Stránka 1 z 5

Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Napsal: 25.01.2010 09:47
od SilverGhost
Tak dneska ráno jsem si to už musel vyfotit -20.5 stupňů :o
Ford-20_5.jpg
Ford-20_5.jpg (6.94 KiB) Zobrazeno 4291 x
Zatím to pořád jede, nastartovalo na poprvé, asi deset sekund to vydávalo strašné zvuky, pak už jen ten normální kravál :-) Během jízdy se to za 20km samozřejmě na pracovní teplotu ještě nezahrálo, ručička se došplhala tak do půlky. Trošku to topilo, tak jsem neumrzl. Když se nedá pořádné foukání na boční okna, tak se poněkud rosí a mlží...

Zajímalo by mne, kolik ten diesel ještě vydrží, už jsem měl i tak obavy, nebylo by to jediné auto u cesty :?
V jakém největším mrazu vám to kdy fungovalo :mrgreen: ?

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Napsal: 25.01.2010 09:55
od Gromik
V jednom vtipu ("Stupně zimy") se praví, že " při -24C Německá auta nejdou nastartovat." ... takže ještě byla rezerva :-)

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Napsal: 25.01.2010 10:10
od Anndy
Ked zapnes klimu, tak to vysusuje vzduch, nebudes sa rosit

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Napsal: 25.01.2010 10:11
od tomason
Záleží na naftě taky ,jakou má filtrovatelnost :idea:

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Napsal: 25.01.2010 10:12
od Anduril
Anndy píše:Ked zapnes klimu, tak to vysusuje vzduch, nebudes sa rosit
V -20 imho nejde klima zapnout .. resp. se nespusti kompresor, zamrzl by vyparnik.
Coz plati pro nizke teploty obecne..cca od +4 nize.

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Napsal: 25.01.2010 18:00
od kaminek
Dva nebo tři roky nazpět -27 , chytil na první start,ale musel jsem držet klíček podstatně déle než normálně ,kdy po slibování chytil, 7-8 sek. Start: vymáčklá spojka, plyn až na podlaze,nafta OMV Artick do -30 a pamatuju si, že se mi nechtěla vracet spojka .

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Napsal: 25.01.2010 18:50
od BobTDCi
Keď som mal Clio 1.5dCi r.v.2001 - tak som asi 5-7krát štartoval ráno pri teplote -24 až 27°C.
Bez najmenšieho problému - pripomínam to auto nemalo ani predohrev nafty(ani môj mégane II sedan) až teraz Focus má - ale príde mi to ako zbytočnosť na základe tých skúseností...
:idea: :roll:

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Napsal: 25.01.2010 19:28
od C-Maxis
Onehda (10 let a vice) bylo v Praze snad -25°C i pres den. Mazda 323 kombi. Diesel 1,7 bez turba (motor stejny jako Opel).
Nafta od Benziny. Rano odjezd z garaze asi 5°C.
Po celodennim stani venku slo jet max tak 20 km/h temer bez ohledu na zarazenou rychlost. Nepomohlo ani 10l benzinu cerstve branych u benzinky do 42l nadrze. Nesly proste zvednout otacky. Zrejme med nechtel projit palivovym filtrem dostatecnou rychlosti.

Ted ovsem predpokladam kousek kvalitnejsi Vervu :-)

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Napsal: 26.01.2010 10:00
od SilverGhost
No právě, už jsem pár zážitků slyšel, že třeba kolem -25 začínají diesely kolabovat. Chci věřit tomu, že nafta od OMV je snad slušná, ale ono prý je to dost problematické říci obecně. Tankuju v poslední době téměř výhradně jen u jedné pumpy a zatím to vypadá dobře :-)

Myslel jsem, že dneska to zase trochu odzkoušíme v ještě větším mrazu, ale dneska po ránu u nás pouze -13 8) :roll:

Mně by zajímalo, jak to dělají na té Sibiři, že tam jezdí při -50 8O 8O :wink:

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Napsal: 26.01.2010 10:15
od Anndy
Pouzivaju jednoduchu a robustnu techniku :D. A niekedy aj ohnik pod nadrzou (ak to je diesel :D).

Ale hlavne, maju to konstruovane na take teploty, urcite je aj palivo upravovane.

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Napsal: 26.01.2010 10:42
od tomason
:lol: Pumpy mají povinnost prodávat palivo které nezmrzne jen do -20.Pak to je jen vaše-naše starost,pokud nemáš arktickou naftu tak nikam nepojedeš :lol:

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Napsal: 26.01.2010 11:00
od Raada
Taky mam rekord -20°C na horach. Musel jsem po celotydennim stani zhavit asi 5 vterin, ale naskocil hned na prvni prevaleni jako vzdycky. A tenkrat jsem tam mel naftu od Ona s VIFem :-).

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Napsal: 26.01.2010 12:11
od BobTDCi
Anndy píše:Pouzivaju jednoduchu a robustnu techniku :D. A niekedy aj ohnik pod nadrzou (ak to je diesel :D).

Ale hlavne, maju to konstruovane na take teploty, urcite je aj palivo upravovane.
A ak to nie je plastová nádrž :!: :idea: :idea: :idea: :roll: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Napsal: 26.01.2010 12:14
od BobTDCi
tomason píše::lol: Pumpy mají povinnost prodávat palivo které nezmrzne jen do -20.Pak to je jen vaše-naše starost,pokud nemáš arktickou naftu tak nikam nepojedeš :lol:
No ja dávam každopádne VIF (teraz) zimný....
Ale vtedy(-25°C) v tom Cliu bola iba "obyčajná" Shell či OMV (kde roky tankujem) bez aditív... :idea: 8O
Viac ako -25°C som zatiaľ "nestretol" :roll: :roll: 8) :wink:

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Napsal: 26.01.2010 13:36
od stand
C-Maxis píše:Onehda (10 let a vice) bylo v Praze snad -25°C i pres den. Mazda 323 kombi. Diesel 1,7 bez turba (motor stejny jako Opel).
Nafta od Benziny. Rano odjezd z garaze asi 5°C.
Po celodennim stani venku slo jet max tak 20 km/h temer bez ohledu na zarazenou rychlost. Nepomohlo ani 10l benzinu cerstve branych u benzinky do 42l nadrze. Nesly proste zvednout otacky. Zrejme med nechtel projit palivovym filtrem dostatecnou rychlosti.

Ted ovsem predpokladam kousek kvalitnejsi Vervu :-)
Já měl tuhle 1,7 od ISUZU v G Astře již s turbem, Tohle auto chodilo při mínus 20ti na škrtnutí, by mohl ford s 1,8 jen závidět.. :roll:
Obecně sem s motorem byl max. spokojený, nikterak extra výkonný ale spolehlivý perfektně.