Stránka 7 z 23

Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C

Napsal: 25.01.2010 20:46
od Robertilos
Přes den, když se oteplilo na -6°C jsem nalil do nádrže(z 1/2 plná) ještě jeden škopek VIFu. Pak jsem skákal několik koleček kolem baráku, ať se to natáhne, párkrát při tom zase zdechnul motor. Teď večer při -9°C to chytlo jak nic, auto táhlo bez škubání, prostě pohoda. Nádrž jsem dotankoval vervou a ráno uvidím :? Ale když s tím jedu, nemůžu se zbavit nepříjemného pocitu, že mi to zdechne na každé křižovatce při rozjíždění :roll:

Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C

Napsal: 25.01.2010 21:34
od kodl1232
Zdravím.Vidím že máme všichni stejné problémy se starty v zimě.Vidím jen jedno řešení prodat a diesel od Fordu už nechci vidět :D

Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C

Napsal: 25.01.2010 21:35
od jv
Osobní zkušenost. Auto mám již celkem 4 roky najeto 65tis + 45tis a až do letošní zimy jsem neměl jediný problém se zimním startováním. Auto mám celoročně venku. V létě motor chytí na první převalení, při teplotách +5°C až cca -15°C někdy až na druhý pokus (po prvním převalení motor někdy zhasne) a pod -15°C někdy až na třetí pokus (těch starů ale během těch 4 let moc nebylo). Nikdy jsem při startu nemusel (a ani nechtěl) přidržet startér, vždy jen cvrknutí a motor šlapal. Žádné kolísání otáček, žádné chcípání za jízdy (za ty 4 roky snad 2x co pamatuji). Naftu beru stabilně u Shellu. Tolik k bezproblémové minulosti. Letošní zimu však začaly problémy se startováním i při teplotách lehce pod nulou a při -18°C jsem nenatočil vůbec. Startér točí, ale motor nenaskočí. Zkusil jsem dát auto přes noc na nabíječku a i když byl ráno slušnej mráz, start byl úplně bez problémů. Už to tady někde zaznělo. Diesel není benzín. Benzínu stačí aby strtér pohnul motorem, ale diesel i když točí, tak při špatné baterce prostě špatně chytá.

Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C

Napsal: 26.01.2010 20:43
od M.P
kodl1232 píše:Zdravím.Vidím že máme všichni stejné problémy se starty v zimě.Vidím jen jedno řešení prodat a diesel od Fordu už nechci vidět :D
Moje slova ... dávám mu do prvního jarního dne , jak to neodhalíme a za relativně přijatelnej peníz neopravím , tak půjde z baráku ... nehodlám to další zimu řešit znova . Bohužel jsem v neděli prodal Xsaru , tak se už poohlížím po dalším z koncernu PSA ...

Jak tak čumím na teploměr .... -17,8°C ... tak si myslím že ráno se do práce nepojede .... to bude trápení .

Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C

Napsal: 27.01.2010 07:20
od Noah
Tak rano -19 C start sice trosku horsi ale vzhledem k tomu ze mam jeste original baterku je to vic nez super.Po trapeni, ktere jsem mel s rannimi starty jsem vic nez prekvapeny.A to prosim jsem vyhodil pomalu 10 tisic za ruzne testy a diagnostiky aniz nekdo neco opravil.Proste jen pridavam aditivum VIF do nafty a vic neresim.
A po surfovani ruznymi fory,nemyslim ze tohle je jen problem Fordu,preji vsem Focusakum super zimni starty.Snad uz ta potvora zima mele z posledniho :)))

Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C

Napsal: 27.01.2010 07:55
od globe
tak rano -21°C .. prvni nastartovani = kolisani otacek - chcipnuti, na druhej pokus uz v pohode, hodne pomohl VIF :P

Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C

Napsal: 27.01.2010 09:47
od SilverGhost
opicak píše:... Tankuju z 99% na LukOil (bývalá JET). Minulý týden jsem dostal z kooperativy poukaz v hodnotě 500,- Kč na OMV. Tak jsem tam natankoval naftu. Do té doby auto startovalo i v -16 po 2-3 žhaveních v pohodě do 5 sekund a standartně s výše uvedeným kolísáním otáček. ...
Která OMV (Ostrava?) to byla (abych se jí vyhnul 8) ) ?
Já právě tankuju jen OMV (firemní karta) a bez aditiv a zatím super, dneska -21.5st a jede to ! Startuje na poprvé, pouze předevčírem s nějakým 5s vynecháváním, ale pak standard...

BTW zde jsou další zimní úvahy:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a
:-)

Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C

Napsal: 27.01.2010 10:10
od M.P
-20,8°C ... nastartoval , trochu se cukal , ostatně jak je jeho zvykem . Chvíli trvalo než se dostal na provozní teplotu , a pak šlapal dobře . Jenže najednou začal jako vynechávat , rozblikalo se žhavení ( poprvé , doposud jsem to nezaznamenal , i když vynechával častěj ) , chcípl . Nastartovat šel , při neutrálu se nechal ochotně vytočit na 4000 ot/min , ale za jízdy to nešlo přes dva tisíce ( zhruba ) . Tak jedna , dva , a trojku jsem už nedal , opět blikalo žhavení a chcíplo to . Posledních 20 kiláků jsem jel hodinu , pak ho nechal v Třebíči a nechal se odvézt domů do JI .
Třeba konečně na diagnostice bude nějaká zapsaná chyba ( doteď tam nic nebylo ) a bude se od čeho odrazit . Do teď se dala jiná váha vzduchu , čidlo teploty nasávanýho vzduchu , čištění vstřiků a palivové soustavy , palivovej filtr , zaslepení EGR , vyčištění snímače otáček .... bez výsledku .

Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C

Napsal: 27.01.2010 10:16
od SilverGhost
Diagnostika se obecně moc přeceňuje, zvláště ve značkových servisech, které si ji musely koupit :lol: Pak ti řeknou, žes to neměl vypnout, jinak tam tu hlášku nemají :o 8O A když tam ani potom není hláška, tak je vše v pořádku. :!: :mrgreen:
Jsou to jenom čidla a jenom počítač, třeba to bude chtít spíše někoho, kdo tomu opravdu rozumí :roll: , ale chápu, kde ho dneska sehnat. To je kapku problém.. :?

Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C

Napsal: 27.01.2010 10:44
od M.P
Neboj , do značkovýho servisu nechodím , mám někoho kdo tomu rozumí a diagnostiku má .

Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C

Napsal: 27.01.2010 11:42
od Robertilos
M.P>mám v těch mrazech úplně stejné problémy :evil:

Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C

Napsal: 27.01.2010 11:58
od M.P
Robertilos píše:M.P>mám v těch mrazech úplně stejné problémy :evil:
...no ale s tím já se nechci smířit . Byl jsem u všech předchozích aut , že kdykoliv jsem si vzpoměl , tak bez problémů nastartovali a dovezli mě kam jsem potřeboval .

...teď jsem mluvil s mechanikem a říkal že dnes bude mít na svědomí blikání žhavení a chcípnutí pravděpodobně ten mráz . I když beru u Benziny a dávám VIF tak v těch tenkejch trubičkách od nádrže nafta asi tak "zhoustla a netekla" že čerpadlo nebylo schopný dát potřebnej tlak . A já se těšil že se vysr... něco co už dlouho zlobilo . Uvidím zejtra , ráno tam jedu .

Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C

Napsal: 27.01.2010 16:03
od salino76
Ahojda, ranní start v poho. Koupil jsem si solární článek do auta, který se strká do zapalovače a dobíjí ztráty samovybíjení. Pak jsem si udelal z protisluneční stříbrné folie obal na baterii aby nepromrzala. Chci se zeptat jak tady píšete že dáváte do nafty VIF? co to je a k čemu to je dobré a jak to vypadá a jak se to ředí?? Máte někdo obrázek?? dik

Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C

Napsal: 27.01.2010 16:11
od globe

Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C

Napsal: 27.01.2010 16:33
od salino76
Děkuji za odkaz. Obal pomáhá určitě, jelikož baterie nepromrzne. Tím, že promrzne tak ztrácí potřebnou kapacitu u těch našich chrochtoňů. Určitě pomáhá ta solární dobíječka! Mám vyzkoušené a doporučuju ji! Stála 450kč. Maj jí v GME.CZ.