Divný zvuk - zahřátý motor

jannemec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 08.02.2010 14:38

Divný zvuk - zahřátý motor

Příspěvek od jannemec » 25.10.2010 18:07

Zdravím - zatím mě to tolik netrápí, ale všiml jsem si, že poslední cca měsíc se po zahřátí motoru (TDi 66kW, r.v. 2000) při jízdě po sundání nohy z plynu ozývá takový zvláštní zvuk - nic hlasitého, skoro si toho člověk nevšimne - jde to jako od motoru a nemohu to popsat asi lépe než takové kovové chrochtání/chrčení ... nic jiného, spotřeba pořád nízká (cca 5-5,5l/100km při klidné jízdě), žádná ztráta výkonu, nepozoruji ani, že by motor více kouřil, ... prostě nic.
A ozývá se to až tak po 30-50km, při studeném motoru vůbec, pokud sešlápnu plyn, zvuk zmizí ...
Nesetkal se někdo s něčím podobným?

Uživatelský avatar
Vendys
Nováček
Nováček
Příspěvky: 83
Registrován: 01.02.2010 12:04
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Divný zvuk - zahřátý motor

Příspěvek od Vendys » 27.10.2010 18:37

jj me to dela taky, je to takove kovove klepani a jde to smerem taky od motoru

jannemec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 08.02.2010 14:38

Re: Divný zvuk - zahřátý motor

Příspěvek od jannemec » 27.10.2010 19:17

Jen ještě doplním - před cca 8 000 km byla měněna spojka - nemohlo by to s tím souviset?

Uživatelský avatar
Vendys
Nováček
Nováček
Příspěvky: 83
Registrován: 01.02.2010 12:04
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Divný zvuk - zahřátý motor

Příspěvek od Vendys » 02.11.2010 17:08

to nevim ale me to taky dela po vymene spojky

Blesk90
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 29.03.2011 16:11

Re: Divný zvuk - zahřátý motor

Příspěvek od Blesk90 » 30.03.2011 09:41

Zdravím, přesně tyhle zvuky mě fofo vydával taky :twisted: nejvíc to bylo slyšet se zařazenou jedničkou a jízdě na volnoběh, taky ale při sundání nohy z plynu jak popisujete, takže díky tomu se mi zdálo auto celkově hlučnější. Po výměně spojky se tohle odstranilo ale za necelý týden se vrátilo z5. Tak mi to nedalo a hledal jsem, nakonec se vyměnili silembloky motoru a je po rachtání :P :!: :palec_nahoru:
Ford Focus 1.8 TDDI r.v 2000

jannemec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 08.02.2010 14:38

Re: Divný zvuk - zahřátý motor

Příspěvek od jannemec » 30.03.2011 10:24

Ano, už jsem mluvil v servisu a taky se shodli, že silentbloky jsou nejpravděpodobnější ... uvidím, jak se to bude vyvíjet - zatím je to prostě "pořád stejné", jakmile budu mít pocit, že se to zhoršuje, vyrazím směr servis a výměna ...

Blesk90
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 29.03.2011 16:11

Re: Divný zvuk - zahřátý motor

Příspěvek od Blesk90 » 31.03.2011 20:53

Ono u Těch silembloků není asi nic, co by se mohlo stát. Jen Ti to zachvilku způsobí bolehlav :cooler:
Ford Focus 1.8 TDDI r.v 2000

jannemec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 08.02.2010 14:38

Re: Divný zvuk - zahřátý motor

Příspěvek od jannemec » 31.03.2011 21:14

Jen se zeptám, na kolik mě ta výměna odhadem přijde? Ať vím na co se mám v létě "těšit".

Pajko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 11.04.2011 19:11

Re: Divný zvuk - zahřátý motor

Příspěvek od Pajko » 11.04.2011 19:26

Zdravim focusaky, prosim poradit, mam 1,8 TDCI 2004 ked prvykrat nastartujem vsetko vpohode, ale ako nahle sa zohreje motor, zhasnem ho a znovu idem startovat nieco v motori zahrkoce, neviem co to je, pri jazde nic nepocujem len trosku tazsie ide zaradit jednotka ked sa rozbieham, musím dat do dvojky a potom do jednotky aby som ju mohol zaradit, ale hlavne prosim o radu, co je ten sramot pri startovani :wallbash: Diky moc za radu.

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: Divný zvuk - zahřátý motor

Příspěvek od xbobcz » 12.04.2011 19:47

Doporučuju prostudovat téma DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK. U mě to začínalo stejným způsobem.
Pokud slyšíš takové kovové rány i při vypínání motoru tak to bude na 90% ono a čeká tě do budoucna
docela drahá oprava.
Focus II 1.8 TDCi

Pajko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 11.04.2011 19:11

Re: Divný zvuk - zahřátý motor

Příspěvek od Pajko » 13.04.2011 19:42

Zdravim, dik za radu. Aj som si myslel, ze to bude asi zotrvacnik, ano zarachoce to aj pri zhasinani motoru. A neda sa ten zotrvacnik len nejako pritiahnut, alebo nieco podobne? Aka to je vlastne vada? ten zotrvacnik je uvolneny?a co vsetko budem musiet menit? a kolko to bude stat priblizne ? a co sa môze stat ked to nevymenim, ake budu nasledky? dik za radu :gott:

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: Divný zvuk - zahřátý motor

Příspěvek od xbobcz » 13.04.2011 20:57

Ahoj, s tim setrvacnikem se udelat nic neda, casem se proste zvetsi vule mezi jeho dvemi castmi a pak to vydava hodne neprijemny zvuky. Vetsinou kdyz se
to vymenuje tak se dava rovnou i nova spojka a lozisko. Ve fordu to stoji tak 30k. Da se to udelat z dilu od LUK a pak to vyjde i s praci tak na 15k. Jezdit
se s tim da, jeste jsem neslysel, ze by se ten servacnik nekomu roztrhl. Obcas pomuze nejdriv zkontrolovat starter a dat novou baterku. Kdyz to pri
startu toci rychleji tak to nema takovy snahy rezonovat a mlatit.
Focus II 1.8 TDCi

Pajko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 11.04.2011 19:11

Re: Divný zvuk - zahřátý motor

Příspěvek od Pajko » 14.04.2011 21:41

Ahoj. Diky moc za radu, ale moc si ma nepotesil :wallbash: takze v blizkej buducnosti si môzem pripravit minimalne 600 eur a to je ta najspodnejsia hranica. Este sa spytam, ze dokedy môzem takto jazdit a co sa potom môze stat. Môzem poskodit aj os prevodovky, alebo celu prevodovku ? alebo to s tym nema nic spolocne. A co zuby na vysuvacej kotve na starteri, urcite sa môzu poskodit. Skratka sa chcem este spytat, ze co vsetko sa môze poskodit a co sa poskodi ked raz ten zotrvacnik utrhne? Diky moc

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: Divný zvuk - zahřátý motor

Příspěvek od xbobcz » 15.04.2011 17:41

Nemyslim si, ze bys tim mohl poskodit prevodovku. On se ten setrvacnik tak jednoduse roztrhnout nemuze. Podle me jsou zuby na starteru jsou tvrdsi nez na tom setrvacniku, tim padem se spis stava ze se z toho uvolnuji kovove piliny ktere pak muzou zanaset cidlo klikoveho hridele a auto pak zacne padat do nouzoveho rezimu. Pokud se chces neco dovedet o tom jak ten setrvacnik funguje a jake jsou druhy jeho poskozeni tak je o tom vyborny popis na tehle adrese, pokud ti nevadi anglictina.
http://www.schaeffler.com/remotemedien/ ... _de_en.pdf
Focus II 1.8 TDCi

Pajko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 11.04.2011 19:11

Re: Divný zvuk - zahřátý motor

Příspěvek od Pajko » 18.04.2011 20:34

no diky moc,anglictinu moc neovladam,teda skoro vobec,ale aspon som videl obrazky :D hadam je nieco take aj po slovensky,cesky.Hadam to este nejakou chvilu vydrzi,lebo musim dat spravit najskor rozvody,ma to 140000km,bolo to dovezene z Talianska a urcite tam neboli robene.Ale preco to zaklepe,len ked je zahriaty motor,ono to bude neskor robit aj za studena,ze?a potom uz nemusim nastartovat vobec.A ked menia ten zotrvacnik a spojku motor ide von,alebo zospodu?

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů