Vse kolem chiptuningu

Vše o motorech ST a RS
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
djhell
.
.
Příspěvky: 79
Registrován: 08.05.2011 02:34
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

Vse kolem chiptuningu

Příspěvek od djhell » 02.06.2011 23:08

Zdarec

Premyslim o chipu, ale nevim jestli nemam neco vymenit.
Kolik snese nebo spis prenese seriova spojka kroutaku? Tak aby neodesla za 5000 km.

Co dostava jeste požrat po chipu?
Naposledy upravil(a) djhell dne 03.06.2011 13:31, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus ST225 (r.v. 2009)

Uživatelský avatar
vitacz
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1744
Registrován: 16.06.2008 22:08
Bydliště: Praha 10

Re: chiptuning / seriova spojka

Příspěvek od vitacz » 03.06.2011 10:00

Sice mám jinou káru než ty, ale já mám po chipu toto. Poloosa- byla kouslá takže vůbec nepružila. Po výměně odešel na druhé straně homokytenický kloub u převodovky. Dvouhmoťák- byl sice už malinko načatej a tímhle jsem ho dodělal.
Jinak už je vše OK. není to spíš o tom Chipu a spíš o tom jak tomu autu dáváš naprdel. přeci jenom to není na to mé auto stavěný. A když dáváš často rozjížďky a furt se tak nějak testuje tak to musí pápá udělat :-)
Ford Focus 1.8 TDCi 74kW chip 92kW 125HP Kombi 2004 ->Galerie<-
Ford S-Max 2.0 TDCi 103KW - 2011
ObrázekObrázek

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: chiptuning / seriova spojka

Příspěvek od Tonda-B » 03.06.2011 10:43

To už jsi daleko - ve svém dotazu.
Vycházíš z toho, že někdo změnil data v ŘJ motoru a že to udělal dobře.
To zdaleka není vždycky pravda.

Protože to nejdůležitější je si nová data správně vybrat.

Pokud do vyhledávače zadáš svoje auto a vybereš si nejlevnější úpravu, není to obvykle ono.
A může to být dokonce velice drahé.

Je pořád mnohem víc lidí, kteří znají software, dokáží třeba i napsat vlastní program, dokáží se dostat k datům do ŘJ, data změnit, korektně upravit kontrolní součty a další ochrany výrobců aut (kteří pochopitelně nechtějí aby v jejich datech někdo vrtal), než těch, kteří znají spalovací motory, průběh hoření, nestacionární proudění v sacím a výfukovém potrubí, jakým způsobem si předává motor s turbodmychadlem energii apod.

Takže dokáží sice v datech provést libovolné změny, ale to železo motoru nemusí být schopné je realizovat, nebo jen po krátkou dobu.

Takže někde jedeš na plný plyn - všechno je ohřáté, nafoukané, roztočené - a přijde zatáčka skoro naplno.
Ty nebrzdíš, jen poměrně rychle po sobě zaklapneš plyn a zase ho pak prošlápneš.
V tu chvíli máš turbo na klíně.

To když někdo změní plnící tlak a nedotáhne do konce jeho regulaci.

Nebo je možné překročit možnosti vstřikovacích trysek.
Jak známo množství benzínu do motoru závisí na tlaku benzínu a době otevření trysek.
V datech můžeš změnit tu dobu otevření.
Jenže maximální doba otevření trysek třeba v 6000 ot/min. je 10ms, pak už následuje další pracovní cyklus.
Takže do dat můžeš napsat třeba 12 ms a říkat si, že to lambda regulace dotáhne.
To ale nejde - i když budou vstřiky otevřené pořád a bez přestání, bude stejně benzínu ve válcích málo, odstartují se detonace a během krátké doby jsou v pístech díry.

Koupit si nové pneumatiky - jistě, je obtížné si dobře vybrat.

Jenže koupit si nová data do ŘJ motoru je mnohem náročnější i riskantnější záležitost.
Jak chceš poznat z ceny, že někdo nevytvořil nějaká data prostě u stolu?
Sedl si k tomu, tady přidal, tady taky trochu přidal a hotovo, data můžou do prodeje...
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Uživatelský avatar
djhell
.
.
Příspěvky: 79
Registrován: 08.05.2011 02:34
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

Re: Vse kolem chiptuningu

Příspěvek od djhell » 04.06.2011 14:28

Vitacz: jen pro info: kolik si dal za ten dvouhmotak? Nemyslim si ze by mel chip na to vliv, ale jen tak by me zajivalo kolik to vyjde na Forda. Ja to mnenil na G5 a bylo to fest mastne.

Tonda-b: dobre, tak predpokladejme, ze bych sehnal schopneho chiptunera. Me vylozene zajima, co vse vymnenit, nez jit do chipu, co je dostatecne predimenzovane a co ne.
Ford Focus ST225 (r.v. 2009)

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Vse kolem chiptuningu

Příspěvek od Tonda-B » 04.06.2011 16:08

djhell píše:Tonda-b: dobre, tak predpokladejme, ze bych sehnal schopneho chiptunera. Me vylozene zajima, co vse vymnenit, nez jit do chipu, co je dostatecne predimenzovane a co ne.
To ale záleží na stupni úprav a na výsledném kroutícím momentu.
Jednou měli u kamaráda přes zimu na brzdě volno a na dvoře nic moc používanou Octavii Combi I 1,8T se 150k a předním náhonem v základu.
Tak si vyndali motor, dali ho na brzdu a ladili data.
U 200 k výkonu zjistili, že mají teplotu výfukových plynů 950 st.C a že by to turbo dlouho nevydrželo.
Důvodem byla příliš skromně dimenzovaná turbína turbodmychadla.
Zřejmě aby měl motor dobré reakce na přidání plynu.
Ovšem po uvedeném zvýšení výkonu se začala chovat jako špunt - objemu výfukových plynů přestávala stačit a jejich teplota šla nahoru.
Tak si spočetli svoje turbo - jiné průměry kompresoru i turbíny, jiná lopatkování - úplně jiné a vodou chlazené.
U Garretů vhodné našli a koupili ho (cena 80k).
No a začali předělávat vše před i za turbem - od filtru vzduchu dál použili 2 mezichladiče místo jednoho (10 st.C dolů na teplotě stlačeného vzduchu bylo + 10 k výkonu), no a když už předělávat výfuk, tak celý nový - nerezový s kovovými katalyzátory.
Pořád nebylo nic jiného v motoru - sériové vačkové hřídele, komprese atd.
Jo, pro postřik pístů zespodu tlakovým olejem použili větší trysky (z TDI motoru) - víc oleje odebere ze dna pístů víc tepla.
Takže i 13-řádkový chladič motorového oleje.
Úprava přední části karoserie pro lepší přístup vzduchu ke všem chladičům.
Větší vstřiky.
Výsledkem bylo 256 k výkonu a teplota výfukových plynů jako na sériovém motoru.
Ovšem tomu bylo třeba přizpůsobit další věci:
- spojka s kovokeramickou lamelou
- 6-stupňové převodovka (ne kvůli malé pružnosti motoru, to rozhodně ne, ale protože byla konstruována na vyšší kroutící moment)
- poloosy
- brzdy
- podvozek - péra, tlumiče

No a na světě byla Octavie Combi (mně osobně se nejvíc líbil ten fór že to bylo v kombíku), která měla jediného soupeře - Porsche.
Mercedes, AUDI a BMW se zastavily na 250 km/h, ale Octavie měla maximálku 270 km/h...

Legrace byla i při tvorbě dat - bylo třeba stanovit hranici, od které to má opravdu jet.
Takže do 4000 otáček a do 2/3 sešlápnutí plynu šlo skoro všechno, co kompresor turba vyprodukoval, do obtoku.
Výsledkem bylo auto, se kterým bylo možné v pohodě parkovat u Kauflandu, popojíždět ve frontě aut atd. a žádná nervóza, kde se člověk podíval na pedál plynu a už to poskočilo.

Ovšem zajímavé svezení to bylo:
Na suchém asfaltu na 235 kvalitních gumách ses rozjel a na dvojku prošlápl plyn.
Do 4000 otáček to akcelerovalo pěkně, podstatně líp než u sériáku, ale ve 4000 otáčkách se vytvořil zajímavý efekt - přední kola se obalila bílým kouřem, jak se začala protáčet a pálit...

Když to shrnu - je to vždycky motor a jeho změněné parametry, který si vynutí změny ve zbytku auta.
Pokud budeš mít třeba o 30 k víc, není moc co řešit.
Ale +100 k může chtít změn docela dost.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Uživatelský avatar
Tesna
.
.
Příspěvky: 100
Registrován: 26.05.2009 16:52
Bydliště: ValMez

Re: Vse kolem chiptuningu

Příspěvek od Tesna » 04.06.2011 19:19

Nemám asi takové praktické zkušenosti jako Tomas-B, ale jako uživatel a upravovatel již několikátého auta mám konkrétně u ST jako řidič pocit, že auto tak, jak je postavené v základu je podstatně rychlejší než motor. Už při prvním svezení mi motor připadl přidušený vzhledem k podvozku, a k papírovým hodnotám a objemu nevýrazný. S úpravou prvního stupně, což je podobně jako u jiných značek čistě úprava ŘJ mám za 2 roky najeto víc jak 40tKm a nezaznamenal jsem jediný problém nebo pocit, že něco není OK a výkonu to nestíhá.

Jak se píše v předchozím příspěvku, naopak touha dostat z motoru víc tě přivede k nutnosti následných úprav, kdy tě HW věci začínají na výkonu a jízdních vlastnostech auta omezovat, takže pak je to jen o tom, co z auta chceš dostat a kolik do toho chceš vrazit. Což pak znamená úpravy sání, turba, výfukové soustavy, brzd, podvozku, spojky, mechanické úpravy motoru atd. a klidně pořád dokola.

Je jasné, že to vše taky bude mít vliv na životnost jednotlivých součástí, ale je třeba používat hlavu a auto „likvidovat“ pokud možno co nejméně (zahřívání, dochlazování, jízda na plný plyn …). Protože i sériové auto dokážeš za pár tisíc km totálně zhuntovat a odepsat. Při běžných úpravách a rozumném zacházení bych se konkrétně u ST o výrazné snížení životnosti čehokoliv nebál.

A tady na fóru určitě najdeš spoustu odkazů na úpravce i zkušeností majitelů různých stupňů úprav.

----------

Mám zkušenost i motorem 1.8T 110kW (moje minulé auto), kde třeba podvozek a brzdy nestíhaly už motoru v základu a po SW úpravě na údajných 148kW šla spojka, sic původní a s nájezdem okolo 160tkm, velmi rychle do kytek.

Uživatelský avatar
vitacz
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1744
Registrován: 16.06.2008 22:08
Bydliště: Praha 10

Re: Vse kolem chiptuningu

Příspěvek od vitacz » 05.06.2011 21:11

TO djhell: kolem10k
Ford Focus 1.8 TDCi 74kW chip 92kW 125HP Kombi 2004 ->Galerie<-
Ford S-Max 2.0 TDCi 103KW - 2011
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
moskito
.
.
Příspěvky: 982
Registrován: 31.08.2010 21:10
Bydliště: Liberec a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vse kolem chiptuningu

Příspěvek od moskito » 05.06.2011 22:16

Já myslim, že kluci to tu vzali trochu moc teoreticky...
Pokud si auto jen čipneš, tak nic měnit nemusíš. budeš někde kolem 250koní a do 400Nm a to je naprosto v pohodě.
Auto to v klidu pobere i v sérii...
Jestli to poženeš vejš (jako my všichni ostatní :mrgreen: ) tzn. intercooler, sání a komplet výfuk a příslušná úroveň čipu, tak už jsi kolem 300koní a přes 400Nm. Tam už se člověk dostává jak na limit podvozku (většina lidí to řeší Eibachama a podložkama) a brzd (stačí dát vrtané kotouče a destičky Ferodo DS2500 - http://www.mtecbrakes.co.uk/), tak hodně zkracuješ životnost spojky a dvouhmoťáku - s prací kolem 20tis. Kč za spojku z RSa (má silnější přítlačák).

Jinak všechno ostatní OK. Jen ta spojka jde pak srát no...
Taky člověk zjistí, že se mu těch 300 koňských sil hůře přenáší na asfalt, ale to se dá u předokolky očekávat a musíš si vytrénovat hodinářskou nohu. :wink:
To už pak všichni začnou snít o samosvoru a odrazuje je jen to, že by to bylo hrozně drahý a pracný a kdo by to tady v ČR udělal? :bebng:

Jinak já mám auto teď skoro rok... Najezdil jsem s ním 21tkm (Teď mám najeto 71tkm). Na mém profilu na moje.auto.cz si můžeš přečíst, co všechno už jsem musel měnit... (odkaz mám v podpisu).
Dreamscience ModX Cobra sportscat RS svíčky, spojka, ojl kůler a airbox Radtec intercooler Whiteline 24mm RARB + rear camber kit, Powerflex front, Bilstein B4 Quaife LSD TD ProRace 1.2 Millers oils CFS 5W40 NT
mojeauto.cz

Uživatelský avatar
djhell
.
.
Příspěvky: 79
Registrován: 08.05.2011 02:34
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

Re: Vse kolem chiptuningu

Příspěvek od djhell » 05.06.2011 23:17

Moskito: tak nejak jsem to myslel. Zatim mi de jen o chip a podvozek. Co bude dal se uvidi. V tomto topicu jsem chtel proste probrat, jestli je neco potreba upravit pred chipem. Za kolik se da sehnat samotna spojka s RS ? A mate tady kluci nekoho u koho delate chip ŘJ ( nekoho osvedceneho ) ?
Ford Focus ST225 (r.v. 2009)

Uživatelský avatar
TomiST
.
.
Příspěvky: 392
Registrován: 26.02.2010 13:37
Bydliště: TT-Slovensko

Re: Vse kolem chiptuningu

Příspěvek od TomiST » 05.06.2011 23:41

djhell: Pridam aj ja par skusenosti co sa uprav tyka.Moja zacala podobne ako to chces ty,najprv som si objednal mapu od Bluefinu,stage1.Potom nasledoval Eibach Pro-kit.Mal som to v aute asi rok a musim povedat ze na aute sa to nijako nepodpisalo co sa tyka zvysenia opotrebovanosti,ono ST je vyrobene na hrubsie zaobchadzanie a myslim ze mechanicke komponenty ktore dostavaju na frak ako brzdy alebo spojka su predimenzovane a vydrzia hodne.(napr.aj hadice,su v nich omnoho vacsie tlaky a myslim ze nikomu sa nepotrhali alebo nieco podobne,pritom tu ma par borcov cez 290PS)Na cipe mam uz odjazdenych asi 25tis. km a vsetko je zatial v poriadku,pokial dodrzuje clovek zakladne veci ako nalozim mu az ked je olej zohriaty a po nakladacke necham auto vydychat aby Turbo vychladlo tak sa nieje coho bat.Co som chcel ale hlavne,je ze uz ked chces upravit SW tak chod do kvality a pre ST je to bud Bluefin,alebo mapy od Dreamscience,pripadne menej znamy Code Red.Mozes si to kedykolvek stiahnut do vlastnej citacky a dat tam zasa seriovu mapu.Bal by som sa ist ku garazovym upravcom,to je riziko na ktore mysli.Inak nevahaj a sup do toho :bravo22:
Ford Focus II ObrázekPerformance blue 2006,Eibach pro-kit,Eibach pro-spacers,Bluefin chip(Stage-2),RS sparkplugs,De-cat Cobra,CAIS-Autospecialists-gen.2

Uživatelský avatar
djhell
.
.
Příspěvky: 79
Registrován: 08.05.2011 02:34
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

Re: Vse kolem chiptuningu

Příspěvek od djhell » 06.06.2011 10:51

Ten bluefin vypada dobre, ale moc tomu nerozumim. To si musim koupit obd2 kabel, tu masinku bluefin a jeste tu mapu (napr stage 1) ?

A ten dsci stage 1 je nejen chip, ale i vyfuk a filtr ?
U dsci je teda potreba pc a obd2 kabel a nic vic jo ?
Ford Focus ST225 (r.v. 2009)

Uživatelský avatar
TomiST
.
.
Příspěvky: 392
Registrován: 26.02.2010 13:37
Bydliště: TT-Slovensko

Re: Vse kolem chiptuningu

Příspěvek od TomiST » 06.06.2011 11:29

Stage 1 od Bluefinu obsahuje citacku s mapou,takze ked ti to pride,napojis sa cez kabel,podla navodu natiahnes mapu,seriova sa ti zalohuje automaticky do citacky a frcis.Dreamscience funguje podobne.
Ford Focus II ObrázekPerformance blue 2006,Eibach pro-kit,Eibach pro-spacers,Bluefin chip(Stage-2),RS sparkplugs,De-cat Cobra,CAIS-Autospecialists-gen.2

Uživatelský avatar
TomiST
.
.
Příspěvky: 392
Registrován: 26.02.2010 13:37
Bydliště: TT-Slovensko

Re: Vse kolem chiptuningu

Příspěvek od TomiST » 06.06.2011 11:46

Takto vypada citacka s mapou od Bluefinu s komplet balenim a kablom do OBD.Je to viazane na VIN cislo,takze pofrci len tvoje auto na tom :lol:
Podstatna vec je ze kedykolvek a kde kolvek si to mozes nahadzovat a zase vyberat.
Obrázek
Ford Focus II ObrázekPerformance blue 2006,Eibach pro-kit,Eibach pro-spacers,Bluefin chip(Stage-2),RS sparkplugs,De-cat Cobra,CAIS-Autospecialists-gen.2

Uživatelský avatar
djhell
.
.
Příspěvky: 79
Registrován: 08.05.2011 02:34
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

Re: Vse kolem chiptuningu

Příspěvek od djhell » 06.06.2011 12:23

Takze kdyz si objednam bluefin stage 1 za tech £399, dostanu mapu a tu masinku s OBDčkem? Takze se pres tu masinku da libovolne prehazovat original mapa/bluefin ?
Naposledy upravil(a) djhell dne 06.06.2011 12:25, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus ST225 (r.v. 2009)

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Vse kolem chiptuningu

Příspěvek od Marťas » 06.06.2011 12:23

Ze zabehnutych a odzkousenych je vyborny Bluefin, Dreamscience, Code:Red pripadne Wolf, ale ten si uz nenahrajes sam.

Dreamscience ma vyhodu vice map podle stupnu uprav na aute, mapy se lisi taky podle uziti, jestli chces lehkou optimalizaci bez turbodiry ci poradny kopanec, mapu na okruh, lepsi prubeh kroutaku, atd.

Osobne jsem mel Bluefin - nejdrive Stage 1 na seriovem aute, coz da nejvice muziky za nejmene penez. Dalsi Stage uz jen "optimalizuje" dalsi pouzite dily jako sani, i/c, vyfuk...

Wolf - zde ma zkusenost BobWolf, nicmene je to dvorni upravce Fordu, dava tusim i zaruku.

At uz vezmes jakykoliv, neudelas chybu. Kazda mapa se sice projevuje odlisne, ale zalezi, co preferujes. Nejvice moznosti mas kazdopadne s Dreamem...

http://www.dreamscience-automotive.co.u ... grades.php
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Odpovědět

Zpět na „Motory“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů