Stránka 1 z 3
1.6 TDCi Výkonové maximum
Napsal: 20.08.2012 12:49
od Shifty
Ahoj forďáci,
tak si řikám, 80kw je sice dostačujích, ale občas by se předsi jen šiklo víc. Kolik tak myslíte, že je výkonové maximum tohoto motoru? Nemám DPF. A berte v potaz, že tím myslím uprávu sání, čip, výfuk, EGR apod. max jiné turbo, a hlavně zachování spolehlivosti. A né úpravu vaček nebo jiné písty a tak.
A ještě, nevíte někdo kolik na tomto motoru tlakuje turbo?
Re: 1.6 TDCi Výkonové maximum
Napsal: 20.08.2012 13:02
od miki21
Pokud si projdeš tohle fórum a přečteš si všechnu "chválu" na tento žabožroutský "motor", tak uznáš že maximum je právě těch 80Kw. A co se týče spolehlivosti

jakýkoliv zásah, co popisuješ ji určitě nezvýší.
1,6 zahoď a narvi tam 2,0

Re: 1.6 TDCi Výkonové maximum
Napsal: 20.08.2012 13:03
od Sagic
Dovolím si odhadnout co ti napise V12: Tento motor je uz v podstate chipnuta 66KW (Samozrejme je zde jine turbo atd. Ber to jako malinko nadsazku) Jsou tu clenove co jsem podle podpisu u nich videl po chipu cca 100 KW. Jen si nemylsim ze je to dobre, kazdym takovym zasahem si myslim klesne uz tak nizka zivotnost motoru.
Ja mam DPF, mam 80KW a zatim mi vykon nechybel

Re: 1.6 TDCi Výkonové maximum
Napsal: 20.08.2012 13:20
od Shifty
Díky hoši za názory. Co by to obnášelo hodit tam tu 2.0TDCi?:D
Jinak tu "chválu" jsem si četl no, bohužel až potom co parkoval před barákem, jinak bych do tohohle motoru nešel. Ten 2.0 neni od frantíků?
Re: 1.6 TDCi Výkonové maximum
Napsal: 20.08.2012 13:37
od Sobull
Shifty píše:Díky hoši za názory. Co by to obnášelo hodit tam tu 2.0TDCi?:D
Prodat svoje a koupit jiný.
2,0 je taky od PSA.
1,6 bych na 100kW taky nečipoval. Ostatně ani moc nevěřím, že to tam po tom čipu opravdu je.
Re: 1.6 TDCi Výkonové maximum
Napsal: 20.08.2012 13:45
od Shifty
Jenže já na něj mám úvěr

.
Re: 1.6 TDCi Výkonové maximum
Napsal: 20.08.2012 14:00
od Shifty
A co ta 1.8TDCi? Ta je špatná? Nebo takhle, který z těchle tří motorů je na tom nejlíp? Co se týče spolehlivosti, výkonu, nákladaů atd.
Re: 1.6 TDCi Výkonové maximum
Napsal: 20.08.2012 14:09
od Sagic
Ja bych si navzdory anti-zabozroutskym clenum vybral 2.0 TDCi

Re: 1.6 TDCi Výkonové maximum
Napsal: 20.08.2012 14:11
od V12
Technicky 1.6HDI zvladne 100kW. Je ale otazka, ako dlho. Ja osobne by som to nerobil. Uz teraz sa v nom olej bez problemov zohrieva na viac ako 100 stupnov. Co to bude robit po chipnuti na 100kW ani srnka netusi, no chladnejsi na 100% nebude. A prehriaty olej je zaciatok konca toho inak nepodareneho motora. Ked na to beries uver velmi prudko sa zamysli, ci si to auto budes dobrovolne humplovat.
A teraz na temu 2.0TDCI :
Povodom je to zabozrut PSA 2.0HDI 80kW. Vyrobca ho chipol na 100kW bez zmeny komponentov. Zacali sa objavovat problemy s poohybanymi ojnicami (dlhe jazdy po dialnici na plny plyn), preto po FL ma tento motor ojnice ine. Do Mondea Mk.IV sa uz dostal s ojnicami zosilnenymi. Preto je sialenstvo tento predFL motor tahat hore na 120kW. To je fakt na kratkodobe potesenie sa, nie na dlhodobe jazdenie so 100% - nou spolahlivostou.
Neviem, ako je to s CZ legislativou, u nas na Slovensku mozes vymenit motor len za rovnaky. To moze byt dalsi problem. Okrem toho - 2.0TDCI ma vacsie brzdove kotuce a nie som si isty, ci nahodou nie su aj ine predne pruziny. Dvojliter je hodne tazsi ako 1.6TDCI. Podla mna tadialto cesta nevedie.
Najlepsie riesenie je predat 1.6 a kupit 2.0, len bacha na kilometre, obvykle maju hooodne velke nabehy. A po FL vacsinou aj DPF, co nie je to prave orechove pre chiptuning, pretoze je to dalsi stupel vo vyfuku. Pred piatimi mesiacmi som jeden taky predaval...
Vidim prave pribudnuty prispevok ohladom 1.8TDCI :
Konstrukcne je to velmi stary motor, netusim, co sa z neho da vytlacit a s akym dopadom na spolahlivost. Na SK fore jeden majitel pise, ze ho ma natiahnuty na 160 HP (cca 120kW), co sa mi zda dost nerealne. Ako som uz pisal - zohnat dvojliter s co najnizsim nabehom a ten poriadne vytunit, bezne ich davaju na 123 kW, co je seriovka v Kuge. Toto by mohol zniest bez akychkolvek nasledkov.
Re: 1.6 TDCi Výkonové maximum
Napsal: 20.08.2012 14:13
od Marod22
1.8 TDCi. ale každý má také svoje muchy. Napríklad s týmto sa vybav na zimu kvalitným termoprádlom

...je liatinový, takže sa veľmi pomaly zohrieva. Ale nemôžeš mať všetko, takže musíš hľadať kompromisy. Z hľadiska spolahlivosti je na tom asi najlepšie.
Re: 1.6 TDCi Výkonové maximum
Napsal: 20.08.2012 14:15
od V12
sagic :
Ale az po FL, to uz ma ine ojnice, s ktorymi nie su problemy. Bluefinom sa z 160 HP 2.0TDCI v Kuge a Mondeu da vydolovat 182 HP a uctyhodnych 429 Nm.
shifty :
Turbo na 1.6TDCI tlaci 2.3 baru, kratkodobo v rezime overboost 2.5.
Re: 1.6 TDCi Výkonové maximum
Napsal: 20.08.2012 14:51
od Shifty
Tak jsem si asi koupil budík na dvě věci. Dupnul jsem na to a víc jak na 1.4baru se to nedostalo:D.
Re: 1.6 TDCi Výkonové maximum
Napsal: 20.08.2012 15:15
od Sagic
Bud mas spatny budik, nebo aspon vis proc ti nestaci 80 KW

Re: 1.6 TDCi Výkonové maximum
Napsal: 20.08.2012 15:21
od Shifty
Jo no:D, nebo jestli to není jen papírovejch 80, ale ve skutečnosti těch 66. Dá se to nějak fyzicky poznat?
Re: 1.6 TDCi Výkonové maximum
Napsal: 20.08.2012 15:45
od xbobcz
Shifty píše:Tak jsem si asi koupil budík na dvě věci. Dupnul jsem na to a víc jak na 1.4baru se to nedostalo:D.
Budik mas spravnej. Ten budik ti ale ukazuje relativni tlak takze 1.4 na tvem budiku je 2.4 bar absolutniho tlaku se kterym pocita jednotka. Takze tvuj budik by mel ukazovat v maximu mezi 1.3 - 1.5.
Jak poznat jestli to ma 80 nebo 66kW, muzes tak zajet na brzdu a nechat to zmerit a budes vedet kolik to ma ve skutecnosti.