Stránka 1 z 1
tlak turba
Napsal: 15.03.2011 11:28
od milda7777
Zdravim, mam fokuse 2003 1,8 tdci 74kw zaslepil jsem egr, vejfuk mám jen kat a pak trubku bez zadnyho tlumice a budik turba mi ukazuje az 1,7 baru ze tlaci turbo, je napojen na hadicku co jde z trubky itercoleru pres motor k tlumici do nakyho jakoby cidla a pred nim je az napojena. Kolik tlacite vy na turbu ???
Re: tlak turba
Napsal: 15.03.2011 17:24
od Palec4
ST ma tlak 1,2 .myslim ze tvoje bude mat 0,7 nie 1,7
Re: tlak turba
Napsal: 16.03.2011 10:50
od milda7777
opravdu budik ukazuje az 1,7 kde by se tam jinde vzalo tolik tlaku ?? vyfotim kde to je zapojeny a vlozim foto
Re: tlak turba
Napsal: 16.03.2011 10:58
od Takeshi
toje nafta,ta musí tlačit víc
Re: tlak turba
Napsal: 16.03.2011 12:09
od milda7777
vic jak 1,7 ???? nebo vic jak 0,7 ????
Re: tlak turba
Napsal: 16.03.2011 13:48
od Takeshi
já nikdy naftu neměl tak ti to přesně nepovim,ale určitě má víc jak to ST co tlačí 1.2, takže ty čísla nevim,ale kluci s tdi pořád řikaj že jednou budou tlačit 2 bary,tak tvých 1.7 je asi dobrá hodnota,ale víc ti poví lidi co maj stejnou naftu jak ty

Re: tlak turba
Napsal: 16.03.2011 13:52
od Kamikaze211
turbo tlačí od 1.5 AŽ 2.0 ale spíše 1.9, teda alespoň u motorů TDDI, soudím dle mého auta.
Re: tlak turba
Napsal: 16.03.2011 16:14
od Palec4
mas to zapojene kamikaze?daj info ako.
Re: tlak turba
Napsal: 10.04.2011 02:10
od lubec
Seria TDDI tlaci 1.0 - 1.1 max. Keby si tlacil 2.0, tak ti to turbo dlho nevydrzi

Re: tlak turba
Napsal: 10.04.2011 08:18
od Antony
Koukal jsem do Vivid autodata a u TDDI tlak turba 1,95 při 3 400-3 500ot.
U TDCI 74kw píšou tlak 1,2 při 2 500ot.
Re: tlak turba
Napsal: 10.04.2011 23:41
od lubec
U toho TDCi to mozno sedi, ale TDDi ma mensie turbo, tak logicky nemoze tlacit viac. Mam budik, tak to vidim, v serii 1,0 , tak isto pisal niekde aj Marty. Da sa celkom jednoducho zvysit tlak u TDDi ale viac ako o tri-styri desatiny by som to neriskoval.
Re: tlak turba
Napsal: 12.04.2011 20:01
od xbobcz
U TDCi je celkový tlak 2,2Bar za turbem, při overboostu se zvýší na 2,35. Rozdíl je v tom, že v některých dokumentech je to uvedené jako celkový tlak 2,2 bar tak jak to měří MAP čidlo
a v některých jako přetlak oproti atmosférickému takže 1,2 bar.
Re: tlak turba
Napsal: 13.04.2011 23:17
od lubec
Spravne sa to ma udavat v tej mensej hodnote ved logicky uz podla nazvu - "tlak turba" a nie "atmosfericky tlak+tlak turba"

Aj vsetky budiky su tak ciachovane - meraju len tlak turba, nie atmosfericky, ked je vypnuty motor, rucicka je na 0 a nie na 1bar

Re: tlak turba
Napsal: 16.04.2011 00:12
od hihi
No, mýlíte se, resp. máte nějakou svou představu. Tlak je tlak. To že hodnotu 1000 hPa (1 Atm.) vnímáme jako nic (nulu), je sice hezké, ale blbě. Příspěvek výše je obsahově zcela správně. Jaký je tlak metr pod vodou? p=h.ro.g ? Chyba... Ovšem častá. Buď se musím zeptat, jaký je hydrostatický tlak, nebo lépe upřesnit "celkový tlak", místo pouhého tlak. Každopádně výrazu tlak a přetlak by měl každý rozumět a umět jej používat. Ale není tomu tak a evidentně to přináší potíže

.
Nicméně s těmi budíky máte pravdu. Je to samozřejmě logičtější.
Re: tlak turba
Napsal: 16.04.2011 09:12
od xbobcz
Ono je to tak, že ty přídavné budíky ukazují turbo boost (takže přetlak turba). Jenže všechny řídící jednotky pracují s absolutním tlakem a v diagnostických softwarech aut to taky tuto hodnotu ukazuje.
Motor totiž nezajímá jaký je tam přetlak, ale ten celkový, protože ten popisuje kolik vzduchu jde opravdu do motoru. Atmosférický tlak se mění a ve chvíli kdy vyjedete autem někam do 2500m.n.m.
tak je tam jen 0,7 atmosféry. Řídící jednotka si současně měří i atmosférický tlak a od této hodnoty se odvíjejí některé korekce.