Stránka 1 z 3
Turbo
Napsal: 31.07.2009 21:44
od Whitness
Zdravim,
popíšu vám můj problém, mám FF 11/2004 a nejprve jsem pozoroval cukání motoru při lehkým přidávání plynu. Tady na foru jsem dotáhl tu hadičku a problém náhle přestal asi to bylo vážně tím.
A ted k věci ... na diagnostice mi řekli že turbo dodává příliš vysoký výkon ( něco jako boost system performance ) a tím omezuje vykon motoru a že to dříve nebo později zdechne. Prý nové turbo. Ovšem nevím kde by mohl být problém auto subjektivně jede v pořádku, ale znalec dieselů nejsem proto sem píši. Chtěl bych se vás zeptat na zkušenosti s tímto problémem a případně důvody pro by turbo mohlo dodávat mnohem větší tlak než by mělo, přeci nejaká závada by spíš způsobila snížení tlaku nebo tak něco.
Díky za odpovědi.
Re: Turbo
Napsal: 01.08.2009 15:06
od Lesi
S cukáním jsem se také setkal a také jsem páskoval tu odbočku

Třeba máš podobný problém Whitness..
Já se setkávám občas s delší prodlevou výkonu po přeřazení nebo turbo tahá až za 2000ot/min. Tak se zatím plácám okolo natáčení lopatek v turbu. Zatím jsem zkoušel na volnoběh vytáčet motor do 4000ot/min. a osička pro natáčení na turbu se ani nehne. V celém průběhu otáček mi řídící elektromagne. ventil mírně saje. Můžete někdo prosím kouknout jak se chová vaše natáčení lopatek na turbu? Díky
Jinak mi zase svítí kontrolka motoru, ale mám zaslepený EGR.
Re: Turbo
Napsal: 01.08.2009 22:44
od Whitness
Lesi: právě že cukání je již vpohodě a jiný problémy nepocituju a to je právě to co řešim a nechápu. Prý je chyba v turbu, vysoký tlak. Nedá se to nejak otestovat? jako myslim chování turba, prostě nejak ověrit funkce?
Re: Turbo
Napsal: 02.08.2009 19:34
od Lesi
S tím Ti nepomohu, jen mě napadlo to natáčení lopatek v turbu, jestli Ti nezustávají nějak špatně natočeny

Ale okolo toho se spíše plácám já..
Re: Turbo
Napsal: 03.08.2009 18:24
od Lesi
Tak já už svůj problém s Turbem dnes opravil, zase Mrdinka tahá jako za mlada
Jo dík za pomoc

Re: Turbo
Napsal: 04.08.2009 14:23
od Vewehr
Co jsi s tím porobil?
Turbo
Napsal: 10.08.2009 09:31
od dastin517
Mam na ruke turbo garett gt25 za dost dobru cenu. Pasne mi do focusa 1,8tddi r.v 2000? +uprava palivovej mapy a doladenie v mm racingu. Dik
Re: Turbo
Napsal: 10.08.2009 10:27
od Komi
Ja ti nevim Karle - ja mam v motore gt15 (pre motory do 150k), do tvojej 1,8 davaju asi gt17, pre porovnanie 2 liter VW 170k ma gt17, 2,4 litrove Volvo ma gt20 a 3liter BMW ma gt22 ...takze tvoja gt25 je pre tvoju 1,8 trochu silne kafe , a neviem si predstavit ako by slapala pri tych malych prietokoch co tam tvoj motor moze vyprodukovat - takze odpoved na otazku - pasne mi ? je jednoznacne nie - kedby sa to aj nebodaj mechanicky dalo dokopy dole by to netahalo a to by sa ti nepacilo - ale to by ti iste vysvetlili aj chlapci v mmracingu
otazka je ci je to fakt 25ka....a ak ano, ci sa neda vymenit za mensie
PS: turbo som menil kvoli pistaniu asi pred 3mesiacmi a som spokojny, az na mierny narast spotreby s novym turbom - asi o stvrt litra...
Re: Turbo
Napsal: 10.08.2009 10:35
od dastin517
jasne. lebo kamo mi to daval cca 300€ cisto nove. Potreboval sa ho zbavit.
turbo asi necham tak ako je. Pripadne vymenit za nieco vetsie...poznate neake alternativy?
Turbo mi odešlo
Napsal: 13.08.2009 21:24
od Michaltdci
Zdravím všechny, mám problém turbo mi hází olej do sání, což je hodně špatné.
Nenabídnul by mi někdo nějaký turbodmychadlo v dobrém stavu, nejlépe v praze???
Ford focus 1,8 tdci 88kw 116koní díky moc za pomoc
Re: Turbo
Napsal: 17.08.2009 16:46
od Lesi
Vewehr píše:Co jsi s tím porobil?
V řídícím ventilu pro natáčení lopatek byla naprasklá gumová přepážka. Tak jsem vyměnil vnitřek ventilu

Re: Turbo
Napsal: 22.12.2009 16:57
od Rumbo
taaak pridam aj ja svoj problem...
uz urcity cas mi sem tam popiskovalo turbo (od cca 1500 do 1800 a potom okolo 2500 otacok), cca pred 3mi tyzdnami mi na dialnici vyplo - chudak FoFo zvuk mal ako traktor. Olej pritom neubudal ale spotreba sa zvysila asi o 0,5 - 1 liter.
Dnes klaklo asi uz uplne - najskor auto stratilo vykon (vyplo turbo), podradil som a zacul zvlastny kovovy zvuk vychadzajuci z popod nadrzky na brzdovu kvapalinu. Po cca 1 km opatrnej jazdy (do 1800 otacok) zvuk prestal a zacal FoFo dymit bledosedym dymom. Crying or Very sad
Tipujem to na uplne rozpadnute turbo (lopatky aj loziska).
P.S. da sa s takto rozpadnutym turbom jazdit /odtiahnut auto/ bez poskodenia motora?
Re: Turbo
Napsal: 26.12.2009 00:10
od Vewehr
BTW, má motor nějakou ochranu proti přetlaku? Kdyby turbo zabralo moc. Např. nějaký ventil, který by upustil něco tlaku do vzduchu.
Re: Turbo
Napsal: 05.07.2010 21:47
od Lesi
Tak ke mně se po necelém roce vrátil zase problém s Turbem

Tak jsem šel na jisto na ventyl řízení natáčení

Ale tentokrát mám asi seklé natáčení v turbu, když jsem sál do hadičky, abych zjistil jestli běhá, tak nic. A při tlačení na osičku na turbu, tak se hýbne asi o milimetr.
Máte někdo zkušenosti jak v turbu funguje to natáčení lopatek? Nebo co stím? Od 2200tis/min tahá výborně, ale pod umíráček..
Tak nakonec opraveno svépomocí, ufff

Jo tak doufam, že už mi to dá pokoj

Re: Turbo
Napsal: 06.07.2010 21:01
od ajvn
Tak se taky přidám se svými problémy s turbem. Taky mi auto začalo při jízdě do táhlejšího kopce "vadnout" kolem cca 3000 ot.,výš nechtělo jít, prostudoval jsem tu kde co a nakonec zkusil rozebrat a vyčistit ten elmag. ventil , co řídí naklápění lopatek turba. Trochu se to zlepšilo, ale nic moc. Tak jsem prolezl i fóra jiných značek a podle toho, co tam psali, to identifikoval na drhnoucí naklápění lopatek v turbu ( turbo plní, lopatky ale mají špatný úhel, turbo teda plní moc a elektronika hodí motor do nouzáku, aby se nepoškodil ). Tak jsem turbo vytáhl, vyčistil lopatky ( bacha, je to dost citlivá práce, je lepší dělat to podle nějakýho návodu z netu, ať turbu víc neuškodíte než pomůžete), byla to pěkně blbá práce ( přístup), no a auto "ožilo", nepadá do nouzáku ale asi je ještě načatý ten elmag. ventil. No a tady mám právě prosbu. Nemůžete někdo kouknout a pak sem napsat, jak se chová tyčka natáčení lopatek na turbu při nastartovaném motoru ? Podle mě by se měla zasunout úplně dolů a pak když vytáhnete konektor( černý, ne zelený ) z toho ventilu - to by měla zase rychle vyjet nahoru. Aspoň tak si myslím, že by to mělo být. No a zároveň si vyzkoušíte, že vám regulace fachá, jak má

. Díky