Stránka 1 z 13
Pár rad ohledně ST170
Napsal: 19.06.2011 00:46
od polarite
Zdravim,
Před několika dny jsem si pořídil ST170 a chtěl bych se vás zeptat na pár věcí ohledně auta.
Najezdil jsem přibližne 1t Km takže se s ním pořad seznamuji, ST170 je takový můj malý sen, tak se pořtebuji ujistit zda je vše tak jak má být
Je normální, že se mi budík teploty vody po krátke době (cca tak 3km ani ne) ukazuje optimální teplotu? Také se mi zdá že se celý motor až moc zahříva, když jsem kontroloval olej tak se mi zdál rozpálený mnohem víc než u jiných benzínových motorů a to jsem jel pohodičku. Ovšem oba budíky ukazují optimální teplotu, takže asi hledám mouchy tam kde nejsou
Měnil jsem olej a když jsem to měl nahoře tak jsem si všiml ze mi chybí kryt katíku hned vedle olejové vany, tak mám strach aby se ten olej nepřehříval, budík stalé ukazuje optimální teplotu i při ostřejší jízdě, ale pro jistotu nevíte někdo kde by se ten kryt dal sehnat ? Olej jsem dal po radě kamarada (v olejích se moc nevyznám) Sunoco SYNTURO SPORTIVO 5W-50 doporučené třídy to prý překračuje a ohraní motor lépe při ostřejší jízdě než nízkovizkozní 5w30
Další věc, když jedu a motor je ještě studený tak se mi zda že při otačkách cca 1800 - 3500 lehce pokuckavá, plyn držím stále ve stejné poloze a motor jakoby ubral pak zase přidal a pořad dokola, je to jen takové jemné cukání, možna se mi to jen zdá ( opět asi blbost ale jistota je jistota) a prý je to u benzínoých aut normalní....
To by mělo být snad vše
Předem děkuji za Vaši pomoc.
Re: Pár rad ohledně ST170
Napsal: 19.06.2011 00:58
od ZonixX
Zdar a vitej - gratuluji k splnenemu snu..

..a rovnou te nebudu setrit: pokud chces, aby ti to auto vydrzelo, tak si zajed na vymenu oleje, to cos tam nalil tam NEPATRI. To, ze 5W30 A1 neochrani motor je FAMA. Ten motor je staven na tenhle lehkobezny olej.
Rychle zahrivani je v poradku, horko pod kapotou je v poradku

budikum muzes verit.
Cukani neni normalni, deje se tak i pri vypnute klimatizaci?
...no a zaloz si galerku

Re: Pár rad ohledně ST170
Napsal: 19.06.2011 01:04
od polarite
Díky za přivítání
To mám teda radost s tím olejem

, to cukaní se mi asi jen zdá, zbytečne plaším, jinak se to děje i bez klimy a po zahřátí je to ok
Re: Pár rad ohledně ST170
Napsal: 19.06.2011 01:20
od kozlow
Zdar,
vidím správně, černé ST? Také se přikláním k tomu, aby sis založil galerku..
Rychlé zahřívání, ano, to je pravda, i při běžné jízdě je výrazně rychlejší oproti jiným vozům stejného či podobného objemu.
Cukání, které popisuješ, se projevilo i u mě. Preventivně proběhla výměna svíček a startovacích kabelů, nicméně auto je stále v garáži, a tak prozatím výsledek neznám. Při hledání fórem jsem narazil na stejné obtíže, které většinou tato výměna vyřešila. Cukání je ale výrazné a nedá se přehlédnout.
Olej? Jedině formula ford... reklamním olejům moc nevěřím
EDIT: vidím blbě, šedé, škoda

Re: Pár rad ohledně ST170
Napsal: 19.06.2011 01:28
od polarite
To cukání u mě je celkem nepatrný, zatím nikdo kdo se mnou jel si toho nevšiml, asi se na to moc zaměřuju a jen hledám závady tam kde nejsou, má najeto už skoro 150 000 tak se trochu bojim no.....
Jinak zítra udělám ještě pár fotek a založím tu galerku

Re: Pár rad ohledně ST170
Napsal: 19.06.2011 01:33
od kozlow
tomuhle moc nevěř, u mně si toho taky snad nikdo nevšiml, dokud jsem je neupozornil. Věř sobě !
Založ galerku a proberem to tam

Re: Pár rad ohledně ST170
Napsal: 19.06.2011 11:07
od polarite
Re: Pár rad ohledně ST170
Napsal: 20.09.2011 13:53
od cizaa
polarite píše:pár věcí ohledně auta.
Hoj,
rovněž vítám!
zahřívání vody na provozní teplotu je zcela normální. Sám sem z toho byl po zakoupení poněkud vyplesknutej, ale prostě to tak je
Olej už ti kluci vysvětlili, nicméně je to tvůj boj. Sám leju Q8 Techno Formula 5W-30 (má specifikaci Ford) a nedám na něj dopustit.
Chybějící dekl katu je vlastně takový standard. Je na zranitelným místě a když tam není, je to vlastně jen líp. Aspoň nedělá bordel, když pozvolna odpadává
Občasným cukáním trpím rovněž, ale málokdy dám motoru možnost, by se projevil. Vinu opravdu nejspíš nese jeden ze svaté trojice zapalování, ale těžko říct, který konkrétně. Většinou je to kus od kusu něco jiného
A na závěr si neodpustím:
Kozlowe, nás ani nepřekvapuje, že auto stojí bez hnutí v garáži. Na Mýtu sice fyzicky bylo, ale nikdo neví, estli tam máš vůbec motor, když s tím prakticky nejezdíš
A jo, to máš za to nekonečný rejpání do mýho výfu(c)ku

Re: Pár rad ohledně ST170
Napsal: 20.09.2011 14:24
od kozlow
auto bylo v garáži, protože mu chybělo pár podstatný dílů, jako je kapota, světla, chladič..

po mýtu bylo najeto nějakých 700km během čtyř, pěti dnů převážně v dešti, a to já vážně nechtěl riskovat nějakou destrukci gum
a už sis opravil ten "vejfuk" ?
pověz nám víc o tom tvém cukání, jak moc cuká, kdy cuká
Re: Pár rad ohledně ST170
Napsal: 20.09.2011 14:36
od cizaa
Cukáním trpím především ve stoupání z Holešovic směrem teplická na podtočenou čtyřku. Řeší to trojka, který zvýší otáčky na cca 3-3,5 k rpm. Projevuje se to lehkým chvěním při záběru při podtočeným motoru. A poslední dobou občas na volnoběh, se tak trochu "zaklepe".
Až ustálím přísun financí, hodlám si trochu pustit žilou a dát to celý dohromady. Něco málo dílů už se začíná hromadit v garáži

Re: Pár rad ohledně ST170
Napsal: 20.09.2011 15:16
od kozlow
v těch končinách dle předpisů jedině na trojku
jo jo, tež pustím pár kapek k doladění "detailů"

Re: Pár rad ohledně ST170
Napsal: 20.09.2011 22:34
od polarite
cizza diky za privitani. Jak popisujes to cukani, tak presne to same se deje me. Jedu do kopce na 4 a pak to jde citit, staci trosku pridat plyn nebo podradit. Na ten volnobeh to jde taky obcas znat. Jeste mam jeden dotaz tece mi chladici kapalina coz jak jsem se docetl neni nic novyho, hadice jsou ok takze to asi bude O krouzek termostatu nebo ??
Re: Pár rad ohledně ST170
Napsal: 23.09.2011 14:21
od polarite
jinak ten vyfuk necham byt, necemu to nevadi takze nema cenu resit...
Jake svicky by jste doporucovali origo nebo nejake iridium ?
Re: Pár rad ohledně ST170
Napsal: 23.09.2011 15:10
od kozlow
k tomu močení kapaliny netuším.
Svíčky jedině origo, načetl jsem zde poměrně hodně zkušeností, ale prostě.. funguje to s origo, dej tam origo. Tzn. zajít přímo do fordu
Re: Pár rad ohledně ST170
Napsal: 23.09.2011 15:25
od cizaa
Stran močení:
- na vině je buď těsnění pod termostatem (poznáš v zimě, když ztvrdne, tak je ztráta z expanzky až do výše termostatu...tedy prakticky celý objem nádržky) nebo v samotném termostatu (ale to je zřídkakdy, prý se dá opravit lepením, ale to nebyl můj případ).
Stran svící:
- origo, ale problém s cukáním to nevyřeší (jen tak pro info), neb já je vyměnil a cukání přetrvává (cívka nebo káble).