Pokles napeti pri zapnute klimatizaci

Uživatelský avatar
petrkopta
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 24.03.2009 06:21

Pokles napeti pri zapnute klimatizaci

Příspěvek od petrkopta » 27.07.2010 23:41

Ahoj, muj problem se tyka dobijeni.
Stalo se mi, ze se rozsvitila kontrolka dobijeni a ABS. Zastavil jsem, vypnul motor a uz nesel nahodit. Cvakani, diskoteka na palubovce, proste alternator v riti.
Vyresil jsem vymenou alternatoru a baterky. Zdalo se vse OK, baterka samotna davala 12,9V a alternator bez zateze i se zatezi 14,1.
Po ujeti cca 1000km se ale kontrolka dobijeni rozsvitila znovu. Zacal jsem merit a zjistil jsem nasledujici:
Baterka samotna opet cca 12.9; alternator se zatezi 14.1; ALE - jakmile se pustila klimatizace, napeti pozvolna klesalo az k 12.9. Jakekoliv dalsi spotrebice muzou byt zapojeny klidne vsechny najednou, pak je napeti stale nad 14V, ale klimatizace s cimkoliv dalsim zpusobi dramaticky pokles napeti.
Kdyz jsem zapnul samotnou klimu bez dalsich spotrebicu tak to bylo v pohode.
Zjistil jsem, ze novy alternator je Starline a objednal se na prohlidku k autoelektrikarovi. Tam zjistili, ze vsechny spotrebice berou sakumprask cca 80A, a ze zahraty alternator dava dokonce pres 15, zatimco studeny s velkou zatezi klesa pod 13 - cili spatny alternator.
Reklamoval jsem tedy vymeneny altik u mechanika, sehnal mi repasovany, ktery se po vyzkouseni zdal opravdu o dost lepsi.
ALE problem se zapnutou klimatizaci stale zustava !! Takze kdyz mam zapnute vsechno dohromady krome klimy, dava altik 14.3. Zapnuta klima ale zpusobi, ze napeti pozvolna, opravdu po setinkach pozvolna klesa az k 12.9.
Kdyz zvysim otacky pres 2000, napeti se zvedne nad 14V. Ale po pusteni plynu na volnobeh zase napeti pomalu klesa...


Mate nekdo podobnou zkusenost, nebo napad cim by to mohloo byt ?
Dostal jsem tip, ze to muze byt elektromagnetem v klimatizaci, ale pak by mel byt celkovy odber vyssi nez namerenych 80A, no ne ?

Ja uz z toho nejak nemuzu a zacinam verit tomu porekadlu o fordu, vlaku a ceste zpatky : /
Ford Focus 2003 1.8TDCi, 85kW

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Pokles napeti pri zapnute klimatizaci

Příspěvek od Jardak » 28.07.2010 20:57

Elektromagnetická spojka klimy je jištěna 10A pojistkou,takže ta moc proudu vzít nemůže.Víc proudu spíš vezme ventilátor u chladiče,který se spuštěním klimy automaticky spína,je jištěn 30A pojistkou.Jinak si myslím,že při zapnutí všech el.spotřebičů včetně klimy,je přípustný pokles napětí na volnoběžných otáčkách,když po přidání plynu se napětí zvedne.Zváště když všechno jinak normáně funguje a nesvítí žádná kontrolka.Alternátor má jmenovitý výkon při jmenovitých otáčkách a ty jsou určitě vyšší než volnoběžné.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Pokles napeti pri zapnute klimatizaci

Příspěvek od ballu » 29.07.2010 07:03

A baterku jsi zkoušel přes zátěžák? K těm ampérám odběru musíš taky připočíst další pro dobíjení baterky a ta, která je před smrtí ti taky může cucat dost z altiku pro šlusnutý jeden článek a udělá ti to pokles v síti. 8O
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3118
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Pokles napeti pri zapnute klimatizaci

Příspěvek od jenikHK » 29.07.2010 11:43

Nemuze byt pridreny motor ventilatoru sahary chladice? Jelikoz se spina automaticky s klimou, mohl by byt problem tam.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Pokles napeti pri zapnute klimatizaci

Příspěvek od ballu » 29.07.2010 12:31

jenikHK i to je možný, něco bere moc nebo probíjí to na kostru. :(
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
petrkopta
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 24.03.2009 06:21

Re: Pokles napeti pri zapnute klimatizaci

Příspěvek od petrkopta » 29.07.2010 13:29

Diky moc za odpovedi : )
Mam k dispozici jen obycejny merak na napeti, proud tim nezmerim, vcera jsem jel cca 150km v kuse a kontrolka se nerozsvitila.
Jak zjistit ten pridreny motor ventilatoru sahary ?

Myslite ze tech 80A se vsemi spotrebici (svetla, radio, klima, vyhrivani pr i zad skla) je hodne?
To, ze to ale na volnobeh klesa, ale normalni neni, co ?
Klesne to z 14.3 na 12.9 za cca 10 minut - zapnuta svetla, klima, radio.
Ford Focus 2003 1.8TDCi, 85kW

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Pokles napeti pri zapnute klimatizaci

Příspěvek od ballu » 29.07.2010 13:44

Při vypnutém motoru zjisti, jaký odpor mají lopatky větráku na chladiči na roztočení. Jestli se roztočí lehounce, tak tam bude v případě poruchy větráku el. závada. Zajeď do servisu, přiloží zátěžák na baterku a ze deset sekund jsi v obraze, jak na tom baterka je. Do výkonu alternátoru ti při 80 A zbývá jen rezerva 11 A , což může sežrat zkrat , nebo KO baterka, což že je to baterka se přikláním já :(
A to klesání na 12,9 V, to dělá i mně, a aspoň nemám problém s měněním H7 žárovek v leflektorech :Dancer:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
petrkopta
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 24.03.2009 06:21

Re: Pokles napeti pri zapnute klimatizaci

Příspěvek od petrkopta » 29.07.2010 16:10

Vyzkousim, diky moc : )
ja doufam, ze baterka je ok, jelikoz jsem po te prvni vymene altiku asi pred tydnem kupoval novou Vartu 74Ah 750A a nechtel bych ji kupovat znovu..
Ford Focus 2003 1.8TDCi, 85kW

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Pokles napeti pri zapnute klimatizaci

Příspěvek od ballu » 29.07.2010 16:57

Tak to bude nějaký zkrat na cívce elektromagnetu klimatizace nebo na vynutí nebo přípojení ventilátoru sahary. :(
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Pokles napeti pri zapnute klimatizaci

Příspěvek od Jardak » 29.07.2010 19:19

petrkopta píše:Klesne to z 14.3 na 12.9 za cca 10 minut - zapnuta svetla, klima, radio.
Tohle mi přijde trochu zvášní.Za normálních okolností při plné zátěži alternátoru napětí poklesne téměř hned s poklesem otáček.Takhle se alespoň chová většina alternátorů se kterýmy v práci přicházíme do styku.U forda je regulátor napětí řízen z řj.jednotky motoru,takže problém může být i tady.Podle mého názoru,kdyby byl někde zkrat tak napětí klesne hned a ne až za 10 nim.Motor ventilátoru bere nejvíc při rozběhu,po rozběhnutí se spotřeba sníží.Zkusil bych při delším odstavením auta (přes noc)změřit napětí před nastartováním motoru přímo na baterce bez zátěže.Když bude mít 12,7 V a víc je plně dobitá a není důvod to dál řešit.
Naposledy upravil(a) Jardak dne 30.07.2010 16:11, celkem upraveno 1 x.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
petrkopta
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 24.03.2009 06:21

Re: Pokles napeti pri zapnute klimatizaci

Příspěvek od petrkopta » 29.07.2010 21:50

Diky, rano to vyzkousim. Jinak ted jsem podnikl vypravu a cca na 6.5 km jsem uvizl v kolone na d1.. cili zapnuta svetla, klima, radio a v jednom kuse brzdova svetla. Otacky mezi volnobehem a 1500. Nechtena zatezova zkouska. Kontrolka se nerozsvitila, takze bych rekl, ze to vypada nadejne. Cela cesta mela cca 120km a nikde zadny problem.
Ford Focus 2003 1.8TDCi, 85kW

Uživatelský avatar
petrkopta
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 24.03.2009 06:21

Re: Pokles napeti pri zapnute klimatizaci

Příspěvek od petrkopta » 30.07.2010 08:15

Ranni mereni ukazalo na baterce 12.73, coz by samo o sobe bylo v pohode. Ale vzhledem k tomu, ze v utery po vymene altiku davala samotna baterka 12.89, objednam se k Valouskovi. Nebo neznate nekoho sikovneho v Praze nebo okoli (do 150km :) ), kdo by byl ochotny se na to podivat - nejlepe dnes nebo zitra? :)
Ford Focus 2003 1.8TDCi, 85kW

ferinofc
Příspěvky: 1
Registrován: 08.12.2009 20:10

Re: Pokles napeti pri zapnute klimatizaci

Příspěvek od ferinofc » 15.08.2010 14:42

podobne problemy som mal aj ja a pomohla vymena remena , tiez som sa cudoval ake problemy to moze spravit
Ford Focus kombi 1.8Tddi 66kw

Uživatelský avatar
erik1978
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trnavský kraj

Re: Pokles napeti pri zapnute klimatizaci

Příspěvek od erik1978 » 07.11.2010 12:11

Zdravím Vás,

Ja mám tiež podobný problém ktorému predchádzala porucha alternátora (regulátor).
Po oprave som zistil že alternátor nemá dostatočný výkon aby potiahol spotrebu všetkých spotrebičov v aute (na voľnobeh).
Svetlá + rádio + ventilátor max na 2 je to ešte OK ale po zapojení niečoho ďalšieho začne napätie tiež pozvoľne klesať po desatinách. Ak zapnem všetko klesne skokom.
Meral som ako sa správa kolegov Focus a tam napätie na voľnobehu aj s max záťažou zostane nemenné!
(alternátor je podľa záťažového testu na stolici OK)

Neviete niekto kde by mohol byť problém?

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokles napeti pri zapnute klimatizaci

Příspěvek od foki » 07.11.2010 21:42

ted cca 10 dni jsem resil podobne , puvodni alternator 2 x na vymenu rele , pak koupen novy alternator zkousky jiných altiků ,takze snad 8x sundat a nandat , mezitim zkouseni vymenit pocitac - hlasilo to chybu zkrat na + nebo na kostru nebo vadny pocitac , pak vymena budiku , promereni kabelu byly sice pruchozi , na + nebo na kostru nereagovaly , presto jsem je nechal vymenit , dal jiny original altik a novou baterku ( na fordackem zatezaku sice hlasila 12,6V ale "BATERIE VYMENIT" ) a je pravda ze ted ve volnobehu 14,2-14,4 V a pri svetlech ventilatoru na 4 , pustene klime to dava 13,1-13,3 V a pri zvyseni otacek kolem 14V

ale tak se mi chova i druhe auto co tu mam .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti