Utopený parník
Napsal: 19.07.2010 09:11
V neděli ráno jsem se vydal na střelnici, abych vymetl pavučiny z laufu. Asi kilometr před střelnicí jsem narazil na zatopenou asfaltku v délce cca 70 m, všude okolo na poli samozřejmě také voda. Zastavil jsem a čekal co se bude dít (netušil jsem jak je voda hluboká). Za pár minut přijel kolega na motorce a když to uviděl, zrovna to otočil a jel nazpět. Čekal jsem dál. Během chvilky přes vodu přijel favorit a řidič říká, že se to dá pomalu projet. No co, tak to zkusím taky. Zařadil jsem jedničku a pomalu vyjel. Voda dosahovala až ke spodní hraně dveří a jenom jsem čekal, kdy mi šplouchne do kabiny. Naštěstí se tak nestalo. Chyběly mi poslední dva metry ke konci louže, když se můj parník zakuckal a zastavil. V tu ránu by se ve mně krve nedořezal. Kolem auta cca 15 cm vody, nikdo v dohledu a auto nejede. Co s tím? Pár minut jsem se pokoušel startovat, ale místo protočení starteru to ani neškrtlo. Postupně jak vytékala voda z různých částí vozidla, i startování vypadalo nadějně. Konečně se mi podařilo nastartovat, ikdyž z výfuku šel bílý dým. Podařilo se mi dojet na střelnici. Auto jsem nechal chvíli blafkat a kouř z výfuku postupně slábl, až úplně ustal. Otevřel jsem kapotu a vyndal vzduch. filtr. Byl hodně vlhký a na dně krabice pro filtr byla malá loužička. Vodu jsem vysušil a filtr nechal schnout na kapotě. Mezitím normálně přijela další vozidla, octa, super, filcka, favorit a všechna bez problémů.
Během soutěže jsem místo soustředění se na terč přemýšlel jak se dostanu zpět přes velkou vodu. Soutěž jsem nakonec ustál (1. místo) a vrátil se k autu. Filtr pořád vlhký – vložil jsem ho na své místo, ale víko jsem nechal pootevřené, aby vzduch nebyl nasáván z nasávací trubice, která vede někam do blatníku, ale aby vzduch byl nasáván z motorového prostoru, kde je mnohem menší nebezpečí přisátí vody. Zatopenou cestu jsem pomalu bez problémů projel. Doma jsem filtr nechal sušit ještě celé odpoledne, ale pořád byl trochu vlhký.
Stalo se vám to též? Jaký je správný postup v takové situaci? (samozřejmě nebrodit) Myslíte, že vlivem vlhkosti v sání mohlo dojít k poškození motoru nebo jiných částí? Auto momentálně jede bez problémů.
Během soutěže jsem místo soustředění se na terč přemýšlel jak se dostanu zpět přes velkou vodu. Soutěž jsem nakonec ustál (1. místo) a vrátil se k autu. Filtr pořád vlhký – vložil jsem ho na své místo, ale víko jsem nechal pootevřené, aby vzduch nebyl nasáván z nasávací trubice, která vede někam do blatníku, ale aby vzduch byl nasáván z motorového prostoru, kde je mnohem menší nebezpečí přisátí vody. Zatopenou cestu jsem pomalu bez problémů projel. Doma jsem filtr nechal sušit ještě celé odpoledne, ale pořád byl trochu vlhký.
Stalo se vám to též? Jaký je správný postup v takové situaci? (samozřejmě nebrodit) Myslíte, že vlivem vlhkosti v sání mohlo dojít k poškození motoru nebo jiných částí? Auto momentálně jede bez problémů.