Amatérský test: zimní pneu vs univerzální pneu
Napsal: 15.02.2012 07:20
Tak jsme si s kolegou řekli, že bude fajn si trochu zablbnout.
Klimatické podmínky: -3C
Místo: HK
Povrch: uježděný sníh
Auta:2x Focus kombi, 1,8 TDCi. Jedno zimní pneu (5mm), druhé nové univerzály (8mm).
Postup: Rozjet se a od definovaného místa krizové brždění (spojka a brzda na podlahu). Po úplném zastavení porovnat, kde zastavil ten druhý.
Délka brzdné dráhy brutálně závisela na nájezdové rychlosti. Plus 10 km a auto brzdilo (plulo) a brzdilo a brzdilo a brzdilo, až zastavilo.
Neměli jsem nájezdový radar, takže jsme buď jeli vedle sebe nebo podle tachometru se snažili plus mínus mít stejnou rychlost.
Výsledek: (napíšu o víkendu, zatím si tipujte
Pro šťouraly - neměřili jsme to pásmem, takže naše měření bylo plus mínus metr. Šlo spíš o to, jestli zastaví jeden nebo druhý cca stejně, nebo o půlku auta či o délku auta jinde.)
EDIT
Na straně 3 je dopsán výsledek amatérského testu. Anketa bude stále otevřená, takže pro nově příchozí je možnost si zahlasovat a pak jít k výsledku. Raději čtěte 2x, než rychle hlasovat...

Klimatické podmínky: -3C
Místo: HK
Povrch: uježděný sníh
Auta:2x Focus kombi, 1,8 TDCi. Jedno zimní pneu (5mm), druhé nové univerzály (8mm).
Postup: Rozjet se a od definovaného místa krizové brždění (spojka a brzda na podlahu). Po úplném zastavení porovnat, kde zastavil ten druhý.
Délka brzdné dráhy brutálně závisela na nájezdové rychlosti. Plus 10 km a auto brzdilo (plulo) a brzdilo a brzdilo a brzdilo, až zastavilo.
Neměli jsem nájezdový radar, takže jsme buď jeli vedle sebe nebo podle tachometru se snažili plus mínus mít stejnou rychlost.
Výsledek: (napíšu o víkendu, zatím si tipujte

EDIT
Na straně 3 je dopsán výsledek amatérského testu. Anketa bude stále otevřená, takže pro nově příchozí je možnost si zahlasovat a pak jít k výsledku. Raději čtěte 2x, než rychle hlasovat...