junior
Junior
Příspěvky: 208
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LANpartyzan » 10.04.2007 19:24

chtěl bych se zeptat, budu měnit zadní destičky (na jednom kole jsou už tak 1mm :oops: ) bude v tom nějakej problém, mám si na něco dát pozor nebo vše jde hladce podle knihy FF Jak na to?

Uživatelský avatar
herizn
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 706
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek od herizn » 10.04.2007 20:03

to carlos:
no tak o tom žádná,když není z čeho brát,tak se samozdřejmně kotouče nepřetáčí,s tím máš pravdu,ale jinak v tom není problém..... :wink:
Ford Focus 1,6 Zetec-SE,Futura-74KW-stříbrná metla,11/2001,hatchback5

Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 10.04.2007 22:38

LANpartyzan píše:chtěl bych se zeptat, budu měnit zadní destičky (na jednom kole jsou už tak 1mm :oops: ) bude v tom nějakej problém, mám si na něco dát pozor nebo vše jde hladce podle knihy FF Jak na to?
Ja jsem menil vpredu, vzadu mam bubny. Zadni desticky by mely jit vymenit stejne dobre jako ty predni. Musis mit nachystany akorat to spravne naradi - torx nebo imbus.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti