Stránka 1 z 1

Dobíjanie - žhavenie - riadiaca jednotka

Napsal: 27.10.2010 01:20
od jozk
Ahojte všetci,

Od leta 2009 mám Focus Combi II, 1,6 TDCi 80 kW, r.v. 2004/2005 (dovoz z DE). V tom čase cca 152.000 km. Auto som kúpil s "nepodstatným" problémom - "trochu slabšou batériou" (teda, to som si myslel pri kúpe).

Príznaky:
- Asi po 20-30 sekundách po naštartovaní motora sa mi rozsvieti kontrolka dobíjania a ostane svietiť trvalo.
- Okrem toho mi po rozsvietení poruchy dobíjania vypne vyhrievanie čelného skla, ktoré je tým pádom nepoužiteľné. Tento stav trvá celý čas, čo auto vlastním.
- Auto (napriek nižšie spomenutej nefunkčnosti žhavenia) štartuje bez problémov a doteraz naskočilo vždy na prvýkrát, hoci raz v zime, keď stálo celý deň na mraze, točilo trochu dlhšie (inak som parkoval v nevyhrievanej garáži).

Podniknuté opatrenia:
- Dočítal som sa, že riadiaca jednotka vo FoFovi je náročná na napätie vo vlastnej sieti, tak som to premeral a zistil som, že po tých 20-30 sekundách po naštartovaní napätie klesne (myslím, že o 1 V), pričom sa rozsvieti kontrolka dobíjania. V domnení, že alternátor dostatočne nedobíja, som ho vymenil. Avšak bezo zmeny.
- Nechal som dobiť batériu a počas nabíjania (asi 1-2 dni) som používal inú batériu, pričom problém pretrvával a trvá naďalej bez akejkoľvek zmeny.
- Neskôr som zistil, že mi pri natočenom motore neodpája žhaviče (všetky sú už z toho dôvodu odpálené) a predpokladal som chybu v relé žhavenia. Ale omyl! Pri meraní som zistil, že pred štartom, keď preblikne kontrolka žhavenia, objaví sa napätie na žhavičoch, ktoré vlastne hneď zmizne. Po naštartovaní by malo dôjsť k opätovnému pripojeniu žhavičov na 20-30 sekúnd a ich následnému odpojeniu. Môj FoFo, však nechá na žhavičoch napätie neuveriteľné 3 minúty! (Meral som to.) Je logické, že žhaviče sú v ťahu.
- Skúšal som aj nové relé žhavenia, ale nepomohlo, pretože samotné relé dostáva signál na zopnutie z riadiacej jednotky motora.

Otázka:
- Čo môže byť koreňom vyššie spomínaných problémov? Môže to byť riadiaca jednotka motora, ktorá spína relé žhavenia? Je možné to vyriešiť prehratím softvéru alebo je potrebná fyzická výmena jednotky?

Vopred Vám ďakujem za rady.

Re: Dobíjanie - žhavenie - riadiaca jednotka

Napsal: 27.10.2010 21:38
od kodl1232
To že je napětí na žhavýcích svíčkách i po nastartování motoru je v pořádku každý dieslový motor má hlavní žhavení pak se napětí sníží a ještě chvíli dožhavuje než se motor trochu zahřeje ale 3 minuty jak píšeš se mě zdá dlouho většinou to trvá kolem minuty.