Stránka 1 z 3
startování v mrazech
Napsal: 04.01.2010 16:40
od andre.magnat.toulenu
je normání abych startoval 2.0 Tddi na 3x když je venku -12 C°(mám novou baterku)? mám najeto 145 TK,je možné,že můžou byt žhaviče před smrtí.myslím že tam jsou ještě původní.na kolikrát startujete vy?parkuju auto venku..
Re: stratování v mrazech
Napsal: 04.01.2010 17:22
od Boban
žhaviče ti sou schopný změřit a odskoušet

Re: stratování v mrazech
Napsal: 05.01.2010 06:55
od Kóťa
Jak píše Boban,v servisu Ti je za mrzký peníz zkontrolují.Já je na focusu měnil kolem 100 000km.Jak byl mráz,tak jsem musel buď žhavit víckrát nebo to chytlo až na podruhý.Motor normálně točil,ale nechytlo to...Takže servis.
Re: stratování v mrazech
Napsal: 05.01.2010 07:32
od Boban
Já na služebním TDDi musím v mrazu nažhavit trochu déle než zhasne kontrolka a pak pohoda, pokud budu chtít točit motorem hned po zhasnutí žhavení je to o delším točení. Nažhavím 2x a 100% úspěšnost na první otočení, žhaviče sem měnil origo ve Fordu v Jihlavě. auto má najeto 100400km
Re: stratování v mrazech
Napsal: 05.01.2010 07:36
od Zuzka
Dnes ráno -11 a Mondíček startuje bez problémů napoprvé

(doufám, že jsem to teď nezakřikla).
Re: stratování v mrazech
Napsal: 05.01.2010 08:37
od andre.magnat.toulenu
používáte nějaké aditiva do nafty pro startovaní v mrazech?
Re: stratování v mrazech
Napsal: 05.01.2010 11:21
od Kóťa
Klasika VIF,ale ty žhaviče jsou opravdu důležité...
Re: stratování v mrazech
Napsal: 05.01.2010 19:43
od PULPAN
hezký večer, co se týká startování,tak nemám nejmenší problém, a to jsem mixoval makro/ono/omv naftu.Teď doliju u benziny.Co se týká žhavení,tak když zhasne, startuju a napoprvé, a to i v těch -20. kdy auto stálo přes nov venku na mrazu v 1300 mnm...
Re: stratování v mrazech
Napsal: 05.01.2010 19:44
od PULPAN
p.s. žádná aditiva zatím nepřidávám, ale nevím, dle diskuze, jestli bych neměl začít

Re: stratování v mrazech
Napsal: 05.01.2010 20:06
od Ma.rt
ja vim, ze tu pisete s dieselama, ale muj benzin v garazi, kde je +13st. nastartuje tak po 1,5s toceni starterem, ale v mrazu pri -15st.chytne ihned...je to normalni?
Re: stratování v mrazech
Napsal: 05.01.2010 22:29
od PULPAN
vtipálku, no jasně, taky mam ještě benzín fábku a chytá nádherně:)
Re: stratování v mrazech
Napsal: 06.01.2010 20:57
od Ma.rt
pockej, ja si nedelam legraci. mne je fakt divny, proc v mrazu to chytne okamzite a v garazi musim nekolikrat otocit,byt je to treba jen neco mezi 1-2s. chapal bych to naopak

Re: stratování v mrazech
Napsal: 12.01.2010 20:32
od laky2
chlapci chcem sa spytat, pri nastartovani ked boli väcsie mrazy mi moje Mondejo /MK III 2.O TDCi, 2004 rv./ vydava taky diivny piskavy zvuk /zvuk zo silentbloku???/neviem , chytne to ihned bez problemov, to dalsie 2, 3..nastartovanie je bez toho divneho zvuku pri starte...ked je teplejsie..je to OK aj na 1 X, no vcom by mohol byt problem...dakujem za rady....
Re: stratování v mrazech
Napsal: 12.01.2010 21:19
od Bullitt
Ma.rt: U benzínu je to možné, ŘJ obohacuje směs mimo jiné podle teploty, tedy v mrazech může paradoxně ŘJ připravit směs snáze zápalnou než při těch +13, třeba kvůli kecajícímu teplotnímu čidlu. Tj. není to normální, benzín pokud je vše v pořádku musí chytat bez problémů vždy a nemůže točit motor ve vyhřáté garáži třeba 2sec.(tím spíš, že v mrazech chytá hned). Nezkoušel jsi při startování v garáži trochu přidat plyn(abys eliminoval volnoběžný ventil - třeba otvírá pozdě)?
Re: stratování v mrazech
Napsal: 13.01.2010 08:33
od ballu
Ma.rt píše:pockej, ja si nedelam legraci. mne je fakt divny, proc v mrazu to chytne okamzite a v garazi musim nekolikrat otocit,byt je to treba jen neco mezi 1-2s. chapal bych to naopak

ŘJ ti vyhodnotí chladno a tak ti tam napere bohatší směs na vstřiku než v garáži a když je baterka OK tak to chytne rychleji než v teple , kdy je směs chudší.

Benzín chytá okamžitě, jen je závislý na stavu baterky a ne na teplotě motoru. U nafty je to horší, ta potřebuje vyhřát spalovací prostor žhavením, aby to vůbec blaflo.

Proto čím větší mráz tím více se musí opakovat žhavení, nebo podržet startér.
