Stránka 1 z 8

Rozpery, stabilizatory...

Napsal: 15.12.2006 23:23
od misoo
Cafte, rozmyslam o jednej veci. Mam namontovane Eibachy struny, no stale mi to nestaci a chcem aby sa avetko naklanalo co najmenej (idealne vobec :twisted: )
Pocul som nieco o rozperach, stabilizatoroch a podobnych doplnkoch k podvozku... Okrem rozpier netusim o co ide, preto by som rad uvital nejake nazory, najlepsie vlastne skusenosti.
Myslite si, ze by to pridalo na tvrdosti a zabilo komfort, alebo by to len "spevnilo" auto a pri jazde by som zmenu takmer nepocitil ??
Ma s tym niekto skusenosti ?
Vopred vsetkym diky :wink:

Napsal: 16.12.2006 12:03
od veba
Tak pokud se jedna o rozpery tak to asi budou takove ta co se montuji mezi pravy a levy tlumic.A zabranuji krouceni karoserie,ale nevim jak je to komfortem.No a stabilizatory bych rek ze asi hodne pritvrdi muziku :D Myslim ze to hodne ztvrdne :twisted:

Re: Rozpery, stabilizatory...

Napsal: 16.12.2006 13:00
od martas69
misoo píše:Cafte, rozmyslam o jednej veci. Mam namontovane Eibachy struny, no stale mi to nestaci a chcem aby sa avetko naklanalo co najmenej (idealne vobec :twisted: )
Pocul som nieco o rozperach, stabilizatoroch a podobnych doplnkoch k podvozku... Okrem rozpier netusim o co ide, preto by som rad uvital nejake nazory, najlepsie vlastne skusenosti.
Myslite si, ze by to pridalo na tvrdosti a zabilo komfort, alebo by to len "spevnilo" auto a pri jazde by som zmenu takmer nepocitil ??
Ma s tym niekto skusenosti ?
Vopred vsetkym diky :wink:
to máte na Slovensku tak pěkný a neděravý silnice, že tu vyrábíš z Focuse formuli??? :lol: :lol: :lol:

Napsal: 16.12.2006 13:03
od Honza
Eibach máš komplet,nebo jen pruřiny?

Re: Rozpery, stabilizatory...

Napsal: 17.12.2006 16:31
od misoo
martas69 píše:to máte na Slovensku tak pěkný a neděravý silnice, že tu vyrábíš z Focuse formuli??? :lol: :lol: :lol:
:lol: no to nechcem formulku, ja len chcem aby sa to nenaklanalo... myslis ze to ovplyvni komfort ? prave ze sa nevyznam a ani neviem co su to tie stabilizatory... :oops: :D

Napsal: 17.12.2006 16:31
od misoo
Honza píše:Eibach máš komplet,nebo jen pruřiny?
mam len strunky :oops: :wink:

Napsal: 17.12.2006 16:33
od misoo
veba píše:Tak pokud se jedna o rozpery tak to asi budou takove ta co se montuji mezi pravy a levy tlumic.A zabranuji krouceni karoserie,ale nevim jak je to komfortem.No a stabilizatory bych rek ze asi hodne pritvrdi muziku :D Myslim ze to hodne ztvrdne :twisted:
myslis ze to stvrdne ? totiz nemam paru co to je... :oops:

Napsal: 17.12.2006 20:06
od veba
Obrázek

Takhle nejak vypadaji ty stabilizatory.Tyhle jsou Eibach primo na FoFo.

Myslim ze to ztvrdne.Stabilizatory prave ovlivnuji naklon v zatackach.No a kdyz tam das jine tak budou urcite tvrdsi tim padem to stvrdne cely.Ono i kdyby si tam dal rozperu tak se chovani auta zmeni protoze karoserie je optimalizovana na bezny zpusob jizdy a maximalni pohlceni energie pri narazu.Tim padem kdyz jedes sportovneji tak se vice krouti proto se davaji rozpery.Takhle nejak vypadaji.

Obrázek
Ja si ale myslim ze pokud nemas sportovni tlumice tak bych nejdrive uvazoval o nich :wink:

Napsal: 17.12.2006 20:07
od Honza
Rozpěry dost eliminují kroucení karoserie,ale naklánění mají na starost tlumiče,takže to v tomhle zas až tak nepomůže.Já mám Eibach komplet a nenaklání se sni v zatáčkách,sno při rozjezdu,ani při brždění.kup raději ty tlumiče a uvidíš,že rozpěry potřebovat nebudeš.

Napsal: 17.12.2006 20:16
od veba
Jo jo Honza ma pravdu :) Zkus nejdriv tlumice a uvidis.Kdyz se ti bude zdat naklon i potom velkej tak muzes podniknout dalsi kroky :twisted: :D

Napsal: 17.12.2006 20:37
od Honza
Ovšem,jestli ti bude i s tlumičema Eibach připadat,že se to naklání,tak pak už zbývá koupit motokáru :lol: Ne,to je fór,ale ten podvozek je fakt o něčem jiným a když to pustít do zatáčky pod plynem,tak tě podrží a to je jiný kafe

Napsal: 17.12.2006 21:02
od pelen
Asi mate pravdu. Ja jsem mel na R19 sportovni tvrdsi a kratsi pruziny a v zatackach sedel jak pribity. :lol:

Napsal: 18.12.2006 00:23
od lubec
To Honza:
Tlmiče majú najväčší vplyv na tvrdosť podvozku, ale nakláňanie majú na starosti hlavne stabilizátory! :wink:

Napsal: 18.12.2006 00:31
od Honza
S tvrdostí podvozku je to pravda,ale pokud jsou snížené pružiny a sport tlumiče,tak eliminují naklánění a stabilizátory brání kroucení karoserie.Kdyby jsi měl třeba na sériovém podvozku rozpěry,tak se auto bude naklánět víc,než se sport podvozkem.

Napsal: 18.12.2006 10:31
od lubec
Honza píše:S tvrdostí podvozku je to pravda,ale pokud jsou snížené pružiny a sport tlumiče,tak eliminují naklánění a stabilizátory brání kroucení karoserie.Kdyby jsi měl třeba na sériovém podvozku rozpěry,tak se auto bude naklánět víc,než se sport podvozkem.
Hovoríš tu o dvoch rozdielnych veciach - stabilizátory a rozpery.
Rozpery :arrow: zabraňujú krúteniu karosérie
Stabilizátory :arrow: eliminujú nakláňanie