Stránka 1 z 1

optimalizacia vykonu 1.8TDCi

Napsal: 10.01.2013 22:27
od Rasyou
Cafte,

Mam taky problem.. mam nove turbo(relativne) - nema ani rok ale od zaciatku ako ho mam, sa mi nezda jazda plynula - myslim narast vykonu, proste to nie je ako predtym. Mozte mi poradit ako a kde sa to da vyladit?
Pozeral som nejaky chip tunnig ale to nechcem.. chcem len trosku skultivovat ten chod. Mam pocit ze to turbo nezapina v ten spravny cas tak ako to bolo predtym ale neskor a preto mam v nejakych 1700-1800 otackach mierny pokles vykonu a potom iba cakam kedy sa to turbo prebere.

FF2, 1.8TDCi
2006

Re: optimalizacia vykonu 1.8TDCi

Napsal: 11.01.2013 17:12
od phofy
může ti to dělat variabilní nastavení lopatek, ty by jsi měl mít elektronický, tak je potřeba se podívat na elektroniku co to ovládá

Re: optimalizacia vykonu 1.8TDCi

Napsal: 11.01.2013 20:17
od V12
Mne tiez na 2.0TDCI menili turbo, nejednalo sa ale o repas. Po vymene sa spravanie motora nezmenilo. Opacny pripad bol ale sluzobny zabozrut 1.6HDI 80kW. Po repase velmi vyrazne narastol turbolag, motor dostal silne dieslovy charakter - do 1800 rpm nic, 1800 - 2500 kopanec jak svina a potom rychla smrt. Pred repasom mal motor plynuly nabeh vykonu, spicka krutiaku roztiahnuta na dost siroke pasmo otacok a kapat zacal az po 4000 rpm. Na podobne zmeny spravania sa motorov po repasoch turbakov sa stazuje viac ludi. Obvykle je to vsetko sposobene nespravnym poskladanim ovladania variabilu.

Re: optimalizacia vykonu 1.8TDCi

Napsal: 11.01.2013 21:48
od Rasyou
A neviete ako sa to fixnut?
Alebo keby som si to dal chipnut tak sa to zlepsi?

Re: optimalizacia vykonu 1.8TDCi

Napsal: 11.01.2013 22:10
od lucky.jack
Auto chipuj až ho budeš mít v naprostým pořádku. Do tý doby nee.

Re: optimalizacia vykonu 1.8TDCi

Napsal: 12.01.2013 16:12
od V12
Presne ako pise lucky.jack.
Pricina totiz nemusi byt iba vturbe. Opat vlastna skusenost :
Pred vymenou vstrekovacov moj 2.0TDCI od 1100 do 1600 otacok tahal len velmi vlazne, od 1600 do cca 2000 neskutocne prudky narast krutiaceho momentu, po 2000 jeho pomaly pokles az do 3500 otacok, potom rychla smrt. Po vymene vstrekovacov sa nastup rozsiril do oblasti 1200 - 2200 otacok, oblast maxima krutiaku sa roztiahla az niekde k 3000 otackam, motor zacal vyrazne vadnut az po 4000 otackach, takze s autom sa jazdilo daleko prijemnejsie. Odozva na plyn bola pred aj po vymene vstrekov rovnaka, to iste platilo pred aj po vymene turba rok pred tym.

Pricinu poklesu vykonu treba najprv objasnit, az potom chipovat. Pretoze ked su v tom vstrekovace, zvysenie tlaku paliva v raile dlho nevydrzia a budes ich musiet riesit. Po ich vyrieseni je potom vhodne opat chipovat.

Re: optimalizacia vykonu 1.8TDCi

Napsal: 15.01.2013 15:28
od Rasyou
zmena nastala po vymene turba takze to bude asi tym. Ako to diagnostikovat? Da sa stym turbom daco spravit?

Nie je to nejako kriticke, ale ja by som chcel mat na 100%.

Re: optimalizacia vykonu 1.8TDCi

Napsal: 15.01.2013 16:32
od phofy
Nechat vyladit variabil, ale to nevím jestli někdo dělá :nixw: