Stránka 1 z 1

FF II 1.6 Duratec 74kW Kde je čidlo teploty motoru v PP?

Napsal: 29.07.2012 14:54
od Leon_vendelin
Ahoj kluci,
prosim poraďte mi kde je teplotni čidlo které se po přepnuti palubního počítače do servisního modu zobrazuje jako engine temp? Je vadné protože mi ukazuje teplotu o 40 st C vyšší než je skutečnost. Příklad auto stojí 24h venku, kde je nula a čidlo ukazuje 40 st C. Za provozu až 148 st C. Je to tedy evidentni nesmysl a spína mi to zbytečně saharu. Teplota vody na analogovém ukazateli na přístrojovce ukazuje za provozu standartní teplotu danou typem termostatu t.j. cca 87 st C. Změřil jsem teplotu po dojezdu bezkontaktním teploměrem a byla po celém povrchu motoru pod 100 st C. Zastavil jsem se u fordu v Mostě a tam mi nebyli schopni říct, které čidlo to je... Prý to tam mám nechat, že to musí dát na diagnostiku a podobné kecy. Jen ze mně chtěli vytahnout peníze. Když budu vědět, které čidlo to je tak jej koupím a vyměním sám. To že je vadné mi žádná diagnostika říkat nemusí. Očekával bych, že bude někde v hlavě motoru ale nic takového tam nevidím.
Děkuji za pomoc
Leon

Re: FF II 1.6 Duratec 74kW Kde je čidlo teploty motoru v PP?

Napsal: 29.07.2012 17:02
od V12
Cidlo teploty motoru v servisnom rezime naozaj ukazuje na vsetkych Focusoch teplotu vyssiu o 40 stupnov. Nie je to ziadna zavada, ale vlastnost. Servis tymto neotravuj, pretoze bude diagnostikovat doblba aj odtien farby karoserie a patricne Ta za to skasiruje.

Aj tu sa to preberalo : http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 83#p791383

Re: FF II 1.6 Duratec 74kW Kde je čidlo teploty motoru v PP?

Napsal: 29.07.2012 17:38
od Leon_vendelin
Hmm to jsem teda v pr... doufal jsem, ze to bude pricina mojeho presprilis aktivniho vetraku sahary. Staci maly kopec a jedu jak s vrtulnikem na střeše :wallbash: V odkazovanem foru to dotycny nijak nezduvodnil proc tomu tak je.Nemoznosti zobrazit zaporne teploty? ...to je fakt divny... A proc to sakra nevedi v autorizovanem servise? Ptal jsem se chlapka, ktereho mi predstavili jako "odbornik na motory" ...ted musim patrat proc moje sahara zije svym vlastnim zivotem. :shocked:
Ale diky za reakci...kdyby nekdo dalsi mohl pridat svuj nazor budu vdecny.
Leon

Re: FF II 1.6 Duratec 74kW Kde je čidlo teploty motoru v PP?

Napsal: 29.07.2012 21:06
od ZaQik
neco k rozdilu mezi analogovym ukazatelem a hodnotou z palubaku: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

Re: FF II 1.6 Duratec 74kW Kde je čidlo teploty motoru v PP?

Napsal: 30.07.2012 08:20
od V12
Na niektore auta bola zvolavacka ohladom Cooling Fan Control Unit. Daj VIN, mrkneme v ETIS-e, ci sa to netyka aj Teba. Mozno tam naozaj je nejaka zavada. Rozdiel budiku a PP je ale na vsetkych autach, robil mi to 2.0TDCI, robi to aj 2.0i, synovec s C-Max-om 1.8i to iste. A vo vsetkych pripadoch sa nam sahara sprava rovnako - bez zavad.

Re: FF II 1.6 Duratec 74kW Kde je čidlo teploty motoru v PP?

Napsal: 30.07.2012 09:51
od foki
cidlo je pod civkou na hlinikovem drzaku .

Re: FF II 1.6 Duratec 74kW Kde je čidlo teploty motoru v PP?

Napsal: 31.07.2012 10:40
od Leon_vendelin
ZaQik píše:neco k rozdilu mezi analogovym ukazatelem a hodnotou z palubaku: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a
jojo to jsem cetl... muj problem je jen jediny. Auto se neprehriva, normalne topi jen sahara je jak pitoma. koupil jsem to pred rokem a hned tam dal LPG tak jsem nejakou dobu patral timto smerem ale montaz je v poradku. Pak jsem narazil na rozdil teplot analog versus PP. To jste mi taky shodili... tak ted nevim... jestli je ridici jednotka vetraku v pr... docela by me zajimal algoritmus podle ktereho to beha. Jaky tam jdou vstupy atd. Delam v energetice takze me to zajima i z profesni stranky kde s regulacnimi obvody taky zabyvam...... At tak ci tak dekuji vsem, ze si nasli cas mi odpovedet. Vite vic nez ve Fordu v Moste :cooler: .

Re: FF II 1.6 Duratec 74kW Kde je čidlo teploty motoru v PP?

Napsal: 31.07.2012 23:15
od Leon_vendelin
Jeste me napadlo, kdyz teda to cidlo ukazuje o 40 vice, pak kdyz jsem tam videl dokonce 148 st C tak po odecteni je to 108 st C neni to moc? Zkouseli jste nekdo na kolik vam to vyleze pri vetsim zatizeni motoru? Kdyz je voda v okruhu porad max 87 dle analogu, kde se bere ta teplota o dvacet vetsi? Ze by to v PP byla teplota kovu a analog ukazuje teplotu vody? To by snad vysvetlovalo ten rozdil. :shocked: Treba sahara pracuje spravne a me se ten motor lokalne opravdu prehriva!?