Stránka 1 z 1
Vzduchový "pytel"
Napsal: 24.10.2009 12:02
od halda41
Ahoj, mám dotaz ohledně motoru 1.6 16V u FFII.
Při přidání plynu z volnoběžných otáček, je od sání slyšet takové "pff". Jako-by to mělo vzducový "pytel", U předchozích aut, jsem se s tím nesetkal.
Focusík, výbava Style, je narozen v Listopadu l.p.2007 a má za sebou 40 000 km bez sebemenšího problému.
Díky za Vaše postřehy

Re: Vzduchový "pytel"
Napsal: 24.10.2009 12:31
od Quickie
myslíš ked z volnobehu pridaš prudko plyn? také baf.. baf.. ? to je asi normalne.. mne to robi tiež a po vymene filtra za K&N je to ešte vyraznejšie

Re: Vzduchový "pytel"
Napsal: 24.10.2009 12:55
od halda41
...přesně tak.Jsem se ptal taky ve dvou servisech ( Mapro, Auto In), prej je to OK. Ale měl jsem pocit, že se mě spíš chtěj zbavit.Zdá se mi, že to má takovou prodlevu a prostě nejde to pěkně od spoda.
Tak se ještě ujišťuji tady...

Re: Vzduchový "pytel"
Napsal: 24.10.2009 13:39
od Johnyy
tenhle motor pěkně od spoda asi nikdy nepude

Re: Vzduchový "pytel"
Napsal: 24.10.2009 18:47
od halda41
Já vím, nečekám od toho zázraky, ale ten "baf" zvuk je prostě divnej. Třeba u Golfa, (1.6 16V 74Kw) jsem to neslišel

Re: Vzduchový "pytel"
Napsal: 24.10.2009 22:08
od Quickie
jak divnej?
mne sa ten zvuk páči

Re: Vzduchový "pytel"
Napsal: 26.10.2009 08:15
od halda41
budí to dojem,jako že to podchází. Mě se to nelíbí.
Re: Vzduchový "pytel"
Napsal: 28.10.2009 09:45
od Gromik
Taky jsem si toho všimnul, ale mám za to, že je to normální ... osobně tomu říkám "větříček před bouří"

(na 2. či 3. stupeň).
Jinak tento motor jde odspoda, ale musíte za spodek považovat 2.000 otáček

... se 100-oktanovým benzínem už tak od 1800ot. (vlastní zkušenost s Carrera 100).
Re: Vzduchový "pytel"
Napsal: 01.11.2009 15:08
od Špíz
Mě to se stejným motorem dělá taky. Brácha když měl VW Polo 1.4 tak to samý!
To je mormální.
Ale zajímalo by mě, co to přesně je?
Re: Vzduchový "pytel"
Napsal: 10.08.2011 11:06
od C4R3W
To same dela i muj Focus, delal mi to i Escort (1.6 Zetec, 90 HP, 06/2000)... Je to normalni;-)
Re: Vzduchový "pytel"
Napsal: 10.08.2011 13:10
od silverwolf
Já nic neslyšim
Re: Vzduchový "pytel"
Napsal: 12.08.2011 09:50
od V12
Vcera som sa vozil na Mondeu 2.0i, ked som mu sliapol na krk, tiez bolo pocut taketo "nadychnutie". Neriesil by som to, je to pocut na x dalsich autach.
halda41 píše:Zdá se mi, že to má takovou prodlevu a prostě nejde to pěkně od spoda.
Tak se ještě ujišťuji tady...

Atmosfericky 16 ventil 1.6i od spodu nepojde nikdy - je jedno ci ma 66 alebo 96 kW, nema potrebny objem na vygenerovanie dostatocneho krutiaceho momentu, s tym sa treba zmierit. Co je ale "odspodu" ? 1500 rpm ? 2000 ? 2500 ? Velka vacsina 1.6i sa zacina ako - tak prejavovat prave od tych 2500 otacok, kde uz maju okolo 130 - 140 Nm. Napr. atmosfericky dvojliter Duratec HE ma tych 150 Nm (maximum pre 1.6i) uz v 1500 otackach a ani v maximalnych (6500) nejde pod tuto hodnotu. Preto ho pri beznej jazde vobec netreba vytacat. To ma priaznivy vplyv na spotrebu ako aj zivotnost.
Ak Ti vadi oneskorenie - posad sa do turbodieslu a tam uvidis, co je oneskorenie tahu za stlacenim plynu.
Re: Vzduchový "pytel"
Napsal: 04.09.2011 12:46
od Mudr.Hematolog
1.6 16V ma 140Nm pri 2000 ot/min a max ma 150Nm pri 4000 ot. .....dokonca pri 2500 mierne klesne......cize az take zle to nebude

.... ja v meste bezne jazdim do 2500 ot. nakolko je zbytocne viac tocit...ak ta nezastavi semafor, tak nejaky dedko v klobuku......ak chcem naozaj zrychlit, tak od 3000 ot.
Re: Vzduchový "pytel"
Napsal: 05.09.2011 12:30
od V12
Prave tento pokles okolo 2500 rpm by ma velmi zaujimal, pretoze prave toto su otacky, kde sa jazdi 90% casu. Z akeho dovodu to je ? Je to dosledok plnenia emisnych noriem ? Keby mal variabilny rozvod, dokazem to pochopit. Takto nie.