Aditiva do nafty
- Dala
- Nováček
- Příspěvky: 38
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jevíčko
Aditiva do nafty
Podělte se o zkušenosti s používáním aditiv do nafty - výrobce/cena/účinky/spokojenost.
Díky
Díky
Ford focus combi 2002 1.8 tdci 115 HP
- carlos
- Junior
- Příspěvky: 298
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Karlovarsko
Po zkušenosti s horší naftou jsem začal používat
aditivum pro diesel od VIF a musím říct, že je to poznat, motor je tišší a neškytá. Dříve jsem bral naftu výhradně u Aralky a nebyl problém(Shell v nejbližším okolí nemám
), teď holt přidávám aditiva sám. Prošel jsem si forum na http://www.fordfans.cz a tam Aditivum diesel VIF doporučovali. Tak to zkusím delší dobu přidávat a uvidím.Jinak pokud jedu kolem Shellu,
tak tam vždy dotankuju.
aditivum pro diesel od VIF a musím říct, že je to poznat, motor je tišší a neškytá. Dříve jsem bral naftu výhradně u Aralky a nebyl problém(Shell v nejbližším okolí nemám

tak tam vždy dotankuju.
- bruno
- Pokročilý
- Příspěvky: 658
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovácko- Kudlovice
- Kontaktovat uživatele:
Už jsem to psal loni.
Výrobci PH používají defacto stejná aditiva jako se dají koupit na kterékoliv benzince, jen s tím rozdílem, že za litr aditivované nafty zaplatíš o korunu víc. Pokud koupíš 500ml aditiva sám a namícháš, prodraží se ti litr nafty jen o 0,50Kč. Výsledek je naprosto stejný.
Ještě bych chtěl všechny "traktoristy" (rozuměj nafťáky) upozornit, že aditivum zatuhnutí nafty neřeší.
V zimě se na pumpách prodává nafta s bodem tuhnutí (odlučování parafinu) od -9 do -12,
aditivum tuto hranici pouze posune o 9 stupňů, tzn. -18 až -21.
Ani poté však nafta nezamrzne, pouze vytvoří krystaly odloučeného parafinu, které se usazují v palivovém filtru. Pokud k tomu dojde, nepomůže nahřívání, jen výměna.
Taky pomůže parkování "v závětří". Uvedu příklad: při -28, dva kamiony,
stejný typ, stejná nafta. Jeden parkoval tzv." na place", druhý za budovou. Hádejte kdo "zmrzl"
Sorry za tu obsáhlost, ale když já se jinde nevykecám...
Výrobci PH používají defacto stejná aditiva jako se dají koupit na kterékoliv benzince, jen s tím rozdílem, že za litr aditivované nafty zaplatíš o korunu víc. Pokud koupíš 500ml aditiva sám a namícháš, prodraží se ti litr nafty jen o 0,50Kč. Výsledek je naprosto stejný.
Ještě bych chtěl všechny "traktoristy" (rozuměj nafťáky) upozornit, že aditivum zatuhnutí nafty neřeší.
V zimě se na pumpách prodává nafta s bodem tuhnutí (odlučování parafinu) od -9 do -12,
aditivum tuto hranici pouze posune o 9 stupňů, tzn. -18 až -21.
Ani poté však nafta nezamrzne, pouze vytvoří krystaly odloučeného parafinu, které se usazují v palivovém filtru. Pokud k tomu dojde, nepomůže nahřívání, jen výměna.
Taky pomůže parkování "v závětří". Uvedu příklad: při -28, dva kamiony,
stejný typ, stejná nafta. Jeden parkoval tzv." na place", druhý za budovou. Hádejte kdo "zmrzl"
Sorry za tu obsáhlost, ale když já se jinde nevykecám...
Ford Focus 1,6, 74kw,1999, 5 dv.
Ford Escort 1,4
Škoda 1000MB DeLuxe, 998ccm, 32,5kW, [b:ahtnc56m][color=#40BFBF:ahtnc56m]IRÉNKA[/color:ahtnc56m][/b:ahtnc56m]

Ford Escort 1,4
Škoda 1000MB DeLuxe, 998ccm, 32,5kW, [b:ahtnc56m][color=#40BFBF:ahtnc56m]IRÉNKA[/color:ahtnc56m][/b:ahtnc56m]

- bruno
- Pokročilý
- Příspěvky: 658
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovácko- Kudlovice
- Kontaktovat uživatele:
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- carlos
- Junior
- Příspěvky: 298
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Karlovarsko
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Stahni si manual a dalsi potrebne informace z:Vodik píše:Kluci, kde je vlastně u TDCi ten palivovej filtr? Nemám servisní manuál. Díky
http://www.focus.kvalitne.cz/down.html
My mame palivovy filtr pod kapotou nahore pod prednim oknem na strane spolujezdce.

Kdyz hio budes menit sam, tak si dej pozor na specialni uchyt hadic, zobacky se lehce ulamuji.

- polkiboj
- Junior
- Příspěvky: 226
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko, Liptovský Mikuláš
- Kontaktovat uživatele:
Lieh
Nazdar. Mam na vas 1 velku prosbu. Mam znameho ktory mi tvrdi (potom mi to aj nazorne ukazal) ze na zimu ma davat 0,5L denaturovaneho liehu na plnu nadrz. Vraj lieh ma schopnosti v zime viac. Po prve nezamrzne nafta, pohlti vodu a tím ze ju pohlti spali ju a samozrejme lebsiu zapalovatelnost. Neviem co je na tom pravdy a preto sa vas to pytam, ci ste to niekto vyskusali. Priamo predomnou tam on vylial 1L pricom on ma 76L nadrz. Je to konkretne Peugeot 307 SW z objemom 2L a 145 konmi. uz to vraj roby 7r. ako vlastni diesely. takze cakam vase nazory
Ford Focus kombi, 1.8 TDCi 74kW 100PS, r.v. 12/2003, bleck metla
-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- polkiboj
- Junior
- Příspěvky: 226
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko, Liptovský Mikuláš
- Kontaktovat uživatele:
Lenze dneska som cital test benzinu od Shellu klasickej 95 a vraj je presne taka ako ked natankujes u tesca. takze ja potom neviem ako. Inac prepac ak ta urazim ale asi tebe unikla podstata. kazde palivo obsahuje v sebe vodu aj keby L stal 99,90SK/L. Mne sa jedna prave o to. Keby jej tam bolo malinko, ale jej je tam dost. ten konkretny mi vravel ze skusal aditiva, fungovalo to to netvrdi, ale nemal take lahke startovanie ako z Liehom. Vraj to aj lebsie hori a tim aj viac taha pri nizsich otackach. 1nadrz vyskusam. Ale nedam tam 1L ale len daakych 0,5l na plnu. To sa strati v tom mnozstve nafty. ved aj ako viem tak naftaci davaju cez zimu 1-2L benzinu do nafty.
Ford Focus kombi, 1.8 TDCi 74kW 100PS, r.v. 12/2003, bleck metla
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů