Stránka 7 z 12

Re: Klepání při nerovnostech

Napsal: 04.11.2009 22:23
od tapa
Smych. :D

Re: Klepání při nerovnostech

Napsal: 08.11.2009 11:52
od reddy5
caute!

mal som podobny problem, musel som vymenit tycku stabilizatora :wink: teraz vsetko v poho 8)

Re: Klepání při nerovnostech

Napsal: 08.11.2009 19:50
od BobTDCi
reddy5 píše:caute!

mal som podobny problem, musel som vymenit tycku stabilizatora :wink: teraz vsetko v poho 8)
Občas bývajú aj v háji aj gumené kotviace lôžka stabilizátora.
Horné uloženia tlmičov obvykle identifikujeme tým, že zodvihneme auto a točíme rukou kolesami z jednej krajnej polohy do druhej - ak sú v háji, tak pri vytáčaní v horných uloženiach v istom okamihu rupne.
Vytlčené čapy tyčiek stabilizátora zistíme pri postupnom skúšaní vôle na nich rukou pri pomalom zdvíhaní kolesa zdvihákom - v istej polohe medzi bežnou polohou /keď je auto plne na kolesách prednej nápravy/ a zodvihnutou nápravou je ľahké rukou zistiť vôľu v čapoch tyčiek stabilizátora.
Nepohnete ňou iba ak je koleso už vo vzduchu a ani keď je už plne "položené" na kolese.
Druhá možnosť je - zodvihnuté auto - jeden človek si prstami chytí kĺb /čap/ tyčky stabilizátora teda miesto, kde skrutka čapu vychádza z telesa a druhý človek myká druhým koncom stabilizátora - ak v danom kĺbe je vôľa - jemne to je možné vycítiť na malom pohybe telesa tyčky oproti skrutke čapu, ktorá je napevno priskrutkovaná na dolnom konci o stabilizátor a hore o tlmič. Ak je daný kĺb v poriadku - prstami vymedzíme ten druhý ešte neskúšaný čap tyčky a druhý človek zasa celou silou párkrát pomyká. Potom sa to isté vyskúša na druhej strane prednej nápravy.
:roll: :idea: 8)

Re: Klepání při nerovnostech

Napsal: 08.11.2009 20:18
od Hurvajs
Vyčerpávající popis! :!: Díky za všechny, kterým to pomůže. :wink:

Re: Klepání při nerovnostech

Napsal: 08.11.2009 21:05
od BobTDCi
Hurvajs píše:Vyčerpávající popis! :!: Díky za všechny, kterým to pomůže. :wink:
Snáď hej - aj keď niektoré zvukové prejavy sa fakt blbo identifikujú...v tomto som naozaj rád, že mám 5km odo mňa jedného človeka, čo nájde snáď aj nemožné...
Takých fachmanov naozaj nie je veľa...fakt nie!
Práve takéto "špécie" sú pre neho ako stvorené...
http://www.dovrchu.sk/php66/index.php?str=19
http://www.autosportfoto.sk/gallery.php?cat=730
foto 3654 je Jaro a v červenom tričku aj jeho syn Andrej - :roll: 8)

Re: Klepání při nerovnostech

Napsal: 08.11.2009 21:57
od Hurvajs
Pěkný fotečky, takovéto věci taky můžu :wink: Kousek od nás je autodrom Most, tak jsem tam pečenej vařenej :)

Re: Klepání při nerovnostech

Napsal: 15.03.2010 12:19
od Srnka
Stabil. tyčky OK. Po výměně tlumičů, řídících čepů a tyček řízení ...... klepe to dál :evil: :evil: :evil: Koukl jsem se na řízení .... Zvednout auto, rychle cukat volantem ( levá - pravá ) a hle ... tam to někde klepe ... že by vykloktané řízení v té hydraulice ????????????? Tam jsou nějaké gufera - ne? olej ale neteče ....

Co myslíte :?:

Re: Klepání při nerovnostech

Napsal: 15.03.2010 14:58
od petulak
Zkoukl jsi i uložení vrchu tlumičů,?

Re: Klepání při nerovnostech

Napsal: 15.03.2010 19:57
od Lašty
Zdravím také mám probém s boucháním ale od zadní pravé nápravy. Nemáte někdo zkušenost s tím co by to tam mohlo způsobovat??? Nejhorší je, že to bouchne i při rozjezdu na rovince kde není hrbol :roll: nevíte co s tím o víkendu hlásí že má být hezky tak bych se chtěl na to podívat :lol:

Re: Klepání při nerovnostech

Napsal: 18.03.2010 13:55
od BobTDCi
Srnka píše:Stabil. tyčky OK. Po výměně tlumičů, řídících čepů a tyček řízení ...... klepe to dál :evil: :evil: :evil: Koukl jsem se na řízení .... Zvednout auto, rychle cukat volantem ( levá - pravá ) a hle ... tam to někde klepe ... že by vykloktané řízení v té hydraulice ????????????? Tam jsou nějaké gufera - ne? olej ale neteče ....

Co myslíte :?:
Na koncoch hrebeňa riadenia je na každej strane tzv."pomocný" čap riadenia - z neho vychádza tyčka na ktorej je závit na ktorú sa montuje čap riadenia. Vyzerá to teraz naň - ale to ti mal občan, ktorý ti hovoril čo všetko meniť - zistiť a identifikovať a vymeniť to čo je treba - a nie všetko.
Horné uloženia tlmičov sa prejavujú tak, že počas vytáčanie kolesa z jednej krajnej polohy do druhej krajnej polohy uloženie v istej polohe "pukne"/buchne/....
Ak je zvuk ako opisuješ - teda klepanie pri rýchlych krátkych pohyboch volantu do strán - iba zopár stupňov - tak je to asi ten pomocný čap riadenia... :idea: :roll:
Hmmm?

Re: Klepání při nerovnostech

Napsal: 18.03.2010 18:31
od petulak
Pravda tak asi 50 na50. Horní uložení tlumiče "ložisko" drží celou geometriji daného kola. To jak záklon tak i odklon kola. V neposlední řadě i sbíhavost. Takže i když ti nijak nebouchá, ta k mohou být vyběhané drážky pro kuličky tohoto ložíska. A to jsou i 0,1 mm vůle. Špatně se to na autě zjištuje, jelikož pružina je v tomto stále pod tlakem. Njlepší je to rozebrat a pak na volno zkusit to ložisko. To musí mít vůli 00.00. Jak v axiálu tak i radiálu.

Re: Klepání při nerovnostech

Napsal: 23.03.2010 20:28
od V12
Lašty píše:Zdravím také mám probém s boucháním ale od zadní pravé nápravy. Nemáte někdo zkušenost s tím co by to tam mohlo způsobovat??? Nejhorší je, že to bouchne i při rozjezdu na rovince kde není hrbol :roll: nevíte co s tím o víkendu hlásí že má být hezky tak bych se chtěl na to podívat :lol:
Si si isty, ze to je zozadu ? Ak ano, podla vsetkeho mas 2 zavady :
1. vadny niektory silentblok na prednej naprave alebo ulozeni agregatu (buchnutie pri rozjazde)
2. tycky stabilizatora zadnej napravy (buchanie zadnej napravy)

Re: Klepání při nerovnostech

Napsal: 24.05.2010 15:56
od Scooby
Je to ono? Tato tycka?

http://eshop.autokelly.cz/catalog.aspx# ... |SD=0|ST=0|

Pocitam ze jsou stejny takze 2x.

Re: Klepání při nerovnostech

Napsal: 01.06.2010 08:00
od vozgrunt
Taky mě to klepe, tyčky stabilizátoru přední nápravy jsem měnil před 2,5 roku a 50 000 km. že by zas, kúpil jsem febi z autokelly. Musím na to mrknout.... :nixw:

Re: Klepání při nerovnostech

Napsal: 03.06.2010 20:23
od vozgrunt
Takže závada odstraněna, opravdu to byly ty tyčky po 50 tis. km opět vylágrovaný ! Ještě se mě ozívá tak stejně i zadní náprava, zatím je to jen někdy, ale možná by tam chtělo taky něco vyměnit....Nemá někdo nějakej TIP ?? :shocked: