Při řazení neklesají otáčky
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Při řazení neklesají otáčky
Já jsem s otočenou klapkou jezdil rok, tedy všechny změny chování dobře znám. Takže nechá-li se původní klapka a jen se otočí(případně bez otočení se jen nastaví doraz, aby šel vzduch hned), tak se zlepší odezva plynu i padání otáček, ovšem to sání zůstane restriktivní - pokud se i přiucpe kanál k ventilu, motor může mít nahoře málo vzduchu(možná u 1,8 se to neprojeví).
Až teď, co jsem zalil a vybrousil ten nádor a dal rovnou klapku, tak pozoruju zlepšení v chování motoru - lépe táhne v nízkých otáčkách a proto i šla spotřeba dolů(není nutné na to tak šlapat).
Až teď, co jsem zalil a vybrousil ten nádor a dal rovnou klapku, tak pozoruju zlepšení v chování motoru - lépe táhne v nízkých otáčkách a proto i šla spotřeba dolů(není nutné na to tak šlapat).
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Při řazení neklesají otáčky
Já mám voln. vent. utaženej, protože mě štvalo,že při natočení za studena to vylítlo hned na 1500-2000 ot. a pak to kleslo na cca 1200.
Ted za studena to je asi 1100 a za cca 10 vteřin klesne na 900. Po ohřátí na cca 700.
Klapka je otočená a mám tam doraz. Ten hrbol na klapce jsem tam kde se nedotýká tělesa zbrousil do kulata aby tam nebyla hrana,co by bránila vzduchu při otvírání klapky.
Za chvíly jdu do servizu já/nemocnice/ budou mi měnit žílu někde na srdci.
Taky jsem asi rozštelovanej
Tak tady pár dní nebudu.

Ted za studena to je asi 1100 a za cca 10 vteřin klesne na 900. Po ohřátí na cca 700.
Klapka je otočená a mám tam doraz. Ten hrbol na klapce jsem tam kde se nedotýká tělesa zbrousil do kulata aby tam nebyla hrana,co by bránila vzduchu při otvírání klapky.
Za chvíly jdu do servizu já/nemocnice/ budou mi měnit žílu někde na srdci.
Taky jsem asi rozštelovanej


Tak tady pár dní nebudu.


FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
tak to ti teda preji at to dobre dopadne a mas pumpu po generalce.....drz se
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
ja stejne vdel ze to mas tu klapku nejak policenou...uz jen proto ze jsi byl prvni kdo to nepadani a poblaznene otacky resil 

Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
to Danous...presne jsi to pochopil
..a jelikoz to ted funguje jako auto a ne jako sekacka tam interne odvolavam oznaceni ZMETEK...a vracim ZETEC 


Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Danous
- Nováček
- Příspěvky: 139
- Registrován: 24.05.2012 20:57
- Bydliště: Železný Brod
Re: Při řazení neklesají otáčky
To je dobře, měl by jsi zajít do forda a vysvětlit jim jak z toho udělat auto, chudáci mechanici vyměňovači jsou z toho bezradní
Skvělá práce a gratuluji konečně k Zetecu

Skvělá práce a gratuluji konečně k Zetecu

>>EX Focus 2.0 16V Zetec neklidná bestie
>>EX Focus 1.8 16V Zetec
>>EX Focus 1.8 16V Zetec
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
ja nemam zapotrebi se s tema vymenovacema zase hadat...to uz parkrat bylo
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Diabolic
- Nováček
- Příspěvky: 156
- Registrován: 29.01.2010 17:03
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Při řazení neklesají otáčky
Vymenovaci?ja bych vsechny tak neodsuzoval,znam plno sikovnych mechaniku.Mate pravdu s tou klapkou,ale do 2500 rpm prez volnobeznak?neni to moc?ja ju v ruce otviral a malej fuk tam na sirsi strane klapky je,takova drobnost v sani udela hodne,ale je nakou dobu stejnej,dokud ji nenatocite vic.No ostatne je to zajimavej poznatek a az tam dam tu rovnou tak taky napisu jak se to zmenilo;-)
Ford Focus MkI 3dv., aquamarine frost, r.v. 1999, 2.0l 16V Zetec, kit sání K&N, výfuk Catback Jap Speed, podvozek Eibach Pro-kit


-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Při řazení neklesají otáčky
Jsem zrovna teď koukal na původní klapku, novou zcela originální, bez změn. Samozřejmě nepatrná štěrbina kolem klapky při otevírání vzniká, ale to jenom aby nedrhnula, pro sání vzduchu do motoru nic. Až při cca 15-20%(!) max.otevření klapky začíná jít vzduch kolem rozšířené strany klapky. Po tu dobu je však druhá strana(kde je nádor) pořád uzavřená, tam začíná jít vzduch až při více než 30%(!) z maxima otevření klapky. Tedy do 15-20% otevření nejde vzduch klapkou vůbec(vzduch řídí voln.ventil), do 30% jde jenom jednou stranou a teprve nad 30% začne propouštět po obou stranách.
Takže si zkuste, na jakou jízdu stačí těch 15-20% sešlápnutí plynu, do té doby je vzduch komplet řízený ventilem, ale i potom(do 30%) tam jde nanejvýš půlka vzduchu(a část ventilem), než kolik by už mohlo s rovnou klapkou a bez nádoru.
Takže si zkuste, na jakou jízdu stačí těch 15-20% sešlápnutí plynu, do té doby je vzduch komplet řízený ventilem, ale i potom(do 30%) tam jde nanejvýš půlka vzduchu(a část ventilem), než kolik by už mohlo s rovnou klapkou a bez nádoru.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- Diabolic
- Nováček
- Příspěvky: 156
- Registrován: 29.01.2010 17:03
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Při řazení neklesají otáčky
Taky sem vypozoroval ze ve stejnych otackach mam vyssi rychlost nez predtim,na 3000ot/min jsem jel predtim necelich 110im/h,te to je cca 115km/h,vazne to tak nemusite honit,v nizsich otacka to je myslim jeste lepsi ale to sem nezkousel
Ford Focus MkI 3dv., aquamarine frost, r.v. 1999, 2.0l 16V Zetec, kit sání K&N, výfuk Catback Jap Speed, podvozek Eibach Pro-kit


- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
no nevim..nechci se hadat ale myslim ze rychlost je dana stalim prevodem v prevodovce...takze pokud jsi nedaval delsi diferak tak myslim ze pri stejnejch otackach je rychlost stejna....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
a na 5ku mas na 3 tis ot 110km? to mas teda proti mne delsi diferak...to ti trosku zavidim
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Při řazení neklesají otáčky
To je ale právě ten "kratší" stálý převod(4,06: 3000ot. na pětku odpovídá asi 111km/h), na 2,0(myslím ani na 1,8) se jiný standardně nedělal. Liší se však převodovky, MTX75 u 2,0 má kratší kvalty proti iB5, akorát pětka je skoro stejná.
Akorát 1,6 byly s převodem 4,06(113km/h při 3000ot.) a 3,82(120km/h při 3000ot.)
Akorát 1,6 byly s převodem 4,06(113km/h při 3000ot.) a 3,82(120km/h při 3000ot.)
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
Tak jsem to tady skoro cele procetl a celkem cumim. Mam Mondeo MKII s 1.8 blacktop motorem. Predpokladam ze tam bude stejna klapka jako ve Focusech a problem s padanim otacek nemam.
Dokonce, na rozdil od Esca 1.6 co jsem mel driv, na Mondeu mi padaji otacky i za jizdy rovnou na 900-1000 a po zastaveni uz neklesnou, nebo uz jen nepatrne. Tedy se to chova tak jak predpokladam ze se to chovat ma.
Zkousel nekdo z Vas co s tim mate trable ?:
1, vymenit PCV ventil
2, zkontrolovat adaptace na volnobehu
Dokonce, na rozdil od Esca 1.6 co jsem mel driv, na Mondeu mi padaji otacky i za jizdy rovnou na 900-1000 a po zastaveni uz neklesnou, nebo uz jen nepatrne. Tedy se to chova tak jak predpokladam ze se to chovat ma.
Zkousel nekdo z Vas co s tim mate trable ?:
1, vymenit PCV ventil
2, zkontrolovat adaptace na volnobehu
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
to prave bud rad ze mas mondeo..to ma jinou klapku i jine teleso klapky bez tech "nadoru"...a ventil ridi taky trosku jinak(je konstrcne trosku jiny)..neodhaduje o kolik ma pwm pridat aby to zvedlo o trochu volnobeh z jizdy...a ma rovnou klapku...no proste ..bud rad ze mas mondeo....u nej tyhle problemy proste nevznikaj
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti