Stránka 1 z 5

EGR u nových TDCi motorů

Napsal: 05.01.2011 12:37
od smileboy
Ahoj,

rozhodl jsem se pro nákup FoFo II po faceliftu, ideálně rok 2008 s motorem 1,6 TDCi (66 nebo 80 kW). Jsem si vědom, že u přeplňovaných turbodieselů jsou problémy mimojiné i s EGR ventilem a DPF. Případné DPF bych si nechal někde odborně odpojit, ale jde mi o EGR. Jde to u těchto nových motorů zaslepit? Pročítal jsem zdejší forum, všude ale psali lidi své zkušenosti se staršíma motorama, převážně TDDi. A jde záslepka koupit? Popř. v nějaké dílně vyrobit? Moc díky za odpověď.

Re: EGR u nových TDCi motorů

Napsal: 05.01.2011 13:16
od V12
Ak nechces mat problemy, v prvom rade sa vyhni 1.6 TDCI, takisto aj 2.0TDCI. Stary 1.8TDCI je urcite lepsi nez tieto 2 zabozruty. Aj on ma svoje muchy (ktory motor ich nema), no je ich menej nez na spomenutych francuzoch. Ak trvas na 1.6 TDCI, rozhodne neber voz s DPF. Da sa sice odstranit, no neriesi to vsetko.
EGR sa v pripade TDCI podla vsetkeho zaslepit neda, RJ na to pride a ides v nudzovom rezime.

Pozri napr. toto :

Kód: Vybrat vše

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=24527&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Re: EGR u nových TDCi motorů

Napsal: 05.01.2011 14:14
od smileboy
No to je otázka, zase na tomhle foru se píše, že to jde:

http://www.ford-focus.sk/forum/viewtopi ... d8703e8d74

Ono bych ve finále tu 1.8 TDCi možná radši, jenže ten rok 2008 je zatim docela drahej a moc se jich nenabízí, tech 1.6 TDCi je daleko víc. Co se třeba čerpadel, turbodmychadel a vstřiků týče, jsou na tom stejně oba motory se spolehlivostí podobně, ne? Já se diesla nejřív docela bál, nicméně 2-3 roky starý Focus v naftě je obdobně drahý jako v benzínu(i když má třeba o trochu víc nalítáno). A když jsem si spočítal, kolik ušetřím na spotřebě, tak i kdybych nechal repasovat všechny vstřiky, turbo i čerpadlo, za 3 roky to mám zpátky vzhledem k mému ročnímu nájezdu kilometrů. Uvidíme. snad budu mít s výběrem šťastnou ruku.

Trochu vidím problém v tom DPF, jelikož si ho cizinci nechali zpětně domontovávat proto, aby plnili EURO IV. Ale nejsem si jist, jestli už v roce 2008, uvidíme. No, každopádně do bazaru beru s sebou automechanika s diagnostikou, abych co nejvíc eliminoval nákup auta před smrtí:)

Nicméně vraťme se k EGR... Snad se najde ještě někdo, kdo s tim má zkušenosti a definitivně to rozsekne.

Re: EGR u nových TDCi motorů

Napsal: 05.01.2011 14:58
od tomason
Dle odborného článku v autodieslu nejde.Řj si hlídá jeho funkci přes lambdu-sensor a váhu vzduchu jde o emise.

Re: EGR u nových TDCi motorů

Napsal: 05.01.2011 15:20
od smileboy
Pakliže je to "jen" kvůli ŘJ, pak pokud se upraví SW, mělo by to chodit, ne? Omlouvám se za asi špatné dotazy, ale jsem v tomhle trochu lajk.

Re: EGR u nových TDCi motorů

Napsal: 05.01.2011 15:58
od V12
smileboy píše:pak pokud se upraví SW, mělo by to chodit, ne?
RJ sa neprogramuje v Jave, Pascale ci Basicu, ani vo Visual XXX. Kto Ti takuto upravu urobi ?

Re: EGR u nových TDCi motorů

Napsal: 05.01.2011 16:03
od smileboy
No chiptunneři to asi zvládnou, ne? Když uměj oblafnout ŘJ co se DPF týče, mohli by to umět za nějakou bankovku i s EGR. A jde mi taky o to, aby zde konečně nějaký člověk natvrdo napsal: Zaslepil jsem, je to OK! nebo: Zkusil jsem to, nefachčí to... Dík

Re: EGR u nových TDCi motorů

Napsal: 05.01.2011 16:42
od Sobull
smileboy píše:A když jsem si spočítal, kolik ušetřím na spotřebě, tak i kdybych nechal repasovat všechny vstřiky, turbo i čerpadlo, za 3 roky to mám zpátky vzhledem k mému ročnímu nájezdu kilometrů.
Pak nevidím důvod zaslepovat EGR, jeho cena v porovnání s tím na co seš připravenej nebude taková vražda.
Navíc ty věci co vyjmenováváš tě potkají asi s větší pravděpodobností...

Re: EGR u nových TDCi motorů

Napsal: 05.01.2011 18:14
od horis
pri mem 1. zaslepeni se mi asi po 20km rozsvitila kontrolka. Odstranil jsem zaslepku, kontrolka stale svitila, po 100 km zhasla. Po nejake dobe jsem ji tam dal na zkousku znovu. Sice to nechapu, ale mam s ni najeto 1500km a nic nesviti..

Re: EGR u nových TDCi motorů

Napsal: 05.01.2011 18:21
od V12
smileboy :
To nie je take iste. To by potom takto riesili vsetci ti, ktori kupovali novy EGR. Je vsak dost vela staznosti na to, ze aj po fapoff prebieha kilometricka regeneracia, takze ta uprava tunermi nie je 100% - na. Cize velmi by som sa na to nespoliehal.

Re: EGR u nových TDCi motorů

Napsal: 05.01.2011 19:41
od rob45
ja mam zaslepku asi pul roku cukalo to obcas vynechalo turbo po zaslepeni necuka turbo nevynechava kontrolka asi po 10 rosviceni už se nerosvitila ale 100% to neni motor ve vetsine pripadu o neco mene tahne obcas ma svetle vijimky ze ma slusny zatah jinak odhaduju tak 85% výkonu tot moje zkusenost

Re: EGR u nových TDCi motorů

Napsal: 05.01.2011 23:38
od foki
smileboy píše:No to je otázka, zase na tomhle foru se píše, že to jde:

http://www.ford-focus.sk/forum/viewtopi ... d8703e8d74

Ono bych ve finále tu 1.8 TDCi možná radši, jenže ten rok 2008 je zatim docela drahej a moc se jich nenabízí, tech 1.6 TDCi je daleko víc. Co se třeba čerpadel, turbodmychadel a vstřiků týče, jsou na tom stejně oba motory se spolehlivostí podobně, ne? Já se diesla nejřív docela bál, nicméně 2-3 roky starý Focus v naftě je obdobně drahý jako v benzínu(i když má třeba o trochu víc nalítáno). A když jsem si spočítal, kolik ušetřím na spotřebě, tak i kdybych nechal repasovat všechny vstřiky, turbo i čerpadlo, za 3 roky to mám zpátky vzhledem k mému ročnímu nájezdu kilometrů. Uvidíme. snad budu mít s výběrem šťastnou ruku.

Trochu vidím problém v tom DPF, jelikož si ho cizinci nechali zpětně domontovávat proto, aby plnili EURO IV. Ale nejsem si jist, jestli už v roce 2008, uvidíme. No, každopádně do bazaru beru s sebou automechanika s diagnostikou, abych co nejvíc eliminoval nákup auta před smrtí:)

Nicméně vraťme se k EGR... Snad se najde ještě někdo, kdo s tim má zkušenosti a definitivně to rozsekne.

jenze pokud se nepletu tak je to sice tdci ale ff1

Re: EGR u nových TDCi motorů

Napsal: 05.01.2011 23:45
od foki
smileboy píše: A když jsem si spočítal, kolik ušetřím na spotřebě, tak i kdybych nechal repasovat všechny vstřiky, turbo i čerpadlo, za 3 roky to mám zpátky vzhledem k mému ročnímu nájezdu kilometrů. Uvidíme. snad budu mít s výběrem šťastnou ruku.

kolik najedes a kolik usetris ?
smileboy píše: No, každopádně do bazaru beru s sebou automechanika s diagnostikou, abych co nejvíc eliminoval nákup auta před smrtí:)
to ma IDS ? jiným diagnostikam bych neveril , beru to z vlastni zkusenosti , a jak zjistí ze jsou nacate striky ? kdyz byudou v haji mechanicky , jak zjisti vadne DPF ? kdyz funguje tak diagnostika nic nepozna a za 2-3 mesice ti muze lehnout .

a jinak nechtel bych byt v jeho kuzi :bebng:

Re: EGR u nových TDCi motorů

Napsal: 06.01.2011 09:31
od smileboy
Na spotřebě ušteřím tak 12-13 000 kč ročně. Náklady jsem počítal repas turba - 10 000, čerpadla - 12 000 a vstřiky 17 000. Pokud se mýlím, opravte mě, možná jsou moje představy mylné. Jo a ještě teda ten EGR ventil no, jak tu píšete, tak to zaslepit nepůjde, tudíž dalších 10 000.

Re: EGR u nových TDCi motorů

Napsal: 07.01.2011 19:04
od foki
turbo pokud ho budes delat tak jak se ma (aby jsi nemenil 2-3 turba za jeden olej ) tak je cca 35000 .