Propad otáček při minimálním sešlápnutí plynu
Napsal: 12.10.2011 16:01
Tak jsem zcela náhodou přišel na to, že když auto stojí na volnoběh a minimálně sešlápnu plyn pedál (jde to "vychytat" opravdu hóóódně špatně), propadnou se mi otáčky tak o 70-80 ot./min. Při volnoběhu mě drží otáčky zhruba mezi 760-770 ot./min. Když pomalinku sešlapuju pedál plynu a dostanu se do místa kde "začíná zabírat", tak se propadnou otáčky (motor se jakoby přidusí). Když přidávám dál, tak jde normálně do otáček. Když ale nechám pedál minimálně sešlápnutý, tak pak se to dvakrát/třikrát zhoupne v rozmezí cca 690-770 ot./min. a otáčky se pak zvednou na cca 850-900 ot./min (což by asi odpovídalo tomu minimálnímu sešlápnutí pedálu).
Nedalo mi to, a díval jsem se jak se chovají v téhle situaci další věci v motoru (mám k dispozici jen Vagcom, tudíž pro Ford jen norma ODB a možnosti prakticky žádné). Současně s propadem otáček se přivírá škrtící klapka, pak logicky váha měří menší průtok vzduchu (což opravdu naměřila). Docela mě ale překvapilo, že klesne i hodnota sešlápnutí plyn. pedálu. Když se pedálu nedotýkám, ukazuje 12,9%. V tom bodě sešlápnutí kdy to začně blbnout ale ukáže 12,5%.
Je něco špatně na pedálu plynu, nebo jinde? Normální to asi není ...
Nedalo mi to, a díval jsem se jak se chovají v téhle situaci další věci v motoru (mám k dispozici jen Vagcom, tudíž pro Ford jen norma ODB a možnosti prakticky žádné). Současně s propadem otáček se přivírá škrtící klapka, pak logicky váha měří menší průtok vzduchu (což opravdu naměřila). Docela mě ale překvapilo, že klesne i hodnota sešlápnutí plyn. pedálu. Když se pedálu nedotýkám, ukazuje 12,9%. V tom bodě sešlápnutí kdy to začně blbnout ale ukáže 12,5%.
Je něco špatně na pedálu plynu, nebo jinde? Normální to asi není ...