Stránka 1 z 3
Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 10.08.2011 16:36
od odjinud
Tak se mi rozsvítila kontrolka motoru (přijel jsem, zaparkoval - vše ok; pak to cca 10h stálo, no a následně se zničehonic rozsvítila).
Má cenu jezdit na dignostiku? Nerad bych, aby z toho pak vypadla nějaká kravina typu slabá baterie (která slabá je) nebo něco podobnýho. Nevymázne tyhle "náhodný" chyby odpojení baterie s tím, že kdyby šlo o něco vážnějšího, tak by se to objevilo znova?
Jinak jsem předtím tankoval "plnou" u Globusu, asi 50litrů, může to mít nějaký vliv?
Auto má najeto 100kkm, před 14 dny bylo na prohlídce + na rozvodech/klíňáku. Dělala se i diagnostika - vše ok.
Předem díky moc za info.
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 10.08.2011 18:53
od FrFill
no Globusbeno na to klidně muže mit vliv

,ja bych zkusil odpojit tu baterku a pak jezdit a pozorovat(cukani ,větší kouřivost,atd).

Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 11.08.2011 10:03
od zip11
Já bych řekl, že to bude mít souvislost s tou prohlídkou a s těma novýma rozvodama, ale nechci být pesouš!!
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 11.08.2011 11:08
od VH123
Z tohodle důvodu je dobrý mít čínskou OBD2 scheisdrekdiagnostiku za pár dolarů, minimálně pojedeš do servisu s hrubou představou co ti konkrétně svítí za chybu. A teoreticky by mělo jít číslo chyby vysvítit v diagnostickém režimu přístrojovky. Dohledáš na fóru.
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 15.08.2011 09:49
od odjinud
Tak po zresetování odpojením baterky to vydrželo asi 15km zhaslé, pak jsem zastavil u samošky a poté se to po vyjetí z parkingu zase rozsvítilo. No, uvidím ještě až vyjedu nádrž tu Globusovského benálu. Auto jinak jede bezproblémově.
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 15.08.2011 10:29
od masky
3 dny na Sázavě a taky se mi z ničeho nic rozsvítila. Auto neztratilo výkon nic..jen svítí, občas na chvilku zhasne a pak se zase rozsvítí...momentálně je auto na diagnostice, tak uvidíme. Mají teď u Fordu (Homolka) akci 50% na auta starší 5ti let, tak se to docela hodí.
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 15.08.2011 18:07
od masky
tak po diagnostice zjištěno, že odešla jedna ze 4 lambda sond (technik se strašně divil, že jsou 4, ti-vct motor asi příliš neznají). Oprava by stála 6tis za jednu - nutno vyměnit obě, protože neumějí zjistit, která z nich to je. Ale přehráli mi soft a kontrolka zhasla, takže snad to bude v pohodě.
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 15.08.2011 18:40
od FrFill
odjinud píše:Tak po zresetování odpojením baterky to vydrželo asi 15km zhaslé, pak jsem zastavil u samošky a poté se to po vyjetí z parkingu zase rozsvítilo. No, uvidím ještě až vyjedu nádrž tu Globusovského benálu. Auto jinak jede bezproblémově.
hmm tak bych ještě zkusil dotankovat nejakej v uvozovkách "lepší" benzin 8)pokud maš možnost ,pak už jedině diagnostiku

Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 08.09.2011 09:44
od odjinud
Tak jsem zpět z diagnostiky, která odhalila chybu lamby.
Co říkal servisák, může to být tím palivem, takže dovyjet, vzít nějakej lepší benzín (co třeba?), trochu "vypálit červa" a pak znova zresetovat CPU...
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 09.09.2011 07:40
od Eidž
Globus bere palivo od Unipetrolu, navíc mají v nabídce aditivovaný Natural 95. Tj. ověřená kvalita. A obsluha Globusu rozhodně nebude pančovat benzin...
Co lidi moc nevědí, Globus má asi jako jediný obchodní řetězec odbory, tj. zaměstnanci jsou tam spokojení. A je to následně vidět na kvalitě. Ne jako Lidl, kde je kapitalismus počátku 19. století...
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 09.09.2011 20:42
od odjinud
Hele, s tím jsem tam jel a léta tam už jezdím s feldou a vše ok. Tak nevím jestli to auto je fakt načaté, nebo je to tím benzínem nebo obojí...
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 09.09.2011 20:50
od Dragic
Já tankuju převážně u Globusu beru tedy ten lepší benzín a nemám problém nic mi nesvítí.
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 11.09.2011 21:56
od Sodri
Eidž píše:Globus má asi jako jediný obchodní řetězec odbory, tj. zaměstnanci jsou tam spokojení.
Tak třeba Tesco má taky odbory, ale nějak nevidím souvislost mezi fungováním odborové organizace a kvalitou benzínu...
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 12.09.2011 06:36
od Eidž
Souvislost je prostá - pokud nadřízený nařídí něco, co se zaměstnanci nezdá, dá echo odborářům... V praxi můžu vidět chování různých forem chování a pokud nadřízený nemá nad sebou hrozbu průseru, je to takový malý bůh a když mu to stoupne do hlavy, tak to stojí za to...
V poměru se nezaměstnaností, kdy na volné místo je přes 70 uchazečů je snaha o lokální obohacení zřejmá - řetězcem nakoupený benzin (naftu) střelí svým známým, jenže na objem je třeba vytankovat, co řetězec koupí...
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Napsal: 03.10.2011 11:16
od odjinud
Takže jsem vyjel nádrž skoro na dno, vzal plnou Shell V Power 95 okt. a po ujetí asi 300km zresetoval ř.j. odpojením baterky. Po následném nastartování kontrolka zhasla jak má, ale opět se rozsvítila po ujetí další 150km (poté co jsem na chvíli zastavil a opět nastartoval - to je pro ní nějaký impuls asi).
Ad benál - chtěl jsem 98 okt., ale ten Shell nevede. Pouze až tu 100ku (Shell V Power Racing), což jsem nevzal (jednak na D1 stála něco přes 40Kč

, pak jsem si řekl, že ty oktany s tím případným řešením mé závady koneckonců asi nesouvisí (nebo jo?) a nakonec ještě že FoFo má psáno palivo jen 95ku s tím, že lze případně i 98 okt.)
Na zpáteční cestě mi pak skoro došel před Prahou benzín, takže jsem musel zase vzít předraženej "D1 benzín" a sice 100okt od OMV, jen 5 litrů. Dal jsem si totiž předsevzetí (to už mi to zase svítilo:-), že u nás na sídlišti stejně dotaktuju plnou toho Shell V Power Racing, jenže ouha - neměli ho, takže jsem vzal jejich novinku Shell Fuel Save - cosi, co vám má snížit spotřebu per 100km až o litr. Aby veselých histiorek nebyl konec, koukám při tankování, že u stojanu vedle ten Power Racing pochopitelně měli

takže jsem toho Fuel Savu vzal zase jen 5l. Takže teď mám v nádrži todle a asi tak 3l toho OMV...
co dále?
Má cenu nějak dál laborovat s "lepším" benzínem nebo je to už škoda peněz, který bych měl dát spíš na servis? A co případně v servisu? Co říkali, jsou tam ty lambdy dvě - poznají, která je špatná nebo se to mění preventivně obojí?
Je možnost nějaké repase nebo jen výměna? A pokud výměna, je nějaká OEM sonda nebi jen origoi ford. Z vrakáče asi nemá cenu, ne?
Je ještě možnost, že by tam byl třeba špatný jen kabel k sondě? A nebo se to úplně vysr.?