Proste treba pockat kym sa dokruti hriadel v prevodovke a spiatocka sla zaradit. Volnobezne otacky budu za studena cca rovnake ako u inych aut....teda ked je fakt zima tak cca 1200, ked je mierne chladno tak cca 1000-1100, a za tepla 800 (+- 50) . A ako spravne uviedol Foki, volnobeh riadi plne RJ = uz tam neni volnobezny ventil a klapka neni ovladana lankom. Mozno tak prepisanim mapy v RJ by to nejako slo obabrat...ale kto by sa s tym babral ze? Ide aj o to, ze za studena sa primarne volnobeh opiera o hodnoty z cidla teploty chlad. kavp. A aj keby sa toto cidlo dalo obabrat niecim co generuje odpor adekvatny povedzme 90 stupnom celzia, tak motor by automaticky prepol na meranie hodnot z lambdy, ktora je ale este studena, takze zmes by nebola miesana adekvatne....dokonca RJ mozno rata aj s prejdenim urcitych km, inak by predpokladala ze cidlo tepl. chlad. kvap. je proste chybne a spadlo by to do nudzaku....
Takze dneska volnobeh zostelovat nejde, a elektronicky obabrat vlastne tiez nie.
Na starych autach s krokovym motorom sa dal napr. krokac uplne odstavit v konkretnej polohe, takze otacky boli vzdy proste napr. 900, ci leto ci zima. Ale v zime sa zase takto pomalsie ohrieval motor, takze to islo mierne do spotreby.
Aj na mojej Fieste vecsinou spiatocka nejde hodit, musim doslova pustit spojku a zase stlacit, a aj to tam spiatocku zarvem tak, ze cely motor v silentblokoch cukne....malokedy mi tam spiatocka skoci hned.
Ale nic si z toho nerob, nove 7-stupnove 2-spojkove DSG-cka tiez potrebuju 2-3 sekundy kym tam hodia spiatocku
