Stránka 1 z 2

propálené písty u FoFa 1,8 benzín 99

Napsal: 23.07.2009 22:49
od sid
Zdravím ...


Procházel jsem fórum všude možně , ale nikde jsem se nesetkal s podobným problémem , tak bych se chtěl zeptat, zda jste někdo neměl podobný problém .
Krátce po koupi FF 1,8i mi motor začal běžet na tři válce a po všem možných peripetiích jsme zjistili /špatné tlaky , klepání , kolísání otáček atd./ , že jsou propálené dva písty .
Nakonec se vše řešilo výměnou motoru a vstřiků .
No, ujel jsem cca 700km a z motoru se opět ozyvá klepání , po odšroubování zátky se z motoru kouří a auto tudíž čeká na další opravu .
Jen pro upřesnění auto do cca 4 tis. otáček táhlo solidně , ale dál už to bylo docela vlažné .
Dík za jakoukoliv vlastní zkušenost

Re: propálené písty u FoFa 1,8 benzín 99

Napsal: 24.07.2009 20:33
od pbjun
Tak propalene pisty to je myslim bohatou smesi jestli se nepletu. Budto vadna lambda - ale to by z vyfuku smrdel benzin a nebo vadne vstriky pripadne RJ ze by davala moc paliva, ale vsecko by bylo videt na emisich...

Re: propálené písty u FoFa 1,8 benzín 99

Napsal: 29.07.2009 00:07
od sid
Dík za odpověď ,

vstřiky jsem vyměnil společně s motorem , tak to si myslím , že snad dvakrát za sebou by špatný nabyly . Benzín taky není cítit . Takže asi ta řídící jednotka .
No , teď mne hlavně čeká to překvápko , až mi mechoš rozdělá motor a řekne co tam je za překvapení . A hlavně co to bude stát :roll:

Re: propálené písty u FoFa 1,8 benzín 99

Napsal: 29.07.2009 06:59
od pbjun
Jeste je otazka jestli je propaleny stejny pist jako minule. Pokud ano tak bych to videl na kabelaz pripadne jednotku, pokud by byl propaleny jiny tak bych asi hledal chybu ve vstriku. Svicky mas jake? Origo? Kabely k nim taky?

Re: propálené písty u FoFa 1,8 benzín 99

Napsal: 08.08.2009 22:17
od sid
Zdravím ,

kabely jsou motorcraft , svíčky nevím , ale v pondělí ho konečne vezu do Šumperka do servisu , tak předpokladám , že budu moudřejší . No, svíčky nechám vyměnit, tím se nic nezkazí .
Pevně doufám , že mi řekne , že to je jen nějaká drobnost tak do tří tisíc :mrgreen:

Re: propálené písty u FoFa 1,8 benzín 99

Napsal: 08.09.2009 22:06
od sid
Takže ,

vše se docela vleče , dnes jsem byl v Šumperku , oba motory rozdělané , na obou stejná závada tj. druhý a třetí píst ke kraji propálený a v obou blocích u spodku druhého válce místo kde je poznat , že se tam píst přidíral.
To pro mne znamená , že se musím rozhodnout ,jak opravovat dál , jestli použít jen novou sadu kroužků a vybrat z mých dvou motorů čtyři písty, co jsou v pořádku a ty použít na zkompletováni motoru, anebo nechat koupit 4 nové písty, udělat výbrus a na opravě tím pádem zaplatit o min . 12000,- navíc.
Docela by mne zajímalo jak by jste postupovali ostatní.

Mimochodem, zatím se neví co závadu způsobilo.

Re: propálené písty u FoFa 1,8 benzín 99

Napsal: 08.09.2009 23:22
od foki
a nechces jinej spodek ? ma najeto cca 20000km jen ho nastrojit . cenu bych videl 8-10t kc .

Re: propálené písty u FoFa 1,8 benzín 99

Napsal: 08.09.2009 23:46
od sid
Děkuju,

zítra se zeptám svýho mechanika jestli by to mohlo být řešení , chci to udělat tak,aby mi to auto sloužilo tak tři , čtyři a roky a já, i když jsem dnes ty původní bloky a písty viděl, tak to od pohledu nepoznám jestli jsou ty písty v takovém stavu , že ten spodek měl pro mne význam .

Re: propálené písty u FoFa 1,8 benzín 99

Napsal: 09.09.2009 06:44
od sid
Zdravím ,večer mi to moc nemyslelo , ten spodek by byl i s pístama ?

Re: propálené písty u FoFa 1,8 benzín 99

Napsal: 09.09.2009 07:53
od foki
sid píše:Zdravím ,večer mi to moc nemyslelo , ten spodek by byl i s pístama ?
jj pisty , blok , klika , jen dat hlavu a vanu .

Re: propálené písty u FoFa 1,8 benzín 99

Napsal: 23.10.2009 00:17
od sid
tak už ani nevím , že jsem si v letě koupil auto :evil:

Motor od fokiho je v autě zakompletovaný a dnes to jelo na diagnostiku , co mi opravář říkal tak měl pocit jako by´tam nebylo osmácti stovka s 115hp - nic moc výkon , ale to samé jsem cítil i já u předchozích motorů takže čekám a doufám co z toho vyleze . Docela rád bych už vyměnil fotku v nicku :wink:

Re: propálené písty u FoFa 1,8 benzín 99

Napsal: 27.10.2009 21:45
od sid
tak ve čtvrtek si jedu pro auto ,

vše je funkční , ale ... co závadu způsobilo nenalezeno ani po dvou diagnostikám /druhá originál u forda v Šumperku / .Takže čekám , že po chvíli ježdění se mi objeví problém znovu .

Jestli vás někoho ještě napadá co by tak mohlo způsobit dvakrát za sebou propálení druheho a třetího pístu u 1,8 benzín rád si nechám poradit, bohužel jsem se zatím nesetkal s nikým kdo by se s touto závadou potkal .

Re: propálené písty u FoFa 1,8 benzín 99

Napsal: 28.10.2009 13:43
od Tomin123
sid píše:Jestli vás někoho ještě napadá co by tak mohlo způsobit dvakrát za sebou propálení druheho a třetího pístu u 1,8 benzín rád si nechám poradit, bohužel jsem se zatím nesetkal s nikým kdo by se s touto závadou potkal .
Byl si u toho kdyz delali tu diagnostiku ? Kontrolovaly adaptacni mapu ?

Re: propálené písty u FoFa 1,8 benzín 99

Napsal: 28.10.2009 17:47
od sid
Ne , nebyl jsem u toho auto je v Šumperku a já jsem v Brně . A jestli kontrolovali adaptační mapu to nevím přiznám se , že ani co to je . V čem by to mohlo pomoci ?

Re: propálené písty u FoFa 1,8 benzín 99

Napsal: 29.10.2009 08:45
od Tomin123
To jsou hodnoty ulozene v jednotce odkud se da poznat zda a jak hodne je jednotka donucena menit bohatost smesi. Z toho se pak da neco usoudit.
Zkuseny diagnostik i pozna na prubehu lambda sondy jestli nektery valec nejede na chudou smes. Ale musi se pred merenim vymazat ty adaptace.
Pokud by pricinou byla chuda smes, a vstriky se menily i s motorem, tak bych se zameril na kabelaz od ecu k motoru. Na prechodaky v kontaktech vedoucich ke vstrikum. Promerit odpor nebo lepe ubytky napeti osciloskopem za chodu motoru.
Jinak motor chodil uplne v pohode ? Zadne ulozene chyby v jednotce ?