Stránka 1 z 8

Som ďaľšou obeťou common railu?

Napsal: 15.05.2009 14:41
od berkym
Zdravím . mám focus tdci/74kw, 2003, naj. 172000km dovoz z D (145 000km).
doteraz všetko ok, v zime začal studený štartovať sem.tam na druhý krát. postupne sa mi to začalo stávať častejšie ale inak všetko ok, výkon, dymivosť, všetko v norme.
asi pred týždňom začalo auto občas pri naštartovaní vydávať divné kovové zvuky a nenaskočilo a už sa stalo, že teplé po jazde naskočilo iba na2 al. 3 valce(rachotivý zvuk). keď som sa zdôveril mechanikovi, len tak medzi rečou prehodil aby som rozbil prasiatko, že to vyzerá na vstrekovače a čerpadlo. teraz ma už druhý deň oblieva studený pot, len čo sa k autu priblížim a vo sne vidím svoju rodinu, ako sa najbližšie dva roky namiesto obeda chodí pásť na blízke pole... :cry:
poradte čo to može byť a aký by mal býť môj ďalší postup?
ďakujem

Re: Som ďaľšou obeťou common railu?

Napsal: 15.05.2009 15:02
od killerhammer
no ked mas dizel s velkym najazdom musis s dodatocnymi nakladmi ratat.
bavime sa tu o tom uz roky
ak xces mat co najmenej problemov s opravami je dobre kupit konstrukcne co najjednoduchsi motor :idea: teda nejaku benzinovu atmosferu, napr. 1.6 :idea:

Re: Som ďaľšou obeťou common railu?

Napsal: 15.05.2009 15:06
od berkym
killerhammer píše:no ked mas dizel s velkym najazdom musis s dodatocnymi nakladmi ratat.
bavime sa tu o tom uz roky
ak xces mat co najmenej problemov s opravami je dobre kupit konstrukcne co najjednoduchsi motor :idea: teda nejaku benzinovu atmosferu, napr. 1.6 :idea:
musím sa priznať že s opravou za cca 2000€ som teda nerátal :(

Re: Som ďaľšou obeťou common railu?

Napsal: 15.05.2009 15:25
od killerhammer
tak vstreky a vymena turba je klasika a byva najdrahsia.
2000-3000 eur pri kazdom starsom dizli napriec znackami.
treba si uvedomit ze to su najcitlivejsie a najnamahanejsie casti na tom motore
vstreky - vysoky tlak,
turbo - podla toho ako jazdis vydrzi niekomu 100tkm, niekomu aj 300tkm ale niekomu odide aj po 50tkm)
toto je aj najvacsie riziko ked kupujes jazdeny stary dizel

na to turbo sa tiez spytaj v akom mas stave :idea:

Re: Som ďaľšou obeťou common railu?

Napsal: 15.05.2009 15:43
od tomason
je to stroj ,tak Delphi se dá repasovat a pokud to uděláš tak máš zas na 100tisíc určitě jistotu dalšího provozu ,ale já nevím na co ty diesle starý olítaný kupujete ,jak se říká neznalost neomlouvá .První bych šel na diagnostiku

Re: Som ďaľšou obeťou common railu?

Napsal: 15.05.2009 19:24
od Palec4
az to bude to cerpadlo tak hladaj da sa zohnat aj okolo 15-20tisic

Re: Som ďaľšou obeťou common railu?

Napsal: 17.05.2009 20:59
od gappa
no mna to tiez postihlo... ale po 250 tis. sa to dalo cakat. otestovanie celeho palivoveho systemu a nasledny repas vstrekovacov = 1300 euro. cerpadlo je v tolerancii - cudovali sa tomu aj v servise. u Delphi sa cerpadlo neda repasovat, iba vymena - a nove stoji 1000 euro.

Re: Som ďaľšou obeťou common railu?

Napsal: 18.05.2009 12:15
od berkym
ešte ma napadlo... takmer každy čo mal problemy so vstrekmy hovoril že mu to dymilo nahovado. Mne to takmer vobec nedymí ani v záťaži.

Re: Som ďaľšou obeťou common railu?

Napsal: 18.05.2009 14:10
od tomason
železářství dvouhmoťák :?:

Re: Som ďaľšou obeťou common railu?

Napsal: 18.05.2009 19:46
od foki
berkym píše:Zvo sne vidím svoju rodinu, ako sa najbližšie dva roky namiesto obeda chodí pásť na blízke pole... :cry:
taky nechapu kdyz si nekdo koupi najezd 150-200t km a nepocita s naklady na servis a castejsi opravy . tak si nekoupim s tolika km nebo koupim benzin . na co je nafta kdyz se do ni furt serou penize ( uz mlcim mam doma dva kousky ale ani jeden neni na prodej :mrgreen: )

Re: Som ďaľšou obeťou common railu?

Napsal: 19.05.2009 07:13
od gappa
berkym píše:ešte ma napadlo... takmer každy čo mal problemy so vstrekmy hovoril že mu to dymilo nahovado. Mne to takmer vobec nedymí ani v záťaži.
ani mne to nedymilo.... a boli to vstreky

Re: Som ďaľšou obeťou common railu?

Napsal: 19.05.2009 08:16
od Anndy
To sú tie krčmove reči, ...diesel vydrží aj 500 tis. v pohode..., ...diesel je nezničiteľný..., etc...

Jasné, kazdy má právo na omyl, len niekedy trochu uvažovať treba a najmä ak ide o veľkú investíciu.
Želám ti, aby si to dal do poriadku za čo najlepší peniaz. Hlavne sa ale nesnaz ušetriť za každú cenu, kvalita niečo stojí. Ked si si nie istý a nevyznás sa, porad sa radšej dopredu a nenechaj sa vyprovokovať k unáhlenému jednaniu.

Re: Som ďaľšou obeťou common railu?

Napsal: 19.05.2009 09:07
od nitram9
Jen taková připomínka nebo dotaz.To jsou ty naftové motory ve Fordech tak nespolehlivé,že
každý druhý má kolem 150tis km problémy tu se vstřiky,tu s turbem, tu s čerpadlem...já jezdím se služebním MB Sprinter je to common rail obsah 2,2 mám najeto 400tis/km a tankuju všude možně(v JZD teda ne) ,nedal jsem nikdy žádný VIF atd.,nečekám po svižné jízdě po dálnici až schladne turbo atd.A s motorem nebyl za těch 7let jediný problém a to s těmi našemi Fordy ani tolik ročně nenajezdíme, pořád mi to nějak nejde do hlavy.To má MB ty motory o tolik kvalitnější :?: Podle toho co tu občas čtu,tak abych se pomalu začal bát co mi odejde(mám najeto 107tis/km) :cry:Nebo to není každý druhý a to procento poruch je mnohem menší , než by se mohlo zdát :?: Co vy na to :?:

Re: Som ďaľšou obeťou common railu?

Napsal: 19.05.2009 09:47
od alexino
no ber to tak, že když někdo má problém, tak to sem napíše, když ho nemá, tak to sem nenapíše... pak to vypadá že problémy maj všichni..... :D

Re: Som ďaľšou obeťou common railu?

Napsal: 19.05.2009 09:56
od killerhammer
pokial viem, tak sa roky diskutuje o kvalite nafty a jej vplyve na vstreky a motor celkovo (hlavne na slovensku a v cechach) :idea:
ale vseobecne pri dizlovych motoroch treba ocakavat investiciu na opravu alebo repas
niektore motory a ich verzie su tym vyslovene zname, napr. prve serie 2.0 TDI :idea:
samozrejme, ak ti motor vydrzi bez problemov vela km tak parada, gratulujem, usetril si peniaze aj nervy 8)
ale je mnozstvo ludi ktorym proste tie vstreky a turbo nevydrzia a je tu o tom na internete plno dokazov
dovodov je vela, od kvality nafty az po styl jazdenia :idea: