Stránka 1 z 2

Škrtící klapka sání

Napsal: 09.02.2012 14:45
od pavel.romasek
Nedávno se mi 2x stalo, že mi fordík ztratil při vyšších otáčkách výkon a přestal táhnout, na displayi se objevilo Engine Malfunction. Za pár vteřin to zase přešlo, tak jsem pátral po fóru s předpokladem, že je to turbo...
Nicméně jsem měl teď problém i s naftou a palivovým filtrem, takže jsem si v rámci výměny nechal udělat diagnostiku a vyskočil problém se škrtící klakou sání (nikoliv EGR ventil).
Neřešil někdo něco podobného? Orig klapka stojí prý skoro 10 litrů, dá se sehnat repas nebo neorig a za jakou cenu? Vyplatí se repas nebo neorig díl? Nedá se opravit?
Díky moc za radu!
JJIII

Re: Škrtící klapka síní

Napsal: 09.02.2012 15:00
od lucky.jack
Problém je stále nebo už se neobjevil? Zkontroloval bych konektory na klapce, je tam několik čidel, tak jestli není problém tam.
Klapka asi jen nová origo nebo vrakáč. Repas určitě ne a neorigo...no nevím.
Je s DPF nebo bez?

Re: Škrtící klapka síní

Napsal: 09.02.2012 15:05
od pavel.romasek
Problém trval vždy pár vteřin, bojím se jen, aby to neudělalo znovu v nějakém nevhodném okamžiku... Kontakty zkouknu, ale protože nejsem moc autogramotný, netuším, kde tu klapku hledat...
Co je DPF?

Re: Škrtící klapka síní

Napsal: 09.02.2012 16:14
od phofy
DPF je filtr pevných částic, je to na výfukovém potrubí, prostě EKO prasečina http://cs.autolexicon.net/articles/dpf- ... te-filter/ tady je vysvětlení. Jinak jestli nevíš jestli ho, tam máš tak napiš VIN

Re: Škrtící klapka síní

Napsal: 09.02.2012 16:25
od pavel.romasek
Dík za vysvětlení...
VINko je WF0SXXGCDS8C61587

Re: Škrtící klapka síní

Napsal: 09.02.2012 16:44
od phofy
Počkej, ty máš 66kw, tak ta ten filtr nemá, to jsi měl napsat hned :D
Tady máš všechnu výbavu a typ auta
Primární charakteristiky
Datum výroby: 16.05.2008
Řada vozidla: Focus 2008-
Typ karoserie: Kombi
Verze: Série 32
Motor: 1,6 DOHC TCI (90 k) vznětový
Převodovka: 5rychl. manuální - MTX75
Strana řízení: LHD FWD
Emise: Emisní stupen IV
Klimatizace: Mauální Klimatizace
Území: (+)"D"
Lak: Bílá Frozen
Látka čalounění: Ecrin (B-C)

Méně významné vlastnosti
Vyrobeno v závodě Saarlouis
Bezpečnostní zámek skupina č.1
Marketingová úroveň 1
Sada - zlepšená oprava pneu SVC
sp.pr.el.ovl. okna na jeden dotek
S Ručně Ovlád.Zadními Okny
Se standard.tón.skly
s malou centr. konzolou na podlaze
Barva int.okolí-Medium tmavá Flint
Barva vnitřních doplňků - Ebony
S kobercem nákladového prostoru
Se Sklopným Zpětným Zrcátkem
Vyhř.signální zrc.s dvojím ovlád.
Se střední hlavovou opěrkou vzadu
s man. ovl. sed. rid ve 4 smerech
s man. nast. sed. spoluj. ve 2 sm.
Klíč zapal. vyklápěcí s dálk.ovl.
S Centrálním Zamykáním
s jedn.dálk. ovl. vst. dverí
S prerus.oknem
Air Crtn Rstrnt LH
Omezení regulace vzduchu RH
s airbagem ridice
S Airbagem Pro Spolucestujícího
S bočním airbagem - strana řidiče
S bočn.airbagem-strana spolujezdce
(+) Zadni tlumice standard
6J x 15 ocelové kolo
Pneumatiky 195/65VR x 15
Kryt středu kola 15 - styl C
Žádné pojistné matice s oky
Se Standardním Zavěšením
Se zadními brzdovými kotouči
s asistentem nouzového brzdení
S IVD/TCS/ABS
Standardní prední sedadlo
S pedály bez seřizování
Volant-vinyl/manžeta hliník
Se zvedákem A/V
ICE-nižší výbavy CD + rádio AM/FM
ICE Feature Pack 20
S 6 reproduktory
S Ovládáním Rádia Na Sloupku Řízení
S halogenovými svetlomety
S hliníkovými rámečky světlometů
Koncová světla - úroveň 1

Re: Škrtící klapka síní

Napsal: 09.02.2012 20:01
od Dav
To:pavel.romasek
Klapku mam taky menenou, opravit nejde, odejde vzdy elektronika. Original stoji 5tis bez DPH, s praci me to stalo do 6tis u Dudika v Kylesovicich. Je u merky oleje, jdou do ni asi dva konektory, myslim zluty a hnedy. 66kw verze to ma trochu jinak, ale jinak to bude podobne.
Pokud ji nevymenis, pojedes porad v nouzaku.

Re: Škrtící klapka síní

Napsal: 09.02.2012 20:25
od pavel.romasek
Diky, tak jsem ji identifikoval spravne ;-) i kdyz je jinak pootocena. Mrknu jeste na kontakty, jestli neni nekde neco uvolnenyho.
V servisu mi rekli, ze by to zatim neresili, kdyz to ted nic nehlasi a jinak se to neprojevuje. I hlaska na palubnim pocitaci hned zhasla, tak si myslim, ze v nouzovem rezimu to nejede. Opravdu to udelalo jen na par vterin, jako by se zasekla a hned zase otevrela...
Pet tisic by bylo vzhledem k cene, kterou mi rekli v autorizovanym servisu (8200,- bez dane), "celkem v pohode". Vymena je pry na pul hodky maximalne...

Re: Škrtící klapka síní

Napsal: 10.02.2012 09:22
od lucky.jack
5000 bez DPH je nesmysl. To nevím co ti to tam dali a kde to vzali.
Nová stojí 8200 bez DPH jak mu řekli ve Fordu. Viz. obrázek, přesně podle VINka.

Re: Škrtící klapka síní

Napsal: 10.02.2012 09:51
od pavel.romasek
Jojo, to je ono ;-( Neorig díl se v tomto případě nedělá?

Re: Škrtící klapka síní

Napsal: 10.02.2012 10:16
od spanel
Jen aby to nebyl jen špatný kontakt v konektoru, někde tady ve fóru je něco podobného myslím, že to bylo na 1.8 TDCi, kde nějaký slušnější autorizák opravil závadu tak, že jen kabeláž ke konektoru a konektor připevnil plastovou stahovací páskou, aby vlivem vibrací a teplotních rozdílů nedocházelo k uvolňování kontaktu. Ale připouštím, že to může být i jinak.

Re: Škrtící klapka síní

Napsal: 10.02.2012 10:21
od lucky.jack
Nevím jestli to bylo na klapce, ale určitě se to řešilo na čidle na railu.

Re: Škrtící klapka síní

Napsal: 10.02.2012 11:37
od spanel
Jo,jo, na railu! Ale i to by mohlo být ono. :bebng:

Re: Škrtící klapka síní

Napsal: 10.02.2012 12:25
od lucky.jack
Psal jsem to v prvním příspěvku :P

Re: Škrtící klapka síní

Napsal: 10.02.2012 12:27
od spanel
:palec_nahoru:
lucky.jack píše:Psal jsem to v prvním příspěvku :P