Stránka 67 z 115
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Napsal: 22.04.2012 09:26
od emve
Certifikát kvality letního OMV Maxxmotion diesel :
cetanové číslo - 61,5
cetanový index - 60,0
Na certifikátu údajně došlo k záměně (čemuž se dá věřit, cetanový index je vždy nižší).
Pro srovnání :
Aral Ultimate diesel - cetanové číslo 60,2-63,6, cetanový index 56,6-59,8
Benzina Verva diesel - cetanové číslo 59,8-63,1, cetanový index cca 53

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Napsal: 22.04.2012 17:33
od djdekl
Řepka v tom tedy není ?
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Napsal: 22.04.2012 20:57
od ACEMajky
Muj postreh, od te doby, comi verva po 23000km ucpala filtr, tak sem zacal tankovat nafty, co staly oproti normos naftam 2-3,-Kc mene na litru, cili oproti verve 4,-Kc + VIF zimni aditiv (jednou OBYC ARAL - ta levnejsi nebyla), pak Albert v boleslavi a shellka obyc nafta) a je znat, ze motor je hlucnejsi - je to jak traktor...
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Napsal: 23.04.2012 07:03
od Eidž
djdekl píše:Řepka v tom tedy není ?
U Maxxmotion ne.
Jenže u normální nafty biosložka právě velmi zlepšuje mazivost, se kterou je problém. Takže u nafty biosložky paradoxně zlepšují parametry nafty.
2emve: správně, že jsi napsal u letní nafty.
U zimní to cetanové číslo neudrží, je nižší.
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Napsal: 25.04.2012 19:06
od postak
Protože tam přidávají petrolej, to jsem ale chytrý co

No u mě rozdíl i ve spotřebě. Na obyč naftu od OMV jezdím při normálních teplotach o 2 litry méně než na Maxxmotion. Dneska mi to přezuli na Good Year Cargo 195/70/15 tak uvidím co to udělá se spotřebou. Je sice pravda, že po těch pár tkm to trochu více honím, ale i tak je spotřeba celkem slušná. Pohybuje se mezi 8až9 litry na 100km.
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Napsal: 25.04.2012 21:40
od Stanley_vy
Já mám teď po několika nádržích MM druhou nádrž Vervy a pocitově to prostě jede líp, tak nevim.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Napsal: 10.05.2012 07:18
od ACEMajky
Ja zvazuju na zimu aplikovat pred filtr toto, myslim ze by to mohlo mit sve opodstatneni
http://eshop.tadpraha.cz/produkt/stanad ... .htm#popis
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Napsal: 10.05.2012 18:48
od Radekjo
lze jej zapnout před spouštěním motoru a umožnit tak průtok teplého paliva filtrem bezprostředně po startu.

to mě jako fousek najednou vycucne při startu všechnu naftu z potrubí a z paliváku než se ta ohřátá nafta dostane do filtru?
Proč jsou asi vyhřívané filtry?
Ale jako kosmeticky doplněk dobrý

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Napsal: 10.05.2012 22:54
od ACEMajky
Nevim jak focus, ale mondeo ma vyhrivany filtr zpateckou od vstriku, cili tohle ti ohreje filtr mnohem rychleji nemyslis? Stejne to mel reseny Escort 1,8TD
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Napsal: 11.05.2012 06:48
od Eidž
Radekjo píše:lze jej zapnout před spouštěním motoru a umožnit tak průtok teplého paliva filtrem bezprostředně po startu.

to mě jako fousek najednou vycucne při startu všechnu naftu z potrubí a z paliváku než se ta ohřátá nafta dostane do filtru?
Kurnik šopa, vždyť tu větu, co cituješ, dočti až do konce.
PO startu je snad jasně definovaný provozní stav, ne?
A jelikož cituješ větu, která je na tom webu až na konci, tak jsi snad přečetl i to, kam se to montuje:
ohřívač umístěn před palivovým filtrem a co nejblíže k němu
Takže na Tvou ironickou otázku, jestli vycucne při startu všechnu naftu z potrubí je odpověď prostá - ano, protože to vše proteče ohřívákem.
A ano, ta nafta, co je už v palivovém filtru, v čerpadle, v potrubí, v tryskách - tak ta už není předehřívána.
A jelikož určitě znáš situaci, že zamrznutí nafty min. v polovině ze všech případů je až cca 1 až 2 km od místa startu, kdy parafín ucpe filtr, tak tento ohřívač by měl zafungovat.
A pokud se zapíná dle teploty paliva, tak díky tomu pomůže rozpustit parafiny, které už budou ve filtru, protože přiteče ohřátá nafta.
A jestli dokážeš do MKI namontovat vyhřívaný filtr, tak proč to sakra neinzeruješ zde na fóru? Měl by jsi narváno, jak by jsi nestíhal montovat.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Napsal: 11.05.2012 07:58
od ACEMajky
Koukal jsem do manualu a uvadeji 2 zpusoby zapojeni - budto na kontrolku dobijeni, nebo pres spinacku.
Cili bych to videl zapojit pres spinacku na prvni polohu klicku a tim muzes zapnout klicek v zime do prvni polohy, pockat nejaky cas a pak nazhavit a startovat a uz ti pude do filtru ohrata nafta...
Nevyhoda je, ze pokud potrebujes mit obcas klicek v prvni poloze kvuli treba radiu, tak ti to bude zbytecne v zime ohrivat, ale jelikoz to ma v sobe cidlo teploty, tak jak to ohreje nad 8 stupnu, tak se predehrev vypne. Zde bych asi zvazil zapojit spinaci kabel na druhou pozici klicku a pri zapnuti do druhe polohy ti hold se zhavenim i ohreje naftu, pokud by bylo nutne cekat treba minutu na ohrati nafty (treba z -20 na onech +20), tak hold pri startovani po minute znova nazhavis....
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Napsal: 11.05.2012 09:04
od tomason
http://obchod.top-oil.cz/www/prilohy/os ... ium_CZ.pdf
http://www.weboil.cz/supremium-diesel.html
Tak testuju jiné aditivum nežli VIF u něj nejsem spokojen se zvýšením CČ respektivě nejsem schopen ho zaznamenat,tohle aditivum Supremium diesel zdá se,že funguje hrubost je menší beru standardní naftu u Hrubýho Zdiby.Další zkušenosti přidám.
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Napsal: 11.05.2012 11:49
od Eidž
U testů aditiv, asi 2 roky zpět, právě ale VIF, jako jediný z mnoha aditiv, splnil zvýšení CČ o 5 bodů. U ostatních aditiv nebylo měřením zvýšení CČ prokázáno nebo bylo menší, než se uvádí na obalu.
Jinak mě tedy zatím nějak plusově úspora nevychází.
Nafta u Makra -34,80 Kč. plus 0,50 Kč na litr - VIF, celkem tedy 35,30 Kč
Prémiové palivo (Na Krejcárku 37,20 nebo na Dukle 39,20) počítejme rozdíl tak + 4,50 Kč na litr (tu horší variantu).
Zatím mi spotřeba na normální naftu + VIF vychází stejně, jako dlouhodobá na Vervu. Takže na 100 km, cca zaokrouhlím nahoru 6 l nafty, krát 4,5 rovná se 27 Kč.
Při mém odhadovaném ročním nájezdu cca 10 tis. km to znamená ročně úsporu 2700 Kč. Pokud ale rozdíl mezi normální naftou a prémiovou bude menší, pokud budu mít menší spotřebu, tak úspora bude samozřejmě menší.
No, nevím, zatím nevím, ale asi dojedu zásoby z Makra a zkusím Maxxmotion...
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Napsal: 11.05.2012 12:50
od tomason
Za předpokladu,že máš tu levnou pumpu u nosu a to já nemám,dnešní rozdíl Verva vs nafta je 3kč to jest nádrž 150kč aditivum je na 5 nádrží.
To že Vif v testu zvedl CČ o 5 jednotek má osobní zkušenost nevěřím tomu mě se to nepovedlo nikdy to bych poznal na 100% řehtání siemensu je nezaměnitelné.
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Napsal: 11.05.2012 13:22
od ACEMajky
Ja si poridil na zimu VIF zimni a na leto VIF letni. Ted sem mel asi 4 nadrze obyc nafty (ne vervy na kterou jezdim uz kolem 3 roku) a je to desne znat - chrochtak jako svina. Cili zasobu VIFu na jednu nadrz vozim s sebou a pouzivam ji, kdyz je nekde na znackovych pumpach (ne JZD) vyrazne levnejsi nafta - kde je rozdil na nadrzi treba onech 150,-Kc, jinak zustanu u vervy