Tak jsem zcela náhodou přišel na to, že když auto stojí na volnoběh a minimálně sešlápnu plyn pedál (jde to "vychytat" opravdu hóóódně špatně), propadnou se mi otáčky tak o 70-80 ot./min. Při volnoběhu mě drží otáčky zhruba mezi 760-770 ot./min. Když pomalinku sešlapuju pedál plynu a dostanu se do místa kde "začíná zabírat", tak se propadnou otáčky (motor se jakoby přidusí). Když přidávám dál, tak jde normálně do otáček. Když ale nechám pedál minimálně sešlápnutý, tak pak se to dvakrát/třikrát zhoupne v rozmezí cca 690-770 ot./min. a otáčky se pak zvednou na cca 850-900 ot./min (což by asi odpovídalo tomu minimálnímu sešlápnutí pedálu).
Nedalo mi to, a díval jsem se jak se chovají v téhle situaci další věci v motoru (mám k dispozici jen Vagcom, tudíž pro Ford jen norma ODB a možnosti prakticky žádné). Současně s propadem otáček se přivírá škrtící klapka, pak logicky váha měří menší průtok vzduchu (což opravdu naměřila). Docela mě ale překvapilo, že klesne i hodnota sešlápnutí plyn. pedálu. Když se pedálu nedotýkám, ukazuje 12,9%. V tom bodě sešlápnutí kdy to začně blbnout ale ukáže 12,5%.
Je něco špatně na pedálu plynu, nebo jinde? Normální to asi není ...
Propad otáček při minimálním sešlápnutí plynu
-
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 01.11.2010 19:31
Propad otáček při minimálním sešlápnutí plynu
S-MAX 2.5T Titanium `07, 162kW, 320Nm, K&N, RS sparkplugs, RS clutch
- Czech Fan
- Nováček
- Příspěvky: 49
- Registrován: 28.10.2009 23:54
- Bydliště: Praha (Neratovice)
Re: Propad otáček při minimálním sešlápnutí plynu
Včera jsem to zkoušel a podařilo se mi to nasimulovat taky. Chce to tedy opravdu citlivou praci s plynem. Další poznatek je, že když se ti podaří navodit tento stav a máš na palubním počítači nastavenu okamžitou spotřebu, tak je o cca 0,2 L/h menší než na volnoběh. Myslím, že chyba nebude v plynovém pedálu, zřejmě jde o nějaký přechodový stav a řídící jednotka si s tím neví rady. Asi to bude standardní jev a nepůjde o žádnou poruchu.
Focus ST, 2007, 5D, Orange, Bluefin, kit K&N, IC Dreamscience, RS Clutch
Mustang GT MK6 2017, 5.0 V8, AUT
Mustang GT MK6 2017, 5.0 V8, AUT
-
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 01.11.2010 19:31
Re: Propad otáček při minimálním sešlápnutí plynu
Tak to nebudu řešit, díky, že jsi to otestoval! 

S-MAX 2.5T Titanium `07, 162kW, 320Nm, K&N, RS sparkplugs, RS clutch
- Fokal
- .
- Příspěvky: 3876
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Propad otáček při minimálním sešlápnutí plynu
Tohle jsem taky pozoroval a nikdy mě nenapadlo, že je něco špatně
To samý dělá Fabie a to samý i Forester s el. plynem, co jsem měl možnost vyzkoušet. Bude to podle mě naprosto normální jev 


ST150
- Hal9000
- Test driver
- Příspěvky: 3658
- Registrován: 21.01.2011 17:41
- Bydliště: Plzeň
Re: Propad otáček při minimálním sešlápnutí plynu
Jde o to že otevřením škrtící klapky odpojíš volnoběžný ventil, ale jak ji otevřeš minimálně tak tam jde méně vzduchu a tím pádem otáčky poklesnou.
-
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 01.11.2010 19:31
Re: Propad otáček při minimálním sešlápnutí plynu
Aha, to mě nenapadlo. Z toho ale plyne, že by se to tak mělo chovat i za jízdy, tzn. při udržování konstantní rychlosti by to mělo cukat nebo něco takového, ne?
S-MAX 2.5T Titanium `07, 162kW, 320Nm, K&N, RS sparkplugs, RS clutch
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů