Ztráta tahu motoru . hustý bílý dým

Odpovědět
Jerymat
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 23.03.2013 12:13

Ztráta tahu motoru . hustý bílý dým

Příspěvek od Jerymat » 23.03.2013 12:36

V jízdě do kopce ztráta výkonu,nejdříve lehký černý dým pak jsem se vyplazil na dvojku na kopec a následně bílý hustý dým.Pak pokus o nastartování a následně samovolné velké otáčky motoru nešel vypnout klíčkem oblak bílého dýmu,chcípnul jsem to přes kvalt a brzdu.Pak odtahovka.Fort Focus 1.8 TDIC 85 KW 2OO3 Najeto 130000 Zatím nemám ponětí co to může být,čekám na pondělí na servisního technika.Neví někdo co by to mohlo být???

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Ztráta tahu motoru . hustý bílý dým

Příspěvek od Jardak » 23.03.2013 14:55

KO turbo. Z jeho ložisek začal unikat olej do sání,proto motor šel neovladatelně do otáček protože jel na olej. Koukni kolik ho v motoru zůstalo. Buď rád,že se ti ho podařilo zastavit přes kvalt,někteří takový štěstí neměli.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta tahu motoru . hustý bílý dým

Příspěvek od foki » 23.03.2013 16:35

jak pise jardak , cuclo si to olej ( je mozne ze jsi ho tam mel hodne - videl jsem mistra co ho nalil 2cm na max a pak se divil ze se mu rozletl motor pri 10t ot/min ) . zkontrolovat kolik ho tam zustalo , zjistit jestli to bylo turbem nebo jen vysokou hladinou .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Ztráta tahu motoru . hustý bílý dým

Příspěvek od Jardak » 23.03.2013 17:58

Vzhledem ke ztrátě výkonu si tipuju to turbo. Asi bude zadřený a když budeš mít smůlu i rozpadlej rotor a úlomky z něj v sacím potrubí a intecoleru...
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Jerymat
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 23.03.2013 12:13

Re: Ztráta tahu motoru . hustý bílý dým

Příspěvek od Jerymat » 23.03.2013 20:36

:bravo22: moc dík za odpověď,taky mě to s tím turbem napadlo kvi tomu výkonu.Pak sem písnu co vlastně bylo.Jerymat
Jardak píše:KO turbo. Z jeho ložisek začal unikat olej do sání,proto motor šel neovladatelně do otáček protože jel na olej. Koukni kolik ho v motoru zůstalo. Buď rád,že se ti ho podařilo zastavit přes kvalt,někteří takový štěstí neměli.

Jerymat
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 23.03.2013 12:13

Re: Ztráta tahu motoru . hustý bílý dým

Příspěvek od Jerymat » 10.04.2013 14:09

Jardak píše:Vzhledem ke ztrátě výkonu si tipuju to turbo. Asi bude zadřený a když budeš mít smůlu i rozpadlej rotor a úlomky z něj v sacím potrubí a intecoleru...
Ahoj Jardaku, věškeré tvoje teze se potvrdily.Tedy jasně že to bylo turbo,zlomená osička lopatek,naštěstí se nic neulámalo a nic nikam nevlítlo,zastavil jsem to včas.Tedy sehnal jsem jiné turbo(cca 60tis.km z vrakače cena 4500.-)+práce+olej+filtr a cekové čištění , přišlo mě to na 10500.-Kč :bebng: Ale jsem rád,dnes jsem auto projel a je to v cajku. :lol: Servis Ford za to chtěl skoro 40000.- :dih: Dík za cennou radu .Všem naftovejm "forďákům" :když už se vám něco takového stane a motor jde šíleně do otáček a bíle kouří,nejde zhasnout klíčkem,rychle šlápnout na spojku zařadit trojku,šlápnout na brzdu,případně ještě zatahnout ruční a pouštět spojku až motor zastaví.Předejdete tím téměř jistého zničení motoru.Tolik vlastní zkušenost.Děkuji Jardakovi a Fokimu cenné rady.Jirka M. alias Jerymat Štětí

Jerymat
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 23.03.2013 12:13

Re: Ztráta tahu motoru . hustý bílý dým

Příspěvek od Jerymat » 10.04.2013 14:16

foki píše:jak pise jardak , cuclo si to olej ( je mozne ze jsi ho tam mel hodne - videl jsem mistra co ho nalil 2cm na max a pak se divil ze se mu rozletl motor pri 10t ot/min ) . zkontrolovat kolik ho tam zustalo , zjistit jestli to bylo turbem nebo jen vysokou hladinou .
Ahoj Foki, tak olejem to nebylo "kleklo" turbo,zlomena osa už zase jezdím jak píšu ve foru Jardakovi.Dík za radu Ahoj J. :lol:

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Ztráta tahu motoru . hustý bílý dým

Příspěvek od stano. » 10.04.2013 19:24

Bolo to olejom. Z rozpadnuteho turba sa dostal do sania olej. Ktory cucol motor. Prave preto ti vyleteli otacky a motor isiel aj po vypnuti klucika. Ak je auto v pohybe, tak tam zaradit 5-ku a spojkou a brzdou zastavit motor motor.

Jerymat
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 23.03.2013 12:13

Re: Ztráta tahu motoru . hustý bílý dým

Příspěvek od Jerymat » 10.04.2013 21:27

stano. píše:Bolo to olejom. Z rozpadnuteho turba sa dostal do sania olej. Ktory cucol motor. Prave preto ti vyleteli otacky a motor isiel aj po vypnuti klucika. Ak je auto v pohybe, tak tam zaradit 5-ku a spojkou a brzdou zastavit motor motor.
Jasně Stano,je to jak píšeš ale nejprv muselo kleknou turbo a pak to "jelo" na olej,to byl mazec!!! :bebng:

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů