Stránka 1 z 1

Vzduchový "pytel"

Napsal: 24.10.2009 12:02
od halda41
Ahoj, mám dotaz ohledně motoru 1.6 16V u FFII.
Při přidání plynu z volnoběžných otáček, je od sání slyšet takové "pff". Jako-by to mělo vzducový "pytel", U předchozích aut, jsem se s tím nesetkal.
Focusík, výbava Style, je narozen v Listopadu l.p.2007 a má za sebou 40 000 km bez sebemenšího problému.
Díky za Vaše postřehy :)

Re: Vzduchový "pytel"

Napsal: 24.10.2009 12:31
od Quickie
myslíš ked z volnobehu pridaš prudko plyn? také baf.. baf.. ? to je asi normalne.. mne to robi tiež a po vymene filtra za K&N je to ešte vyraznejšie :wink:

Re: Vzduchový "pytel"

Napsal: 24.10.2009 12:55
od halda41
...přesně tak.Jsem se ptal taky ve dvou servisech ( Mapro, Auto In), prej je to OK. Ale měl jsem pocit, že se mě spíš chtěj zbavit.Zdá se mi, že to má takovou prodlevu a prostě nejde to pěkně od spoda.
Tak se ještě ujišťuji tady... :)

Re: Vzduchový "pytel"

Napsal: 24.10.2009 13:39
od Johnyy
tenhle motor pěkně od spoda asi nikdy nepude :lol:

Re: Vzduchový "pytel"

Napsal: 24.10.2009 18:47
od halda41
Já vím, nečekám od toho zázraky, ale ten "baf" zvuk je prostě divnej. Třeba u Golfa, (1.6 16V 74Kw) jsem to neslišel :(

Re: Vzduchový "pytel"

Napsal: 24.10.2009 22:08
od Quickie
jak divnej? 8O
mne sa ten zvuk páči :mrgreen:

Re: Vzduchový "pytel"

Napsal: 26.10.2009 08:15
od halda41
budí to dojem,jako že to podchází. Mě se to nelíbí.

Re: Vzduchový "pytel"

Napsal: 28.10.2009 09:45
od Gromik
Taky jsem si toho všimnul, ale mám za to, že je to normální ... osobně tomu říkám "větříček před bouří" :-D (na 2. či 3. stupeň).

Jinak tento motor jde odspoda, ale musíte za spodek považovat 2.000 otáček :-) ... se 100-oktanovým benzínem už tak od 1800ot. (vlastní zkušenost s Carrera 100).

Re: Vzduchový "pytel"

Napsal: 01.11.2009 15:08
od Špíz
Mě to se stejným motorem dělá taky. Brácha když měl VW Polo 1.4 tak to samý!
To je mormální.
Ale zajímalo by mě, co to přesně je?

Re: Vzduchový "pytel"

Napsal: 10.08.2011 11:06
od C4R3W
To same dela i muj Focus, delal mi to i Escort (1.6 Zetec, 90 HP, 06/2000)... Je to normalni;-)

Re: Vzduchový "pytel"

Napsal: 10.08.2011 13:10
od silverwolf
Já nic neslyšim

Re: Vzduchový "pytel"

Napsal: 12.08.2011 09:50
od V12
Vcera som sa vozil na Mondeu 2.0i, ked som mu sliapol na krk, tiez bolo pocut taketo "nadychnutie". Neriesil by som to, je to pocut na x dalsich autach.
halda41 píše:Zdá se mi, že to má takovou prodlevu a prostě nejde to pěkně od spoda.
Tak se ještě ujišťuji tady... :)
Atmosfericky 16 ventil 1.6i od spodu nepojde nikdy - je jedno ci ma 66 alebo 96 kW, nema potrebny objem na vygenerovanie dostatocneho krutiaceho momentu, s tym sa treba zmierit. Co je ale "odspodu" ? 1500 rpm ? 2000 ? 2500 ? Velka vacsina 1.6i sa zacina ako - tak prejavovat prave od tych 2500 otacok, kde uz maju okolo 130 - 140 Nm. Napr. atmosfericky dvojliter Duratec HE ma tych 150 Nm (maximum pre 1.6i) uz v 1500 otackach a ani v maximalnych (6500) nejde pod tuto hodnotu. Preto ho pri beznej jazde vobec netreba vytacat. To ma priaznivy vplyv na spotrebu ako aj zivotnost.

Ak Ti vadi oneskorenie - posad sa do turbodieslu a tam uvidis, co je oneskorenie tahu za stlacenim plynu.

Re: Vzduchový "pytel"

Napsal: 04.09.2011 12:46
od Mudr.Hematolog
1.6 16V ma 140Nm pri 2000 ot/min a max ma 150Nm pri 4000 ot. .....dokonca pri 2500 mierne klesne......cize az take zle to nebude :) .... ja v meste bezne jazdim do 2500 ot. nakolko je zbytocne viac tocit...ak ta nezastavi semafor, tak nejaky dedko v klobuku......ak chcem naozaj zrychlit, tak od 3000 ot.

Re: Vzduchový "pytel"

Napsal: 05.09.2011 12:30
od V12
Prave tento pokles okolo 2500 rpm by ma velmi zaujimal, pretoze prave toto su otacky, kde sa jazdi 90% casu. Z akeho dovodu to je ? Je to dosledok plnenia emisnych noriem ? Keby mal variabilny rozvod, dokazem to pochopit. Takto nie.