Propad otáček při minimálním sešlápnutí plynu

Vše o motorech ST a RS
Moderátor:foki
Odpovědět
geish@
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 01.11.2010 19:31

Propad otáček při minimálním sešlápnutí plynu

Příspěvek od geish@ » 12.10.2011 16:01

Tak jsem zcela náhodou přišel na to, že když auto stojí na volnoběh a minimálně sešlápnu plyn pedál (jde to "vychytat" opravdu hóóódně špatně), propadnou se mi otáčky tak o 70-80 ot./min. Při volnoběhu mě drží otáčky zhruba mezi 760-770 ot./min. Když pomalinku sešlapuju pedál plynu a dostanu se do místa kde "začíná zabírat", tak se propadnou otáčky (motor se jakoby přidusí). Když přidávám dál, tak jde normálně do otáček. Když ale nechám pedál minimálně sešlápnutý, tak pak se to dvakrát/třikrát zhoupne v rozmezí cca 690-770 ot./min. a otáčky se pak zvednou na cca 850-900 ot./min (což by asi odpovídalo tomu minimálnímu sešlápnutí pedálu).
Nedalo mi to, a díval jsem se jak se chovají v téhle situaci další věci v motoru (mám k dispozici jen Vagcom, tudíž pro Ford jen norma ODB a možnosti prakticky žádné). Současně s propadem otáček se přivírá škrtící klapka, pak logicky váha měří menší průtok vzduchu (což opravdu naměřila). Docela mě ale překvapilo, že klesne i hodnota sešlápnutí plyn. pedálu. Když se pedálu nedotýkám, ukazuje 12,9%. V tom bodě sešlápnutí kdy to začně blbnout ale ukáže 12,5%.
Je něco špatně na pedálu plynu, nebo jinde? Normální to asi není ...
S-MAX 2.5T Titanium `07, 162kW, 320Nm, K&N, RS sparkplugs, RS clutch

Uživatelský avatar
Czech Fan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 28.10.2009 23:54
Bydliště: Praha (Neratovice)

Re: Propad otáček při minimálním sešlápnutí plynu

Příspěvek od Czech Fan » 13.10.2011 10:21

Včera jsem to zkoušel a podařilo se mi to nasimulovat taky. Chce to tedy opravdu citlivou praci s plynem. Další poznatek je, že když se ti podaří navodit tento stav a máš na palubním počítači nastavenu okamžitou spotřebu, tak je o cca 0,2 L/h menší než na volnoběh. Myslím, že chyba nebude v plynovém pedálu, zřejmě jde o nějaký přechodový stav a řídící jednotka si s tím neví rady. Asi to bude standardní jev a nepůjde o žádnou poruchu.
Focus ST, 2007, 5D, Orange, Bluefin, kit K&N, IC Dreamscience, RS Clutch
Mustang GT MK6 2017, 5.0 V8, AUT

geish@
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 01.11.2010 19:31

Re: Propad otáček při minimálním sešlápnutí plynu

Příspěvek od geish@ » 13.10.2011 14:17

Tak to nebudu řešit, díky, že jsi to otestoval! :palec_nahoru:
S-MAX 2.5T Titanium `07, 162kW, 320Nm, K&N, RS sparkplugs, RS clutch

Uživatelský avatar
Fokal
.
.
Příspěvky: 3876
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Propad otáček při minimálním sešlápnutí plynu

Příspěvek od Fokal » 13.10.2011 15:26

Tohle jsem taky pozoroval a nikdy mě nenapadlo, že je něco špatně :D To samý dělá Fabie a to samý i Forester s el. plynem, co jsem měl možnost vyzkoušet. Bude to podle mě naprosto normální jev :wink:
ST150

Uživatelský avatar
Hal9000
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3658
Registrován: 21.01.2011 17:41
Bydliště: Plzeň

Re: Propad otáček při minimálním sešlápnutí plynu

Příspěvek od Hal9000 » 13.10.2011 17:14

Jde o to že otevřením škrtící klapky odpojíš volnoběžný ventil, ale jak ji otevřeš minimálně tak tam jde méně vzduchu a tím pádem otáčky poklesnou.

geish@
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 01.11.2010 19:31

Re: Propad otáček při minimálním sešlápnutí plynu

Příspěvek od geish@ » 14.10.2011 14:11

Aha, to mě nenapadlo. Z toho ale plyne, že by se to tak mělo chovat i za jízdy, tzn. při udržování konstantní rychlosti by to mělo cukat nebo něco takového, ne?
S-MAX 2.5T Titanium `07, 162kW, 320Nm, K&N, RS sparkplugs, RS clutch

Odpovědět

Zpět na „Motory“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů