Stránka 1 z 1

Otacky motora

Napsal: 26.02.2011 09:31
od redlline
Ahoj ludia.

Pred 7 dnami som kupil FF1,8i 16V ZETEC 1999. Co sa tika forda tak to je pre mna spanielska dedina zatial. Ale sledujem , ze ho asi spoznam :P

Je ozaj v super stave ale predsa ma jednu malicku vadu. Sledujem ze som neni ale jediny.
Motor pracuje ako hodinky ale...

- ked stojim na mieste s ohriatym motorom tak otacky motora su v pohode (pridam a pustim plyn a otacky krasne stupnu a klesnu na volnobech) :D
- pri prijazde na semafor alebo pri vyradeni rychlosti za jazdy otacky ostavaju okolo 1000-1200 ot/min :? a ked uz potom zastavim tak sa ustalia pekne na volnobehu
- pri rozbiehani teda pri preradovani rychlosti ostava motor v otackach a niekedy ich aj o nieco zvysi cca o 100-150 ot/min a potom zacnu klesat.

Mal tu niekto rovnaky problem ??

Vopred diky za radu

Re: Otacky motora

Napsal: 26.02.2011 12:26
od MartinXPV
To se tu už řešilo mockrát. Dělalo mi to samé + občas nešlo za mrazu nastartovat bez přidání plynu a po ohřátí motoru byl volnoběh někdy OK a nekdy byl prostě vyšší i 1000ot a při stání a volnoběhu to bylo hlučné a nepříjemně vibrovalo. Vyměnil jsem snímač polohy škrtící klapky (z aukra za 670kč), teď to parádně reagovalo na plyn páč odporová dráha ve snímači byla vydřena v některých místech ale volnoběh byl asi 1300ot. takže to jelo i samo :lol: vyměnil jsem volnoběžný ventil (opět z aukra za 850) a teď byl volnoběh ok ale zase začaly lítat otáčky při volnoběhu mezi 800-950ot. Došteloval jsem dorazovým šroubkem na škrtící klapce a šroubkem na volnoběžným ventilu(pod bílou gumovou záslepkou pod konektorem) otáčky na 820ot. a odpojil baterku na noc aby si pak načetla nová data. a po 100km je to paráda. Ot. jsou na 720. Nic nevibruje, brzdí dobře podřazením, startuje jak má, při dojezdu a zastavení nechcípá a i spotřeba šla dolů zdá se. Šroubky jsem pak zamázl silikonem ať se nepovolí samy nebo něco a doufám že to tak vydrží. Konečně se to chová jak má, co do volnoběhu.

Re: Otacky motora

Napsal: 26.02.2011 13:55
od redlline
Dik za info. Presne ten pocit ,ze auto ide samo a ozaj ma dost slaby brzdiaci ucitok motorom som zaznamenal hned po kupe. Nakolko som nevedel ako fordy raeguju tak som tomu ani moc nevenoval pozornost.

Skusim tvoje rady a dam vediet. Akurat to skusim v opacnom poradi :idea:
Spravim reset ( vraj staci na 30min odpojit bateriu a potom 3 min volnobeh a 2 minuty pri 1200 otackach a 20min jazda bez vypnutia zapalovania).
Ak nepomoze tak potom ten volnobezny v. to tu dost casto pisu.
A nakoniec ked nepomoze ani to tak aj snimac skr.kl.

Zatial dik.

Potom dam info ako to dopadlo :palec_nahoru:

Re: Otacky motora

Napsal: 26.02.2011 15:09
od redlline
No prave som sa docital ,ze tie zvysene otacky pri dojazde na semafor alebo za jazdy bez rychlosti su uplne normalne. Vraj je tak nadstaveny SW. :) :cooler: :bravo22:

Takze jedine co treba vyriesit je to vystrelovanie otacok pri preradovani. :?:

Skusim RESET a ked to nepomoze tak snimac na skrt.klapke.

Re: Otacky motora

Napsal: 26.02.2011 18:41
od petulak
Takze jedine co treba vyriesit je to vystrelovanie otacok pri preradovani. :?:

Tak to sem pak napiš. Já se s tím se...ru už dva roky. Vystrelovat ti nebudou,jen když odpojíš snímač rychlosti. Jinak se ti vždy při přeřazování maličko zvednou. :mrgreen: :mrgreen:
Ale,víc hlav-víc rozumu!

Re: Otacky motora

Napsal: 26.02.2011 20:48
od MartinXPV
Jinak při seřizování otáček jsem využil displeje. Do tohoto režimu kdy ukazuje otáčky přesněji jak ručička se dostávám tak že klíček v zapalování otočím do polohy 0, zmáčknu a držím nulovací kolík pro počítadlo kilometrů a otočím klíček do polohy I a držím pořád kolík dokud se na dspleji neukáže test, pak se mezi jednotlivýmy zobrazenýmy funkcemi přepíná zmáčknutím kolíku.aby ukazoval otáčky tak je potřeba jej zmáčknout tuším 6x ale to záleží na verzi SW jsem zjistil. Prostě dokud nebudou zobrazeny 0000 bez desetiné čárky mezi něma.a otočením do polohy II se nastartuje a ukazuje to otáčky. Zruší se to otočením klíčku do polohy 0. Vynuluje se tim denni počítadlo km. Někde se tu o tom psalo s návodem co ukazuje a jak jsou v pořadí která funkce ale liší se to jak jsem psal podle asi verze SW pořadí a množství zobrazovaných funkcí.

Re: Otacky motora

Napsal: 27.02.2011 12:09
od redlline
Pani uzatvaram tuto temu.


Otacky 1000 za min pri vyradenej rychlosti z kopca a podobne .... UPNE NORMALNE... je to koli tomu aby auto utiahlo veskeku elektroniku potrebnu pocas jazdy tak si samo prida. Po zastaveni klesnu na normal a drzia. Je to koli SW. Skratka ford to tak spravil.

Vystrelovanie otacok pri preradovani? Vsetko je len uz spomynany SW. Auto si chvilku podrzi otacky koli plynulému preradeniu a auto koli tomu krasne pokracuje v jazde bez toho aby ste pocitili sklbnutie pri pusteni spojky. Fordaci to maju dobre vyriesene. Ale niekomu to moze vadit. Riesenie? Jednonuche... pri preradovani najskor povolit plyn a po nejakej pol sekunde zosliapnut spojku a otacky nevystrelia hore ale okamih ostanu na jednom mieste a potom zacnu klesat. Jednoducho povedane auto je stavane ako rodiiny voz by som povedal. Teda na kludnu a pohodovu jazdu bez divokeho preradovania.

Jedine co som zistil ze zacnem tankovat na OMV natural 95 nakolko motor na tento benzin ide ozaj kludnejsie a pravidelne.

Skratka FORD je ozaj ako domace zvieratko. Treba sa on starat a jemne s nim zaobchadzat.

Ford to vymyslel celkom dobre ale uz som spomynal ,niekomu to moze vadit. Na nieco to je dobre na nieco nie.

Takze vela km bez nehody zela REDLLINE :palec_nahoru:

Re: Otacky motora

Napsal: 27.02.2011 13:32
od kasi
:P :palec_nahoru: díky za rady a postřehy,taky sem nad tím spekuloval proč tomu tak je a už to vím :nazdravi:

zahrievanie motoru 1,6 74 kw vysoke otacky na volnobehu

Napsal: 27.02.2011 20:58
od stanikg
caute man novy focus najazdene 7000 km a v poslednej dobe badam ze dajak vela zerie 8.9 priemer teraz v zime vela jazda v meste .konkretni problem vonku teplota minus 1 jazda autom asi po 1,5km motor ukazuje uz 90 stupnou zohriaty ale otacky vysoke vo volnobehu asi 1100 otaciek a aktualna spotreba okolo 2l pri neutrali .po 7 KM stale otacky na volnobehu 1100.12 km stale otacky prii volhobehu asi 1100 .o kilometer nato odparkujem pri cinziaku zrazu otacky NA 800 drzia .to mam chapat tomu tak ze tak dlho drzi sitic .vam to tiez tak dlho drzi sitic .ako vlastne funguje sitic na focuse

Re: zahrievanie motoru 1,6 74 kw vysoke otacky na volnobehu

Napsal: 28.02.2011 08:21
od mates444
Je rozdíl proti volnoběhu když stojíš na místě a pokud jedeš s vyřazenou rychlostí. Mohl by to bejt tvůj problém.

tady to je popsané: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... =9&t=25566

Myslím že předposlední příspěvek to popisuje přesně.

Re: Otacky motora

Napsal: 28.02.2011 08:30
od Quickie
zlučene témy

Re: Otacky motora

Napsal: 28.02.2011 09:31
od V12
redlline píše: Skratka FORD je ozaj ako domace zvieratko. Treba sa on starat a jemne s nim zaobchadzat.
Hmmm, esteze to moje domace zviera nevie rozpravat :mrgreen: Rallycross na snehu je veeelmi uzitocna vec, aspon sa clovek nauci co a ako, no potom to vyskrabavanie zmrznuteho snehu a ladu z diskov... Alebo geocross, az plasty z deflektorov lietaju :mrgreen: Auto ma ist do srotu zhumplovane...

Re: Otacky motora

Napsal: 28.02.2011 17:16
od petulak
V12 píše:
redlline píše: Skratka FORD je ozaj ako domace zvieratko. Treba sa on starat a jemne s nim zaobchadzat.
Hmmm, esteze to moje domace zviera nevie rozpravat :mrgreen: Rallycross na snehu je veeelmi uzitocna vec, aspon sa clovek nauci co a ako, no potom to vyskrabavanie zmrznuteho snehu a ladu z diskov... Alebo geocross, az plasty z deflektorov lietaju :mrgreen: Auto ma ist do srotu zhumplovane...
Když máš v kešeni xxxx EUR, tak ti to schvaluju. Ale,když máš xxx dětí a xxx vnoučat,tak ti pak na to moc/jiné auto/ EUR nezbývá. Já se teda držím výše článku! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: