Stránka 1 z 1

Propad otáček při minimálním sešlápnutí plynu

Napsal: 12.10.2011 16:01
od geish@
Tak jsem zcela náhodou přišel na to, že když auto stojí na volnoběh a minimálně sešlápnu plyn pedál (jde to "vychytat" opravdu hóóódně špatně), propadnou se mi otáčky tak o 70-80 ot./min. Při volnoběhu mě drží otáčky zhruba mezi 760-770 ot./min. Když pomalinku sešlapuju pedál plynu a dostanu se do místa kde "začíná zabírat", tak se propadnou otáčky (motor se jakoby přidusí). Když přidávám dál, tak jde normálně do otáček. Když ale nechám pedál minimálně sešlápnutý, tak pak se to dvakrát/třikrát zhoupne v rozmezí cca 690-770 ot./min. a otáčky se pak zvednou na cca 850-900 ot./min (což by asi odpovídalo tomu minimálnímu sešlápnutí pedálu).
Nedalo mi to, a díval jsem se jak se chovají v téhle situaci další věci v motoru (mám k dispozici jen Vagcom, tudíž pro Ford jen norma ODB a možnosti prakticky žádné). Současně s propadem otáček se přivírá škrtící klapka, pak logicky váha měří menší průtok vzduchu (což opravdu naměřila). Docela mě ale překvapilo, že klesne i hodnota sešlápnutí plyn. pedálu. Když se pedálu nedotýkám, ukazuje 12,9%. V tom bodě sešlápnutí kdy to začně blbnout ale ukáže 12,5%.
Je něco špatně na pedálu plynu, nebo jinde? Normální to asi není ...

Re: Propad otáček při minimálním sešlápnutí plynu

Napsal: 13.10.2011 10:21
od Czech Fan
Včera jsem to zkoušel a podařilo se mi to nasimulovat taky. Chce to tedy opravdu citlivou praci s plynem. Další poznatek je, že když se ti podaří navodit tento stav a máš na palubním počítači nastavenu okamžitou spotřebu, tak je o cca 0,2 L/h menší než na volnoběh. Myslím, že chyba nebude v plynovém pedálu, zřejmě jde o nějaký přechodový stav a řídící jednotka si s tím neví rady. Asi to bude standardní jev a nepůjde o žádnou poruchu.

Re: Propad otáček při minimálním sešlápnutí plynu

Napsal: 13.10.2011 14:17
od geish@
Tak to nebudu řešit, díky, že jsi to otestoval! :palec_nahoru:

Re: Propad otáček při minimálním sešlápnutí plynu

Napsal: 13.10.2011 15:26
od Fokal
Tohle jsem taky pozoroval a nikdy mě nenapadlo, že je něco špatně :D To samý dělá Fabie a to samý i Forester s el. plynem, co jsem měl možnost vyzkoušet. Bude to podle mě naprosto normální jev :wink:

Re: Propad otáček při minimálním sešlápnutí plynu

Napsal: 13.10.2011 17:14
od Hal9000
Jde o to že otevřením škrtící klapky odpojíš volnoběžný ventil, ale jak ji otevřeš minimálně tak tam jde méně vzduchu a tím pádem otáčky poklesnou.

Re: Propad otáček při minimálním sešlápnutí plynu

Napsal: 14.10.2011 14:11
od geish@
Aha, to mě nenapadlo. Z toho ale plyne, že by se to tak mělo chovat i za jízdy, tzn. při udržování konstantní rychlosti by to mělo cukat nebo něco takového, ne?